Full version: Meteorit?
Gossen Ruda
Igår kväll satt jag och lyssnade på rödhakar och kattuggla på landet när jag fick syn på ett ljussken på himlen. Det var en klart lysande föremål som syntes långt i söder på ostlig kurs. Först tog jag det för ett flygplan men sen slog det mig att det inte blinkade och att jag aldrig sett något flygplan med den kursen. Kunde det vara en meteorit som passerade långt uppe i atmosfären? Snabbt in efter kikaren men när jag kom ut igen hade det försvunnit in i en molnbank.

Så jag kunde inte se vad det varit. Nu ställer jag frågen här om nån sett föremålet eller nån notis i nån tidning? Passerade alltså söder om Göteborg mot öster strax före kl 21.
Monaxe
Nix, såg iaf inget från Marstrandshållet, var väl för långt norrut.
henriks
Var det som en ljusstark stjärna som rörde sig relativt snabbt över himlen?

Skulle i så fall kunna vara ISS

Nasa spaceflight är en hemsida där man kan se var ISS befinner sig just nu
Gossen Ruda
Jag var också först inne på nån satellit men den lyste alldeles för starkt, den måste ha haft egen "belysning".
Tosan
Vi såg ISS, var det förra vintern tro? Och den lyste ganska starkt, ungefär som polstjärnan kanske lite mer. Men den rörde sig ju så då förstod vi vad det var.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon