malin72
jo ska jag klippa ner min kornell nåt eller ska den växa vidare...den växer lite ojämt ser lite rolig ut whist.gif ska jag ta ner dom 2 höga lite eller ska man bara låta den vara???
[attachment=17796:maj1.jpg]
Aqvakul
Jag hade klppt ner de två långa skotten. Klipp dem gärna ganska långt ner, typ drygt halva höjden av övriga. Genom att klippa får du en kompaktare och trevligare buske, tycker jag.
malin72
CITAT (Aqvakul @ 05-05-2008, 11:57) *
Jag hade klppt ner de två långa skotten. Klipp dem gärna ganska långt ner, typ drygt halva höjden av övriga. Genom att klippa får du en kompaktare och trevligare buske, tycker jag.


ok tack för svar då springer jag ut och klipper tummenupp.gif
Betty
Jag skulle ha klippt dem ännu längre ner... Såna där kraftigväxande uppstickare som ger obalans i hela busken kapar jag alltid av ända längst ner. yes.gif
malin72
CITAT (Betty @ 05-05-2008, 13:44) *
Jag skulle ha klippt dem ännu längre ner... Såna där kraftigväxande uppstickare som ger obalans i hela busken kapar jag alltid av ända längst ner. yes.gif


giggle.gif jag gick lite på känn och frisserade busken så jag hoppas den ska bete sig bättre nu flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon