Full version: Tätare thujahäck
JohannaR
Vi kommer antagligen att få samfällighetens sopsilo placerad endast en bit från vår tomtgräns. Vi har i dagens läge en ca. 5 meter hög thujahäck åt detta håll så vi slipper i alla fall se "åbäket" till sopbehållare. Thujorna är dock lite glesa på vissa håll, särskilt de som står planterade några meter ifrån ett stort träd (kanske tar detta träd vatten och näring från thujorna?). Nu har vi bestämt oss för att låta kapa ner thujorna en bit då 5 meter hög häck känns mer som ett fort än som en villaträdgård ;-) Kommer detta att göra thujorna tätare. Jag har även gett plantorna en giva barrväxtgödsel nu i april. Bör jag vattna dem regelbundet efter beskärningen eller är de redan så pass etablerade att rotsystemet klarar ett sådant ingrepp (thujorna är säkert uppåt 30 år).
//Johanna, Stockholm
Bassam
HEJ
Jag vill säga om tujor etablera sig , så de kan klara sig med vatten efter beskärningen.
Lycka till , H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon