Full version: Brolle Junior.....?
Gita
så tror jag att han hette. Killen som var med i "Så ska det låta" i går kväll. Hur som helst vilket oootrooooligt fantastisk röst. Den bästa jag någonsin hört förutom Freddie Mercury.
Gita
Netha
Jesses, säger jag då. Såg reprisen idag. Vilket gäng! bravo.gif
och så klart var Brolle alldeles otroligt bra tummenupp.gif bravo.gif

Jag blev rörd till tårar.
Lemonne

Här har du en liten länk! http://www.youtube.com/watch?v=Z3iu52OwFjM
Netha
Mera Brolle ... på You tube
Anma
Han är med i körslaget också, sjunger inte själv dock, men han råkar ha mer än bara sångröst... blush.gif wub.gif
Netha
CITAT (Anma @ 05-04-2008, 21:39) *
Han är med i körslaget också, sjunger inte själv dock, men han råkar ha mer än bara sångröst... blush.gif wub.gif

Är ju för att jag hörde att han skulle vara med i Körslaget som jag spelar in det ikväll.smile.gif
Hans tolkningar av Elvis låtar är ju nästan bättre än originalet.
Snöflinga
Javisst har han en fantastisk röst och vilken utstrålning wub.gif Maken såg honom ffg i går kväll "släpper de fram vadsomhelst" var kommentaren ... men ändrade sig helt och vill liksom jag se och höra mer av honom bravo.gif
Netha
Nu såg jag hans kör ... tummenupp.gif bravo.gif bravo.gifbravo.gif
Går absolut vidare
Kvarnvik
Han upptäcktes när 5an gjorde "popstars". Men de tyckte att han var så bra och hade en så egen stil att de inte ville ha med honom i programmet och göra en produkt av honom så de gav honom ett eget skivkontrakt istället. Jag tycker att han sjunger jättebra, men han borde skaffa alt. byta stylist. Det är ju bättre med raggarfrillan än den där galna luggen han hade förut, men han skulle ju kunna vara så mycket snyggare med rätt hår och kläder.
Alba
CITAT (Gita @ 05-04-2008, 20:46) *
så tror jag att han hette. Killen som var med i "Så ska det låta" i går kväll. Hur som helst vilket oootrooooligt fantastisk röst. Den bästa jag någonsin hört förutom Freddie Mercury.
Gita



Instämmer till 100%. Jag var alldeles tagen när jag sett honom i "Så ska det låta"

CITAT (Anma @ 05-04-2008, 21:39) *
Han är med i körslaget också, sjunger inte själv dock, men han råkar ha mer än bara sångröst... blush.gif wub.gif



Jaaa.....han har mycket mer än bara rösten. Han går rakt genom rutan........ wub.gif

Tänk....en stol....Brolle ........ en gitarr........jag dånar av.
*Ulrica*
Här är ett fan till... wub.gif blush.gif
Bettis
CITAT (*Ulrica* @ 06-04-2008, 10:36) *
Här är ett fan till... wub.gif blush.gif

Här är ytterligare ett fan till tummenupp.gif
MariaÖrebro
Inte är han ful! Inte det minsta! Dessutom har han nåt pillemariskt i blicken som jag gillar, och ett sååå charmigt leende!
Pirum
CITAT (Netha @ 05-04-2008, 21:41) *
Hans tolkningar av Elvis låtar är ju nästan bättre än originalet.


Hm, det är möjligt att man kan prestera bättre skådespeleri än Elvis, och därmed framföra en mer innerlig tolkning, men röstmässigt är de ju inte ens i samma division efter vad jag sett på ett par länkar i den här tråden. Men visst har han en ok röst, utstrålningsmässigt saknar jag dock intresset/kunskapen att bedöma honom. Har den där Brolle gjort någon känd låt som man kan höra på? Kan inte minnas ha hört honom på radio, men så lyssnar jag mest på reklamradio hela dagarna (nödd och tvungen på jobbet) och därifrån fastnar intet.

Sorry om jag verkar okunnig, men första gången jag hörde namnet "Brolle Jr" så trodde jag det var en utmärkt parodi på stureplansbrats, jag har nu fattat att så inte riktigt är fallet. smile.gif
Gossen Ruda
Kommer ihåg honom från första gången i Så skall det låta och håller med om att han både sjunger och spelar bra. Däremot att själva uppenbarelsen var lite tveksam, men om det var skägget, polisongerna eller håret som var knäppt minns jag inte. Så han har inte vuxit ur det än?
MariaÖrebro
CITAT (Pirum @ 06-04-2008, 11:24) *
Har den där Brolle gjort någon känd låt som man kan höra på?


Har du hört Playing with fire? Den är bra!
estet
Såg han uppträda med sin gitarr och sittandes på en stol på Forsfesten här i närheten för ca 10 år sen, superbra! smile.gif
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2008, 13:15) *
Kommer ihåg honom från första gången i Så skall det låta och håller med om att han både sjunger och spelar bra. Däremot att själva uppenbarelsen var lite tveksam, men om det var skägget, polisongerna eller håret som var knäppt minns jag inte. Så han har inte vuxit ur det än?



Jag har sett honom i en direktsändning för bara 1-2 veckor sedan. Då hade han en betydligt mindre iögonfallande frisyr.
sqrulan
tummenupp.gif Han sjunger väldigt bra och har en speciell röst.
Margith
Pirum: här har du en länk (som förhoppningsvis fungerar smile.gif ) till Brolle och Playing with fire

http://www.youtube.com/watch?v=JV7mB-dFr4U

När den här låten spelades "over and over again" på Rix la jag märke till honom för första gången (2002).
Lite skämmigt är det att erkänna det, pojken kommer ju från Boden.....

Nu är han inte äldre än att jag nästan kunnat vara mamma till honom, men hade jag varit det hade jag tagit ett allvarligt samtal med honom om vad som är en snygg frisyr.

Men han har en sagolik röst, Elvis Presley: släng dig i väggen laugh.gif
sqrulan
giggle.gif Varför är det skämmigt att han kommer från Boden?
Pirum
CITAT (Margith @ 06-04-2008, 14:26) *
Pirum: här har du en länk (som förhoppningsvis fungerar smile.gif ) till Brolle och Playing with fire
[]
Men han har en sagolik röst, Elvis Presley: släng dig i väggen laugh.gif


Tack, ja, den har jag ju hört. Rätt ok låt. Men tur jag inte sett videon, för den var jag inte lika imponerad av smile.gif

Men allvarligt, hallå, det går inte att jämföra hans röst med Elvis... Elvis kunde sjunga vilken låt som helst och få det att låta intressant och bra, något han väl delar med nästan endast Jussi Björling och kanske några till. smile.gif
Margith
Nu retas du med mig Sqrulan, du vet mer än väl var jag bor. Jag misstänkte direkt att här har jag återigen skrivit ett inlägg med syftningsfel så det bara skriker om det.
Men det har jag inte gjort, så det så!!

Jag tog bara för givet att alla, vid det här laget, vet om att jag bor i Boden crazy.gif
Och att då aldrig hört talas om pojken förrän Radio Rix terroriserar mig, halvt till vansinne, med den låten.... det är skämmigt!! shy.gif


Lady Hamilton
Även jag gillar "Brolle" blush.gif

Gita
CITAT (Netha @ 05-04-2008, 21:41) *
Är ju för att jag hörde att han skulle vara med i Körslaget som jag spelar in det ikväll.smile.gif
Hans tolkningar av Elvis låtar är ju nästan bättre än originalet.

Det var just det, han gjorde Elvislåtarna bättre än Elvis, och Johny Casch´s gamla låtar blev plötsligt kanon med den här killen.
Gita
Netha
Numera heter han Brolle
alltså inget Jr efter. smile.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon