Full version: JORDMANDEL
SkaparStugan2
Har du hört talas om jordmandel? Någon som har odlat den? Var köper man "mandlarna" ?
Eva 33c
Jordmandel är ett gräs som bildar "knölar" på rötterna, de sk jordmandlarna. Det är rätt pillrigt tycker jag att ta reda på dem, men de är goda.
Impecta säljer knölar. Jag köpte mina där en gång i tiden. Där finns också lite mer info, sök på "jordmandel".
SkaparStugan2
CITAT (Eva 33c @ 07-04-2008, 09:42) *
Jordmandel är ett gräs som bildar "knölar" på rötterna, de sk jordmandlarna. Det är rätt pillrigt tycker jag att ta reda på dem, men de är goda.
Impecta säljer knölar. Jag köpte mina där en gång i tiden. Där finns också lite mer info, sök på "jordmandel".

Tack för tipset ! Ska gå in på Impecta och kika där. thanks.gif
nina L
Se till att tvätta mandlarna noga innan du planterar för de har växthämmande "medel" på sig
Discogiraffen
I ett nummer av Natur och Trädgård för ett tag sedan var det en artikel om just jordmandel. Jag kan skicka den till dig om du pm:ar mig din adress. Det fanns lite i artikeln recept också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon