Full version: Flytt av pioner.
Liselotte i zon 3
Hjälp unsure.gif

Jag skall flytta mina två pioner, närmare uteplatsen så att jag inte går miste av varken blommor eller doft.

När är rätt tid??? Vill ju inte att de skall dö på kuppen.

som sagt......HJÄLP!!!!!

Liselotte
Madeleine1
Hej Liselotte!

Jag vet inte om olika pionsorter är olika känsliga, men jag har flyttat pioner alla möjliga tider på året, bl.a i somras när det var som hetast. De har alltid klarat sig och blommat redan nästa år. Den jag flyttade i somras blommade även på de knoppar 'den hade med sig'. Jag har inte gjort något annat än att se till att de får vatten ganska regelbundet efter flytten.

Lycka till med flytten!
Madeleine rolleyes.gif
Betty

Den här underbart doftande skönheten tog fyra år på sig innan den hade lust att blomma igen efter en flyttning... Men den var värd att vänta på!
Mariann
Har denna skönhet något namn?
Liselotte i zon 3
smile.gif Tack för alla svar.

NU är det bara att ta fram alla attiraljer och sätta igång. unsure.gif Det förstås, att min lilla tjej ( 6 mån.) sover eller tycker att det är kul att titta på när mamma jobbar.

Vem vet det kanske är en blivande arbetsledare tongue.gif .

Liselotte
Betty
CITAT (Mariann @ 14-08-2003, 07:32)
Har denna skönhet något namn?

Tyvärr så har jag ingen aning om vad den heter. Men det kanske finns någon här på forumet som kan hjälpa?
stina
Det ser ut som en Bowl of Beauty, paeonia sinensis tycker jag
Betty
Tack för hjälpen Stina! Efter att ha gjort en bildsökning på Google så tror jag att du har rätt! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon