juddan
Tjenare! Jag skulle vilja efterlysa vinddruvssticklingar. Jag vet att endel säljer sticklingar här när dom beskär sina plantor, och jag skulle vilja ha en massa vinddruvsrankor och tänkte att man borde kunna få det billigare såhär om man vill ha flera stycken. Det är ju tid för beskäring, är det någon som beskär sina vindruvsrankor nu och har några kvistar över? /Judit
lyckero
Jag är rädd att det redan är lite sent för att beskära vindruvorna...Åtminstone i zon 1 där vi bor.
De är "blödare" och ska helst beskäras innan saven börjar att stiga.
En del säger senast vid jul, men det brukar gå bra in i februari också.
Men det är min man som har hand om druvorna - om du mailar mig ska jag vidarebefordra det till honom. Kanske finns det någon lösning.
Lyckero
juddan
Åh vad gulligt av dig att du svarade ändå! Jamen då vet jag i alla fall. Om inte annat så får jag väl tjuvta nån småkvist från nåns trädgård. Haha. Har ni många vinddruvor? Apropå zon 1 så är vi umebor i zon 5 väldigt avundsjuka! smile.gif Jag kan skicka ett mail, men om ni redan har beskurit så är det ingen fara. Jag kan alltid köpa mig några vinddruvsrankor om inte annat. /Juddan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon