Full version: Gäster
Berith
Nu när klockan är runt halv nio är det 20 gäster här på forumet... smile.gif kanske en hel skolklass?
Ann-Christin Lindberg zon II
Hej Berit! Det kanske är en skolklass, man vet aldrig - då får väl du och jag visa hur det går till att prata goja tongue.gif här på Forumet!

VILKEN JÄTTEFIN SNÖGUBBE DU HAR SOM SIGNATURBILD! wub.gif biggrin.gif

Igår såg jag, i det hemska, mörka, slaskiga vädret, en härlig syn! På en balkong stod en tjej och KLÄDDE EN JULGRAN! En stor, riktig, naturlig julgran, som hon klädde med glitter, röda glaskulor, julgransbelysning, och en massa andra granna saker! Det såg härlig absurt ut! laugh.gif rolleyes.gif
Berith
Hej! Oj vilken ansvar det blev helt plötsligt! Jag måste alltså visa mej från min bästa sida! rolleyes.gif

Nej, inte klä granen så tidigt! Kan vi inte köra tiden i slowmotion?!

Jag bytte signaturbild nu när vi antagligen måste räkna dagarna som vinterdagar! blink.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Ja, jag har nästan lust att bara LÄGGA MIG NER OCH LÅTA TIDEN RUSA FÖRBI MIG! wacko.gif

Kan inte någon barmhärtig själ TÄNDA SOLEN IGEN!!! sad.gif
Berith
Jaa, och skruva upp TERMOSTATEN!!!

Jag har inte skaffat mej modet än att vika ut mej på nätet, men men men kanske att det kommer en signaturbild så småningom... tongue.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Vi ser fram emot detta MED TILLFÖRSIKT! wub.gif laugh.gif

Synd bara att bilderna är så små! Om du tänker VIKA UT DIG! på allvar menar jag.... laugh.gif rolleyes.gif

Då kan ju vintern bli riktigt mysig, om vi börjar med det.... biggrin.gif
Berith
CITAT (Ann-Christin Lindberg zon II @ 26-11-2002, 10:35)
Synd bara att bilderna är så små! Om du tänker VIKA UT DIG! på allvar menar jag....  :lol:  :rolleyes:

Då kan ju vintern bli riktigt mysig, om vi börjar med det....biggrin.gif

Jag tror att om vi ville vika ut oss så skulle webmaster göra bilderna störrrre! wub.gif tongue.gif
(Han uppfyller ju nästan alla våra önskningar här!)
Ann-Christin Lindberg zon II
Nu tror jag att vi ska prata om något annat - så att inte webmaster tar oss på allvar! biggrin.gif

FNISSAR ANN-CHRISTIN! rolleyes.gif
Berith
Jaa, och vi som skulle visa oss från vår bästa sida! Hur kunde det bli så här...? blink.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Vilken fin SNÖGUBBE du har, Berith!..... rolleyes.gif

Dejavuehälsningar från mej! laugh.gif
Berith
Tack!
Har du sett att det är många gäster här idag? tongue.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Ja, du Berith! Men jag tror att jag STRUNTAR I DET! rolleyes.gif
Berith
Nej, nu tror jag att jag sätter punkt här! biggrin.gif
Frid, fröjd och fruntimmer!
yla
måste bara säga för en som vaknat just nyssens o sitter me fikat att ni båda gav mej ett rejält morgongarv biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
man tackar för ljuset i mörkret
morrn förresten alla rolleyes.gif
apropå utvikningar så vetesjutton
tror inte webbmaster går på det biggrin.gif laugh.gif då blir ju handlingen en helt annan än de va tänkt,,,,fnissssss
Berith
Vadå 'handlingen en helt annan'? blink.gif Vi kan väl ha med nån fin blomma också...

(Nu har nog skolklassen lunch!)
yla
CITAT (Berith @ 26-11-2002, 11:24)
Vadå 'handlingen en helt annan'? blink.gif Vi kan väl ha med nån fin blomma också...

(Nu har nog skolklassen lunch!)

wub.gif tänkte inte på de wub.gif
fnissssssssssssssss
Ann-Christin Lindberg zon II
Den här BERITH är väldigt fyndig och rolig - hela förmiddagen har hon räddat! Jag hade aldrig överlevt det gråa MÔSVÄDRET utan henne!

Tacka vet jag VÄSTGÖTAR! !! biggrin.gif
Berith
Ååh, det var rart sagt! Nu blev jag nästan lite rörd... wub.gif

Nej, allvarligt! Det där med västgöte värmde, för jag är urskaraborgare så långt in i hjärteroten man kan komma. Sitter nästan hela dagarna framför datorn och 'amatörforskar' på min hembygd - en stor ö i en stor sjö - och då är det här forumet en ypperlig hjälp för att hålla sej kvar i nutid. Även om det ibland nästan tippar över åt andra hållet... blink.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Ja, dä ä la´ Torsö, har jak förstått, etter din e-postadress! (Den va´ tjusier!) rolleyes.gif

Va skôj, å forska um hemböggda! Dä sulle jak vella gära mä´! wub.gif

Jak bor i Bäreberg, ôm dä ä bekant?! tongue.gif Dä ä ju Skarabôrg mä, även um jak själv ä födder i Trôllhätta.... tongue.gif

Viss är det ett härligt Forum detta, det är helt klart BEROENDEFRAMKALLANDE! biggrin.gif wub.gif
Berith
Haa, haa, för skråen! Rolitt att du tôckte om adressen, den ä hemmagjorder! laugh.gif
Klart ja känner te Bäreberg, har vart där mååånga gånger mä våran häst när ho sôlle hälsa på hingsten. wub.gif

Dä ä allt bra skôj när dä hôrsch var fôlk kômmer ifrå! rolleyes.gif rolleyes.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Nu ä vi där IGEN laugh.gif

Dä vell gärna dra iväg åt dä hôllet! Förrexten - lika bra sôm ena blomma ä la ena gurka! biggrin.gif
Berith
Ena gurka?! Hur tror du jag ser ut egentligen? huh.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Inlaggder, i skiver, utbredder över ALLTIHOP! laugh.gif
Berith
Dä blir ente möe gjort ida ente! laugh.gif Egentligen ä ja sôm potata på hösten - opptagen! - men dä går ju'nte å jobba nu.
Usch sicka fantasier ho har! wub.gif
Jag har ett recept på goer gårka, får nog lägga in dä på 'recept' sen.
Ann-Christin Lindberg zon II
Å hösch! Ä ho´ opptagen! rolleyes.gif Dä ä allt jak mä, men dä ä så trôkit väder ida´, så jak kan ente hôlla öga öppna um jak ente får ha lite rolit! tongue.gif Jak setter på JÔBBET bevars, men vi har ju bredband, så dä stör ente så möe um jak fläpper lite fram å tebaks emella sidera! biggrin.gif

Gurkreceptet ser jak fram emot med TILLFÖRSIKT! wub.gif biggrin.gif

Hej mä dek så längen... tongue.gif
yla
CITAT (Ann-Christin Lindberg zon II @ 26-11-2002, 14:30)
Å hösch! Ä ho´ opptagen! rolleyes.gif Dä ä allt jak mä, men dä ä så trôkit väder ida´, så jak kan ente hôlla öga öppna um jak ente får ha lite rolit! tongue.gif Jak setter på JÔBBET bevars, men vi har ju bredband, så dä stör ente så möe um jak fläpper lite fram å tebaks emella sidera! biggrin.gif

Gurkreceptet ser jak fram emot med TILLFÖRSIKT! wub.gif biggrin.gif

Hej mä dek så längen... tongue.gif

ja jesses va ni pratar tongue.gif helt underbart
en annan e ju söderböna född på södra bb i sthlm de ni
nå vet ni va jag gör nu jo jag sitter o äter nyplockade trattisar som jag hittade på min svängom i skogen idag supergottigt
o så va de de där me beroendeframkallande de e detta forum verkligen
så de e väl lika bra att snacka på nu mens de finns tid ,,snart så måste vi väl allihopa lägga oss på knä i våra trädgårdar o stoppa ner fingrarna i myllan o njuta rolleyes.gif längtar så men tröstar mej här sålänge smile.gif
Berith
Nej, nu är jag nyfiken på allvar! 29 gäster klockan tre... Jättekul, men vilka är dom? ohmy.gif

Trattisar! Mmmm! Avundsjuk... jag hittade inga i år. Kanske mest för att jag inte var ute och letade. unsure.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Nyplockade trattisar! ÅÅÅHHH! Vad har du för väder idag? Här spöregnar det och är 3 grader rått! sad.gif

Lyckliga du, som kan gå i skogen en tisdag! wub.gif

Men imorrn är jag ledig, HURRA, HURRA! då ska jag till kiropraktorn och sedan ska jag SHOPPA! Kanske jag får tummen ur och skaffar mig ett ljusnät, äntligen.... wub.gif

Skogen får vänta till en annan dag... rolleyes.gif
yla
CITAT (Ann-Christin Lindberg zon II @ 26-11-2002, 15:01)
Nyplockade trattisar! ÅÅÅHHH!  Vad har du för väder idag? Här spöregnar det och är 3 grader rått!  :(

Lyckliga du, som kan gå i skogen en tisdag!  :wub:

Men imorrn är jag ledig, HURRA, HURRA! då ska jag till kiropraktorn och sedan ska jag SHOPPA! Kanske jag får tummen ur och skaffar mig ett ljusnät, äntligen.... wub.gif

Skogen får vänta till en annan dag...  :rolleyes:

grå grå grå gråväder har jag
men jag e glad ändå rolleyes.gif tongue.gif
yla
CITAT (Berith @ 26-11-2002, 15:00)
Nej, nu är jag nyfiken på allvar! 29 gäster klockan tre... Jättekul, men vilka är dom? ohmy.gif

Trattisar! Mmmm! Avundsjuk... jag hittade inga i år. Kanske mest för att jag inte var ute och letade. unsure.gif

trattisarna är svårhittade iår eftersom de inte va nå bra svampårutom i början då sommarkantarellerna kom men sen va slut me de roligafast de va ju massor med frukt o bär förstås,,,ska du ha 29 gäster eller va,,isåfall så lär du få lite jobb men hoppas att de blir kul wub.gif rolleyes.gif tongue.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Va ho´ skriker, denna oldwolfie! Gästera ä här på Forumet, ju! tongue.gif

Um en tittar längst ner på Index-sidan, ser en hur många fôlk sôm ä "på"! laugh.gif

Ja, se Stockholmare!! tongue.gif
Berith
Ja, jösses, en del rör då ihopet! blink.gif
Svampen! Svampen! Ho har äte nån konstier svamp och hallucinerar... Läste la nåt konstitt recept på den däringa sida igår.
ohmy.gif
yla
biggrin.gif biggrin.gif wub.gif jojo de va såna gäster
höhö nu fick man för man va stockholmare rolleyes.gif tihi
nej jag kollade också på den där svampsidan o de va nog inte såna svampar jag åt wub.gif
såklartjag vet föresten
o jag blev ju så himla gla att jag kunde göra färger o storlekar så de blev nog liteskrikigt blink.gif jag börjar så smått begripa nu fast inte allt
Ann-Christin Lindberg zon II
Skrik på du, dä ä NÖTTIT å skrika å säk iblann...

Vi sôm bor på lannet, kan ju gå rätt ut på backen å SKRIKA , dä stör ente varken kora eller gresera.... rolleyes.gif
Gunvor Nilsson
"Vächötar" är inte så lågmälda dom heller om man nu tittar bakåt i rullorna så på vissa orter har svamptillgången tydligen varit god! tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Nu gaddar di ihop säk, nôllåttera! biggrin.gif

Dä ä la´ rolit´ mä litte tjôt! tongue.gif

Å svamp ä gôtt... (eller sôpp, sôm en också kan säja...) blink.gif tongue.gif laugh.gif

Nu sa´ jak åka hem å koka kôrv te mäk å gôbben, ajjö mä ere... smile.gif
Berith
Vi ä la femfemmer bägge två, så vi sa' kanske ente säga nåt! blink.gif
Åk hem å njut å kôrven du! Vi hörsch! rolleyes.gif
yla
ha de bra
vi får la tjöta mera sen
o inte gaddar vi väl ihop oss heller
tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon