Full version: Tips på klapplekar?
Elisabeth P
Jag har sökt på nätet men det är så svårt att hitta vad jag menar.

Jag gjorde ofta sk. klapplekar men mina kompisar när jag var barn. Vi stod två och två (ibland flera) och gjorde ramsor ihop med att man klappade händerna mot varandra på knäna mm.

Min dotter som har det svårt med bl.a. kordination tror jag skulle ha nytta och glädje av att lära sig lite av detta men jag minns ju ingen och som sagt inte hittar jag det heller.

Är det någon som kan ge mig tips? Antingen boktips, nätsidor eller om ni på ett enkelt sätt kan förklara för mig.

Tacksam för svar
lena:-)
Hur gammal är din dotter?
I boken Språkglädje, Ann-Katrin Svensson Studentlitteratur (2005) finns det klappramsor beskrivna men det är bara texterna till dem. Inte hur man skall klappa mer exakt .
Elisabeth P
Tack så mycket ska se om jag kan låna den på iblioteket.

Min dotter är snart 9 år, men åldern har inte alltid så stor betydelse. Hon har mycket svårt med inlärning och behöver framförallt roliga övningar som tränar kordination och minne.

Jag tror att man kan göra lite som man vill, vad det gäller ramsor ihop med klapprörelser, men det är bra att ha lite att utgå ifrån. Det är ju just minne och kordination som tränas på ett lustfyllt sätt.

Tar gärna emot fler tips, men haka inte upp er på åldern.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon