Whiskuchi
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Satt och slösurfade och råkade ramla in på Tradera under rubriken "pelargoner". Och vad fick jag syn på där? Jo, Odlas bild på Blue Wonder (en "välrotad stickling" enligt annonsen). Jag gick in på auktionen och såg att högsta budet är på 52 kr (plus portot på 22 kr). Stackars sate som bjudit så mycket som inte vet att man kan köpa ett trepack för 39:- här!
Och vilken affärsidé för nästa år - bunkra upp med sticklingar och kränga dem på Tradera för det fyrdubbla crazy.gif
Lemonne

Ja det är något konstigt med de som budar på tradera... Jag samlar t.ex. på orreforsglas och gick ut på tradera för att kolla om man kunde göra kap där, men auktionerna låg högre än om man skulle köpa glasen nya i affären. Kollar inte folk sånt innan de budar kan de ju skylla sig själva, kan jag tycka.

Men visst är det en bra affärsidé!
Whiskuchi
Det kanske är som på GeKås, folk förväntar att det ska vara så mycket billigare än överallt annars, så de märker inte att en del saker kostar lika mycket (eller mer) tongue.gif
Aqvakul
CITAT (Whiskuchi @ 26-04-2008, 21:33) *
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Satt och slösurfade och råkade ramla in på Tradera under rubriken "pelargoner". Och vad fick jag syn på där? Jo, Odlas bild på Blue Wonder (en "välrotad stickling" enligt annonsen). Jag gick in på auktionen och såg att högsta budet är på 52 kr (plus portot på 22 kr). Stackars sate som bjudit så mycket som inte vet att man kan köpa ett trepack för 39:- här!
Och vilken affärsidé för nästa år - bunkra upp med sticklingar och kränga dem på Tradera för det fyrdubbla crazy.gif


Affärsidén verkar redan etablerad, minns ni diskussionen om kvinnan i Sundsvall som delade på fröförpackningar och sålde........
Whiskuchi
Damn. Jag visste att jag borde sålt fröna från min svarta pionvallmo flirting.gif
theseraphim
såg folk som köpte smycken för 1100 när det nya kostade 800 och då var det i använt skick....Suckers!!! Sjukt va dålig koll folk har men det är väl som tidigare nämt GeKås Effekten.
Whiskuchi
Nu är den uppe i smått otroliga 78 kronor! -fear-.gif
Whiskuchi
Finns en till auktion, även här är bilden lånad från odla.nu (men säljaren erkänner det åtminstone i annonsen)
115 kronor är den uppe i nu. Det är ju helt sjukt! *häpen*
Kathy
CITAT (Whiskuchi @ 27-04-2008, 20:50) *
Finns en till auktion, även här är bilden lånad från odla.nu (men säljaren erkänner det åtminstone i annonsen)....//.....


Man får inte använda sig av andras bilder på Tradera såvida man uttryckligen har fått tillstånd att använda dem.

Whiskuchi
CITAT (Kathy @ 27-04-2008, 21:01) *
Man får inte använda sig av andras bilder på Tradera såvida man uttryckligen har fått tillstånd att använda dem.


Då gör båda som annonserar ut Blue Wonder fel wink.gif
Netha
CITAT (Whiskuchi @ 26-04-2008, 21:33) *
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Satt och slösurfade och råkade ramla in på Tradera under rubriken "pelargoner". Och vad fick jag syn på där? Jo, Odlas bild på Blue Wonder (en "välrotad stickling" enligt annonsen). Jag gick in på auktionen och såg att högsta budet är på 52 kr (plus portot på 22 kr). Stackars sate som bjudit så mycket som inte vet att man kan köpa ett trepack för 39:- här!
Och vilken affärsidé för nästa år - bunkra upp med sticklingar och kränga dem på Tradera för det fyrdubbla crazy.gif

Det är vanligt på auktionssajter att prylar, kläder, växter mm säljs till överpriser.
Kolla t.ex kläder, ofta är till o me utropspriset högre än ute i handeln.

Dotter sålde bl.a box med populär TV-serie ... hon fick mer än den kostade i butikerna,
och det tackade hon ju inte nej till. smile.gif

Om bilden är tjyvlånad från Odla.nu så kan Ingemar & Göran meddela Tradera detta
och då tas säkert bilderna bort och ev stängs användaren av.
CurlySue
själv handlar jag en hel del på Tradera och blocket, men vissa som säljer sina prylar lever i rena fantasivärldar. Skulle aldrig betala mer än 50% av nypriset på en produkt som är begagnad och i mycket bra skick, eller oanvänt.

Köpte ett par vagabond skinnstövlar, typ MC boots för 60 kr, nypris ca 1500 kr, det var en bra affär.
rolleyes.gif
Vissa undrar man varför de en ids göra en annons..och sälja nått för 5 kr eller mindre... sen ska varan packas och läggas på lådan...
nej min tid är värd mer än det.
Bettis
Jag tillhör ju dom som aldrig har varit inne på Tradera och Blocket blush.gif
Aqvakul
CITAT (Bettis @ 28-04-2008, 16:27) *
Jag tillhör ju dom som aldrig har varit inne på Tradera och Blocket blush.gif

Vi är en utdöende ras, de sista dinosaurierna..... giggle.gif
Myosotis
w00t.gif Finns det folk som inte använder blocket?!
Min tvättmaskin kostade 1000:-, har funkat hur bra som helst i många år.
Min bil kostade 6500:-, har funkat felfritt sen i höstas (dags för besiktning på onsdag fear.gif ).
Och så har vi ju min lilla daghund wub.gif - henne hade jag inte träffat utan blocket...
Netha
Jag har aldrig använt vare sig Blocket eller Tradera ..
och kommer heller inte att göra det framledes.

Barnen däremot .. både köper och säljer där. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon