Full version: Toppa Ageratum?
hippo
Har sått Ageratum 'Leda Bicolor' för första gången i år och jag undrar om den ska toppas?? Dom har börjat växa till sig fint och är nu ca 10-12 cm. rolleyes.gif
Fenja
Toppa dem så blir de knubbiga, välgrenade och fina!
Mvh
Fenja
hippo
Tack, vad bra! Då ska jag fixa det imorgon. thanks.gif tummenupp.gif
Vet du om det går att ta vara på själva toppen, sätta i vatten eller såjord, så jag får en till planta?? Inte för att jag egentligen behöver whistling.gif men det är ju så kul... biggrin.gif
Fenja
Jag har inte provat det, men det funkar säkert att rota topparna så du får fler! Testa och berätta gärna hur det går.
Mvh
Fenja
hippo
Kollade idag och såg att det var fullt med rötter på toppen som jag satte i vatten (satte bara en, för jag trodde nog inte det skulle funka så lätt) Men nu har jag planterat den i en kruka iallafall, så får vi se hur det går.
Dom toppade plantorna har förresten grenat sig jätte fint. smile.gif
Fenja
smile.gif Kul att det fungerar!
Mvh
Fenja
Christer i Falköping
Det går bra att ta sticklingar på de flesta sommarblommorna man kan köpa nu. Annars skulle odlarna få ett litet helsike att hålla frökonstanta sorter. Gjorde det själv när jag hade handelsträdgård.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon