Lemonne

Har i flera år letat efter denna. Den fanns vid mitt barndomshem, stor och vacker och doftade ljuvligt under sommarkvällarna. Har nästan blivit fix idé - jag vill ha exakt samma sorts buske!

Det är viktigt att det är den där vaniljvita färgen med lätt rosa skiftningar och att den doftar i juni. Den ska inte få några frukter... Jag har klurat ut att det förmodligen är sorten 'Inga' - men i brist på plantskolor o dyl i området har jag endast kunnat fråga Blomsterlandet. Dessa påstår att de inte kan få tag på andra sorter än den "vanliga" kaprifolen. (SUCK!) Inte heller horto green har den i sitt sortiment, har kollat!

Någon som vet var jag kan få tag på den? Någon som kanske har sticklingar att sälja?

/Emma
Krolliljan
Jag har köpt denna som "vanlig" kaprofol. Är det den?

kaprifol

Blommar i maj.
Hepe
CITAT (Lemonne @ 11-04-2008, 09:46) *
Har i flera år letat efter denna. Den fanns vid mitt barndomshem, stor och vacker och doftade ljuvligt under sommarkvällarna. Har nästan blivit fix idé - jag vill ha exakt samma sorts buske!

Någon som vet var jag kan få tag på den? Någon som kanske har sticklingar att sälja?

/Emma


Om du tycker det är värt lite mer pengar och besvär kan du beställa utomlands, tex här finns Inga och många andra Lonicera:

http://www.esveld.nl/~laur/index.php?lan=e...mp;cp=klimplant


Växterna just där är inte dyra men frakten kostar ju lite, beställer man lite mer växter blir det inte dyrare än att köpa i Sverige från plantskola men jag vet inte hur det fungerar med fraktkostnad bara för en planta.

Helene
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon