Sidor: 1, 2
Farbror Blå
Nån som fått nån färg än? Här lider vi av att vara lika vita som den nyfallna snön..
Alexander-VG-zon3
fick min sol bränna i april-början av maj . och den är kvar än .
Myosotis
ja, det syns tydligt var armbandsuret brukar sitta
Calypso_bulbosa

coolgleam.gif Lyckades pricka in förra veckans sol o värme,gick barbent i sommarkjol o litet linne...så nu finns det solbränna både här o där! flirting.gif
Netha
Jaaa .. folk frågar oss om vi har varit på utlandssemester.smile.gif
Aqvakul
helt blek är man ju inte, fast någon organiserad "grillning" ägnar jag mig inte åt
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 18-05-2008, 21:14) *
organiserad "grillning"

rotfl.gif
ylvahi
Jodå lite färg på armarna har jag lyckats få, men ränderna på fötterna kommer sen
jana
är det viktigt att vara brun?? Och varför då??
estet
Här är det bara "brun utan sol" lotion än...
Aqvakul
Det anses att man blir vackrare om man är lite brun. Har själv gått på det. känner mig både vackrare och friskare när jag är solbränd. Förr var solbränna ett tecken på kroppsarbete. Om man var blek, så signalerade det att man hade en så priviligerad position att man slapp kroppsarbete. Nice t.ex. var bara en vintersemesterort före 1910. Ingen ville bli solbränd.


Pirum
CITAT (jana @ 18-05-2008, 21:50) *
är det viktigt att vara brun?? Och varför då??


Nej, det är helt oviktigt.

Jag har dock fått liite färg på armarna, eftersom jag suttit ute på en del lunchraster, och så har jag bränt mig i ansiktet en smula ett par gånger pga glömd solskyddsfaktor. Så lite färg har det nog blivit.
Piccante
jag har passat på att gå i shorts och barfota så mkt jag har kunnat och har redan badat i en pool ute så lite färg hoppas jag att jag har fått.
Gossen Ruda
Lite färg i ansiktet, skulten och på händerna har jag fått. Nu har jag även fått bort den vita randen runt håret eftersom jag fick tid hos frisören EFTER jag fått färgen. Sen har det inte blivit så mycket. Jag tar ca en halvtimme varje dag jag är på landet och solar framsidan, HELA framsidan, men för övrigt solar jag inte. Blir knappast brun ändå. Har oftast nån sorts huvudbonad för att undvika kokt hjärna, har tillräckligt mycket huvudvärk ändå. Försöker samla lite D-vitaminer till nästa vinter.
Magdis
Organiserad grillning har jag ägnat mig åt ett par gånger på sista tiden så jag är ganska genomstekt. rotfl.gif Har solat solarium några gånger nämligen. Det positiva med det är att man inte får en ful vit BH på sig som när man solat ute, även om ingen annan ser det så ser ju jag det.
Alba
För ca 1,5 vecka sen då värmen infann sig började jag få lite färg bara genom att vara ute....inte ligga och steka.
Men nu......efter den vinterkyla som kommit vågar man ju knappt sticka näsan utanför dörren.......och huden blir bara blekare och blekare.
Händerna är bruna....precis som på en riktigt arbetare. naughty.gif
DragonLady
Efter X antal ingrepp för 2 sorters hudcancer vågar jag inte sola.. no.gif ska jag vara i solen är det minst solfaktor 30-40 som gäller...... coolgleam.gif sedan är det väl brun utan sol som gäller för att inte se ut som en blekfis blink.gif
HelenJ
Jag solar i stort sett aldrig. (Kan dock somna i hammocken ibland whistling.gif ) Däremot jobbar jag i trädgården i shorts och linne - ev bikiniBH om det är riktigt varmt. Det gör att min kropp oftast ser ut som ett lapptäcke - bruna armar och axlar, vit mage och lår, bruna ben, vita fötter....

Men vem bryr sig? Jag tycker det är ett friskhetstecken att vara brun där solen kommer åt när man jobbar.
renate
Kan inte undvika att blir brun när man jobbar i trädgården hela dagar när det är soligt men solar gör jag inte.
Whiskuchi
Jag undviker solen i mesta möjliga mån, och måste jag vara i solen brukar jag ha solskyddskräm. Dock har jag inte köpt något solskydd än i år (ni vet väl att de har begränsad hållbarhet?), så jag hann få lite sol på axlarna när värmeböljan var.

...i övrigt motsvarar 200 gram välväxt morot samma mängd betakaroten som i sådana där tabletter som ger lite färg. Jag äter hellre morot än solar tongue.gif
Lemonne

Jag är soldyrkaren nummer 1 så jag har redan solmärken efter bikinin...
krellus
Jorå, lite... var på semester i mars och blev tvingad på jobbkonferens i april så man är lite brun fortfarande.
Cathis
Lite dåligt än, bara en antydan, hoppas på en varm och solig sommar tummenupp.gif
Farbror Blå
CITAT (Lemonne @ 20-05-2008, 08:36) *
Jag är soldyrkaren nummer 1 så jag har redan solmärken efter bikinin...

orättvist, inte fått på mej bikini en enda gång hittills...
Magdis
CITAT
orättvist, inte fått på mej bikini en enda gång hittills..


Fanns det ingen i din storlek? rolleyes.gif

Idag har jag legat och drönat i hammocken medan Lilleman sov middag i vagnen, det har inte varit så varmt idag men just på altanen är det alltid stekhett när solen skiner och jag blev snabbt för varm i mina svarta jeans så det fick bli ombyte till shorts o så rulla upp tröjan en bit så maggen fick lite sol på sig också. smile.gif
Biggan_
Jag är Black and White!
Svart (nåja, ljusbrun) baksida och vit framsida. giggle.gif
Blir ju så när man går i rabattera med baken i vädret! naughty.gif
Solstorm
Jag kanske borde gå med baken i vädret istället för att sitta på huk. Jag brukar vara brun på framsidan låren men baksidan är kroniskt vit.
Bettis
CITAT (DragonLady @ 19-05-2008, 19:56) *
Efter X antal ingrepp för 2 sorters hudcancer vågar jag inte sola.. no.gif ska jag vara i solen är det minst solfaktor 30-40 som gäller...... coolgleam.gif sedan är det väl brun utan sol som gäller för att inte se ut som en blekfis blink.gif



Samma här, enl läkaren kom det av att jag solat för mycket och blivit äldre crying.gif , så ta det lugnt med solandet. Själv är jag aldrig i solen alltså är jag ganska vit (tvättad i klorin).
Farbror Blå
CITAT (Biggan_ @ 23-05-2008, 12:51) *
Jag är Black and White!
Svart (nåja, ljusbrun) baksida och vit framsida. giggle.gif
Blir ju så när man går i rabattera med baken i vädret! naughty.gif


haha a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Wilmer
Hm, ja, solade nog för mycket i tonåren när det " inte var farligt" så nu är jag oftast rätt blek.. Av ren cancer skräck. Men eftersom jag vistas ute så mycket blir det lite färg här o där.
Farbror Blå
Bara jag som e liikblek då, eller? hehe
Magdis
Nu är jag nästan osannolikt brun måste jag säga, fast jag hade ju fuskat 4 ggr i solariet innan solen anlände på riktigt också. giggle.gif Jämfört med Lillemans vita knubbiga lilla kropp när jag la händerna på honom för att bada honom så såg det ut som att jag är neger. biggrin.gif
mamamaggan
Har fixat till ränderna på fötterna nu när vi var i Skåne i veckan. Annars är det bara underbenen och underarmarna som fått en liten nyans mörkare än kritvitt. Ansiktet har fått sina fräknar förstås.
zaaritha
Jag får ju lite när jag rör mej utomhus--men; skulle inte sätta mej o sola!
Farbror Blå
grävde upp en jättelik spireabuske (och gör om till häckplantor) igår. Trots att jag smorde på mej överallt på linnets bara detaöljer fick jag ilskna röda linnemönster på axlar å i nacken....)

dvs nacken har dennafärg.

resten av mej har denna ------------->vit


flirting.gif
lena:-)
Aj aj...här kommer en med härdat skinn...varit ute i solgasste i två dagar under en fotbollsturnering...jo nog är jag brun allt.. trots att jag suttit i skuggan när jag kunnat.
Jag har nog aldrig bränt mig, vet inte vad det är för sorts skinn jag har..tåligt i vart fall. men jag går nästan mer åt det gröna hållet...
Bettis
CITAT (Farbror Blå @ 30-05-2008, 18:37) *
Bara jag som e liikblek då, eller? hehe



Nää, jag är också klorinblek men jag har fått frärg i ansiktet även att jag har keps så fort jag går i solen även lite på armarna, men ni skulle se magen och benen rotfl.gif klorin....
HelenJ
rensat ogräs ett par timmar i bikini idag. Resultat - illröd baksida, kritvit framsida. Min vanliga sommarsolbränna alltså giggle.gif
Aqvakul
Solar i princip aldrig - men har ändå sluppit den allra värsta blekheten......
pejori
Jag har lätt att bli brun, men undviker solen så gott det går.
Nu har både jag och lille barnbarn, en perfekt "bonnabränna"..... rotfl.gif rotfl.gif
Knallbruna armar och ben, men "bara" en blond mage och rygg crying.gif
henriks
Här är det "äkta bonnabränna" som gäller:
solbrända armar, med knivskarp rand efter T-shirten, solbänd nacke, knäskålar och vader, annars vit som mjöl!
edit: stavfel
pejori
CITAT (henriks @ 01-06-2008, 23:51) *
Här är det "äkta bonnabränna" som gäller:
solbrända armar, med knivskarp rand efter T-shirten, solbänd nacke, knäskålar och vader, annars vis som mjöl!



tummenupp.gif kompiskram.gif rotfl.gif rotfl.gif
Skulle på studentfest i förra veckan, men fick ha långbyxor, då min kropp inte matchade riktigt, till en kort cocktailklänning... rotfl.gif
Cathis
CITAT (pejori @ 01-06-2008, 23:55) *
tummenupp.gif kompiskram.gif rotfl.gif rotfl.gif
Skulle på studentfest i förra veckan, men fick ha långbyxor, då min kropp inte matchade riktigt, till en kort cocktailklänning... rotfl.gif


rotfl.gif ajaja måste jag tänka på, ska ju på bröllopsfest nästa helg
HelenJ
CITAT (Cathis @ 03-06-2008, 21:49) *
rotfl.gif ajaja måste jag tänka på, ska ju på bröllopsfest nästa helg



jag med - måste hitta en klänning som döljer de vita partierna whistling.gif
Cathis
CITAT (HelenJ @ 03-06-2008, 21:51) *
jag med - måste hitta en klänning som döljer de vita partierna whistling.gif


giggle.gif Jag med whistling.gif
Farbror Blå
brände som sagt en ruta efter linnet i nacken, försöker som bäst fota.. men det lyckas inget vidare med överföringen=(
Magdis
Det verkar vara många som bränner sig, själv är jag bortskämd med att aldrig bli bränd. Nu har min hud ungefär samma färg som kanel smile.gif Ännu en gassig dag, har faktiskt legat platt ner och solat i nån timme till och med. Jag älskar sol och värme! Men lillan la sig under hammocken för hon ville ha skugga. laugh.gif
Pirum
Jag tycker illa om värme, men måste säga att med solhatt och faktor 25 som solskydd så klarade jag en helg med 3 stranddagar mycket bättre än jag trodde. Fått lite färg i ansikte och underarmar/händer, i övrigt har jag klarat mig bra.
Aqvakul
lika grön som alltid.... sick.gif crazy.gif
aanderss
nä o blir jag färgad så blir de tomatröd crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon