buffy
Sedan några veckor tillbaka har jag tydligt märkt att Odlas forumsida tar "en evighet" att ladda. Varje ny åtgärd på sidan kräver 97% av mitt CPU-minne, och det är mkt även om min dator är gammal. Innan hade jag inga problem med Odla, men nu tar det så lång tid att öppna sidan, olika inläggstrådar och att skriva egna inlägg, att jag drar mig för att gå in här. Men jag saknar det verkligen mkt, för detta är ett jättebra forum där jag hittills på olika sätt fått svar på alla frågor jag haft om odling - genom att söka i de olika forumen, ställa egna frågor eller gm att bara "slumpläsa" inlägg som har intresseväckande rubriker. Ofta måste man ju gå in i många trådar för att hitta det man vill veta, och eftersom det nu tar minst 30 sekunder innan det jag klickat på kommer upp på skärmen, så har jag börjat googla istället och sålla bort alla länkar som går till Odla =(

Är det någon annan här som har märkt av detta problem? Här ser ju likadant ut nu som den gjorde förut, det är samma layout och inte smockkfullt med högupplösta bilder och flashreklam osv. Det är inte min dator som plötsligt försämrats, eftersom det inte krånglar på andra sajter jag brukar använda mig av.
Myosotis
Ja, vi är många som har problem. En halv minut är väldigt snabbt, det ska du vara tacksam för!! biggrin.gif
Här är en tråd om ämnet:

trögt idag?
*Stintan*
Admin jobbar på det så att det förhoppningsvis snart ska bli bättre.
KURT
Hur lång tid det tar beror ju också på vad man använder för web-browser.

http://opensource.idg.se/2.1014/1.149981
Meriona
håller med! Ny dator och Mb bredband och ändå är det ap-segt! Snälla webmaster vad har ni gjort??????
KURT
CITAT (Meriona @ 24-05-2008, 19:02) *
håller med! Ny dator och Mb bredband och ändå är det ap-segt! Snälla webmaster vad har ni gjort??????



Jag har gammal dator och inte speciellt snabbt bredband, och jag har inte märkt att det skulle gå något långsamt.
Meriona
CITAT (KURT @ 24-05-2008, 20:26) *
Jag har gammal dator och inte speciellt snabbt bredband, och jag har inte märkt att det skulle gå något långsamt.

nä faktiskt nu när jag gick in igen så är det hättesnabbt! skumt! håller tummarna för att det håller isej!
ingrids
Men, efter några bra veckor är odla urtrögt! Och eftersom jag *schhh* sitter på jobbet har jag snabb dator och bredband som en motorväg. Någon mer som märkt att det hänt något?
Malvia

Det är väldigt ojämt med farten.
Nyss kom jag inte alls in på ca en halvtimme.
Nu fungerar det ok.

Prova med att öppna ett fönster till med odla. Då går det fortare, i alla fall i min dator.
Aqvakul
CITAT (ingrids @ 04-06-2008, 12:55) *
Men, efter några bra veckor är odla urtrögt! Och eftersom jag *schhh* sitter på jobbet har jag snabb dator och bredband som en motorväg. Någon mer som märkt att det hänt något?

Instämmer!!
Pirum
Det måste väl nästan ha något med reklamen att göra. För Odla är överlag jättesnabbt för mig, och reklam har jag stängt av för länge sedan. Likaså Flash.
Sussie F-Flower
CITAT (Pirum @ 04-06-2008, 13:07) *
Det måste väl nästan ha något med reklamen att göra. För Odla är överlag jättesnabbt för mig, och reklam har jag stängt av för länge sedan. Likaså Flash.



Hur stänger man av reklamen då? Minns du hur du gjorde?
krellus
Jag irriterar mig lite över den "anmälan till nyhetsbrevet" som dyker upp hela tiden.

Det där går att lösa med cookies. Vi har till exempel en koll på jobbet där det poppar upp ett formulär 3:e gången man kommer in på sidan sedan stängs den av. Efter 3 besök "vet man/antar man" att personen i fråga troligtvis är intresserad av sidans innehåll och har inte bara surfat in av en slump. Det där går ju naturligtvis att styra. Den kan ju återaktiveras om man vill.
Rihane
CITAT (Sussie F-Flower @ 04-06-2008, 13:24) *
Hur stänger man av reklamen då? Minns du hur du gjorde?



Den som har Firefox kan prova med Adblock plus finns på
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/br...12?sort=popular


För en halvtimme sedan installerade jag dessutom Noscript...(fast installera den på egen risk)
Jag har ingen reklam på odla nu och för mig går det snabbare. Hade adblock också innan så jag slapp popupfönstrena med reklam.
Glöm inte att tillåta odla.nu om Noscript installeras om du vill se smileysarna.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon