Full version: Odla.nu nya utseende
Sidor: 1, 2
mogge92
Hej allihopa! Som de flesta av er kanske har märkt så har odla ändrat utseendet på siten lite. Jag tänkte kolla vad ni tycker om detta, om ni tycker att det är en bra förändring, eller om ni tycker som jag, att det gamla utseendet ska tillbaka. Om tillräckligt många tycker att Odla bör anta sin gamla form, så startar jag en protestlista.
Skriv gärna vad ni tycker smile.gif
sudden
man kan lägga till och förbättra finesser och så utan att byta ut utseendet...
Ciczi
Det nya utseendet är för mycket mishmashigt...

Ciczi
Aqvakul
Sidoreklamen är störande och tar bort utrymme från textsplaten.
Nya sidhuvudet är OK- tycker jag.
Floppy
CITAT (Aqvakul @ 01-04-2008, 20:12) *
Sidoreklamen är störande och tar bort utrymme från textsplaten.
Nya sidhuvudet är OK- tycker jag.

Håller absolut med...
herkules
jag tycker det är helt ok nu när de gjorde allt större igen, reklamen bryr jag mig inte i.
*Stintan*
Sidhuvudet är bra tycker jag men det är bedrövligt med reklamutrymmet på högersidan. Forumet känns inte bra med den förkrympta textplatsen.

CITAT (herkules @ 01-04-2008, 20:27) *
jag tycker det är helt ok nu när de gjorde allt större igen, reklamen bryr jag mig inte i.


Vadå större confused.gif
karlsdal
Mycket bättre nu än förut. Ser mer proffsigt ut, förut såg det lite hemma-bygge/hobby-aktigt ut. Lätt-navigerat, stilrent... and the list goes on and on and...
DragonLady
Ta bort reklamen på sidan rtfm.gif .... den är grymt störande..
herkules
CITAT (Stintan43 @ 01-04-2008, 20:32) *
Sidhuvudet är bra tycker jag men det är bedrövligt med reklamutrymmet på högersidan. Forumet känns inte bra med den förkrympta textplatsen.
Vadå större confused.gif

för mig är själva forumdelen (och texten) precis som den var innan, i morse var allt mycket mindre, forumet var som en liten fyrkant i vänstra hörnet bara. det är reklam i högerkant och upptill men för mig är det ok.
rahmat2
När man lägger in inlägg så kommer gubben med verktyg fram till nära på mittpunkten av skärmen. Ingena annan sajt är sådan. Undrar vad kostar det per kvadratkilometer hos odla sajt?
detta kan störa medlemmarnas sociala åmgänge och därmed öppna för en flykt. Hoppas att Odla tänker om, för Forumet har en jätte bra funktion för människors utbyte av ord.
skogstroll
CITAT (karlsdal @ 01-04-2008, 20:37) *
Mycket bättre nu än förut. Ser mer proffsigt ut, förut såg det lite hemma-bygge/hobby-aktigt ut. Lätt-navigerat, stilrent... and the list goes on and on and...



kan hålla med på sätt å vis, synd bara man måste scrolla ner
mogge92
Reklamen är ju bara FÖR överdriven.
rahmat2
CITAT (mogge92 @ 01-04-2008, 20:58) *
Reklamen är ju bara FÖR överdriven.

Exakt!
Annars kommersiella sajter utan reklam måste man leta efter. Nu är det så att reklamen gör att annan aktivitet på Forumet lider.
Berith
Men hallå! biggrin.gif Vet nån av er om det ska vara så här? Tycker att ni dömer ut Odla innan vi ens vet varför det blivit så här.
mogge92
Funderar på att lägga upp en guide som visar hur man på ett snabbt och enkelt sätt får bort all reklam åtminstone. fast då kanske man blir avstängd...
Berith
CITAT (Berith @ 01-04-2008, 21:05) *
Men hallå! biggrin.gif Vet nån av er om det ska vara så här? Tycker att ni dömer ut Odla innan vi ens vet varför det blivit så här.

Som sagt...
Alba
CITAT (Aqvakul @ 01-04-2008, 20:12) *
Sidoreklamen är störande och tar bort utrymme från textsplaten.
Nya sidhuvudet är OK- tycker jag.


tummenupp.gif
mogge92
Okey, en sak är ju säker iallafall; all reklam som är här, den har dom ju knappast satt dit för att ta bort,eller?
Aqvakul
CITAT (Berith @ 01-04-2008, 21:05) *
Men hallå! biggrin.gif Vet nån av er om det ska vara så här? Tycker att ni dömer ut Odla innan vi ens vet varför det blivit så här.

Nej, men hade det inte varit rimligt att man berättade det för oss och helst innan man ändrar på saker och ting....
Gita
CITAT (karlsdal @ 01-04-2008, 20:37) *
Mycket bättre nu än förut. Ser mer proffsigt ut, förut såg det lite hemma-bygge/hobby-aktigt ut. Lätt-navigerat, stilrent... and the list goes on and on and...

Håller med, förut såg det ut som det gjorts vid internets början, nu ser det modernt och fräscht ut.
Gita
Berith
CITAT (Aqvakul @ 01-04-2008, 21:09) *
Nej, men hade det inte varit rimligt att man berättade det för oss och helst innan man ändrar på saker och ting....

Va? unsure.gif Jag tror knappast att vi har något att säga till om när det gäller det där.

Visst, vi fick vara med en hel del och önska när forumet gjordes om för nåt år sen men inte i dom stora detaljerna och det gäller nog nu också.
Gita
CITAT (mogge92 @ 01-04-2008, 20:58) *
Reklamen är ju bara FÖR överdriven.

Det är väl reklamen som finansierar forumet, så ingen reklam kanske inte heller något forun.
Gita
Alexander-VG-zon3
första sidan va snygg ,, men forumsidan var hemskt ,, hela formuet är ju ner tryckt i hörnet . huvudraden som påpekas innan är bättre , men på sidan nej
swetrot
Jag ser ingen reklam alls... tongue.gif


Tycker att det ser helt OK ut, och trivs riktigt bra här som ny användare.
CillaM
Forumet som sådant fungerar ju helt OK, men jag tycker att sidhuvudet med underliggande rubriker/länkar är väldigt rörigt. Inte ett dugg stilrent. Det ser ut som en nybörjare har kluddat ihop det. Men, allt fungerar perfekt, och det är egentligen det viktigaste. Jag reagerade också för några veckor sedan men har hunnit vänja mig, jag är inte här såååå mycket att jag hinner irritera mig på det.
mogge92
ser du inge reklam? tongue.gif många avundas dig....tongue.gif
LadyG
Jag tycker inte om det här.

Loggade in och ut för att se om det hjälpte men icke.
Alba
CITAT (CillaM @ 01-04-2008, 21:17) *
Forumet som sådant fungerar ju helt OK, men jag tycker att sidhuvudet med underliggande rubriker/länkar är väldigt rörigt. Inte ett dugg stilrent. Det ser ut som en nybörjare har kluddat ihop det. Men, allt fungerar perfekt, och det är egentligen det viktigaste. Jag reagerade också för några veckor sedan men har hunnit vänja mig, jag är inte här såååå mycket att jag hinner irritera mig på det.




Men förändringen har ju kommit idag unsure.gif
CillaM
CITAT (Alba @ 01-04-2008, 21:22) *
Men förändringen har ju kommit idag unsure.gif


Ja, men för mig är det bara smärre förändringar, jag ser ingen större skillnad. Dessutom använder jag ett program tillsammans med Firefox som heter noscript och som hindrar reklam o annat skräp att visas. Det kan ibland också hindra sånt som man verkligen vill se men det ändrar man snabbt i panelen längst ner i Firefox.
mogge92
Cilla, jag tror inte att det är så många här på forumet som använder firefox och så tongue.gif annars finns det ju fina program för internet explorer också smile.gif ska lägga upp en enkel guide på det imorgon smile.gif
CillaM
Där tror jag faktiskt att du har fel, men det lär vi ju få reda på om inte annat. Att behöva en guide, hur enkel den än är, för att använda en browser, är ju, i mina ögon, ganska löjligt. Firefox säger jag bara flirting.gif tummenupp.gif
Tezzla
Jag är väl antagligen en riktig virrpanna, men jag tycker inte det är så stor skillnad. Inte så att jag störs av det i alla fall... cool.gif
mogge92
för att använda en browser? jag syftade på program som tar bort reklam på internet sidor, för explorer tongue.gif fast du kanske har rätt att det inte behövs smile.gif
*Stintan*
CITAT (herkules @ 01-04-2008, 20:39) *
för mig är själva forumdelen (och texten) precis som den var innan, i morse var allt mycket mindre, forumet var som en liten fyrkant i vänstra hörnet bara. det är reklam i högerkant och upptill men för mig är det ok.


Jag vet ju inte hur det såg ut hos dig förut en hos mig täckte forumdelen hela skärmen nu är det en 10cm bred annonsdel på höger sida och det stör mig. När forumet gjordes om förra året var det ju en del som hade lite problem att få forumet att fylla hela bildskärmen men detta fixades till efter ett tag. Nu verkar vi vara tillbaka tyvärr.
CillaM
CITAT (mogge92 @ 01-04-2008, 21:36) *
för att använda en browser? jag syftade på program som tar bort reklam på internet sidor, för explorer tongue.gif fast du kanske har rätt att det inte behövs smile.gif


Men de här grejerna fixar, tex. noscript, helt själv, man behöver inte göra några inställningar utan allt ställs in själv och sedan får man välja, ifall man vill, om man vill tillåta reklam o annat. För min del skaffade jag det för att jag inte kunde läsa Aftonbladet och andra tidningar på nätet. Tog ju evig tid innan sidorna laddades men nu...
Pirum
CITAT (CillaM @ 01-04-2008, 21:34) *
Där tror jag faktiskt att du har fel, men det lär vi ju få reda på om inte annat. Att behöva en guide, hur enkel den än är, för att använda en browser, är ju, i mina ögon, ganska löjligt. Firefox säger jag bara flirting.gif tummenupp.gif

Nja, tror nog guider är välkomna, bland annat av mig. Visserligen använder jag Opera, fast funderar på Safari, men kanske lägger jag ett öga på Firefox 3 strax, den kanske är konkurrenskraftig.

Tycker förresten att vid alla stora uppdateringar av forumutseendet så bör administratörerna visa en före- och en efterbild, så man vet vad som ändrats.

CillaM : jag har inte ens hört talas om noscript förut, hur ska jag då kunna hitta programtillägget? smile.gif
CillaM
CITAT (Pirum @ 01-04-2008, 21:46) *
Nja, tror nog guider är välkomna, bland annat av mig. Visserligen använder jag Opera, fast funderar på Safari, men kanske lägger jag ett öga på Firefox 3 strax, den kanske är konkurrenskraftig.

Tycker förresten att vid alla stora uppdateringar av forumutseendet så bör administratörerna visa en före- och en efterbild, så man vet vad som ändrats.

CillaM : jag har inte ens hört talas om noscript förut, hur ska jag då kunna hitta programtillägget? smile.gif


Ja, det kanske var dumt skrivet av mig. Men jag anser ändå att inlärning med praktik är det riktiga som fungerar 100%., men när man inte behöver göra inställningar varför göra det svårare för sig.... Safari kan tyvärr inte konkurrera med Firefox. I början var det superbra men jag har använt FF i några år nu o det för att det utvecklas hela tiden, ständiga förbättringar som automatiskt kan laddas ner när det passar. Safari har tyvärr inte det. Opera är ett annat program som jag gillar, bättre än Safari.

Glömde att bifoga länken till noscript
zissi
Vi slipper också all reklam!! smile.gif

Grabbarna har tydligen fixat Mozilla Firefox (webbläsare) o till det har de laddat ner ett plug-in som heter Adblock.

Om ni har Kaspersky Internet Security antivirus/brandvägg så klarar även den av att blockera annonser. Även för Internet Explorer.

Inga följdfrågor tack blush.gif .........det är inte jag som sitter inne med kunskaperna.......
Lemonne

Firefox är gratis. Gratis är bra. Hata Explorer.

Forumet blev okej, man vänjer sig nog. Fast jag ser ju ingen reklam förstås... smile.gif Men det är väldigt vänsterställt (utan reklam) och det är lite jobbigt.
pejori
För frågor som gäller odlas utseende, finns en utmärkt avdelning som heter suport.
Tror att ADMIN svara snabbare där. tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 01-04-2008, 22:27) *
För frågor som gäller odlas utseende, finns en utmärkt avdelning som heter suport.
Tror att ADMIN svara snabbare där. tummenupp.gif


smart tänkt!
pejori
CITAT (Aqvakul @ 01-04-2008, 22:29) *
smart tänkt!



yes.gif yes.gif Menar mest, att protesttrådar knappast hjälper om man vill ha förändring på forumet. a0a.gif
rahmat2
CITAT (pejori @ 01-04-2008, 22:27) *
För frågor som gäller odlas utseende, finns en utmärkt avdelning som heter suport.
Tror att ADMIN svara snabbare där. tummenupp.gif

Jo, men blir det inte lite högtrafik på den funktionen om vi alla går ditt och skriver.
dessutom läser odlaägarna forumet också.eller?
pejori
CITAT (rahmat2 @ 01-04-2008, 22:34) *
Jo, men blir det inte lite högtrafik på den funktionen om vi alla går ditt och skriver.
dessutom läser odlaägarna forumet också.eller?



suport startades för att dom inte alltid hinner se vad som händer.
Därför inriktar dom sig på suport i första hand.
trådarna blir inte längre där än här.
den finns för att vi ska kunna visa vad vi tycker och dom får en chans att ändra på forumet tummenupp.gif
Betty
CITAT (pejori @ 01-04-2008, 22:39) *
suport startades för att dom inte alltid hinner se vad som händer.
Därför inriktar dom sig på suport i första hand.
trådarna blir inte längre där än här.
den finns för att vi ska kunna visa vad vi tycker och dom får en chans att ändra på forumet tummenupp.gif

mogge92 borde PM:a webbisen och be honom flytta den här omröstningen till Supportavdelningen så att webbisarna inte missar att vi faktiskt är så många som kring 70% som inte uppskattar den senaste förändringen på forumet. flirting.gif
Tobe3
Protestera ljudligt yaay.gif yaay.gif yaay.gif

Nu undrar man om det är en reklamsida man kommit in på och så har de förståss ett litet forum i ena kanten. nono.gif
Förut var det ett forum med lite reklam. yahoo.gif

Admin får nog tänka om.

Vad hjälper det med en massa annonsörer om det ramlar bort en massa som tidigare tittat in på sidan?
Då rammlar nog annonsörerna också bort!

Nu blev det inga annonser alls för min del. Tog bort funktionen och nu får ingen annonsör göra reklam på min dator.
Sååååå glada de blir då!!! NOT?
MammaMattsson
Jag tror att vi nog är så illa tvungna att leva med reklamen, det kostar trots allt en rejäl peng per månad i bandbredd när forumet har blivit såpass stort.

Med det sagt, så vill jag tillägga att jag inte gillar reklamen. Nepp.
Om den bidrar till att jag får skriva och vara här gratis, så ok. Men, jag använder Firefox webbläsare, och den har en del bra reklamdödare som tilläggsfunktioner som jag använder.

Dolt krig med andra ord....
Berith
Som sagt, jag läser inte reklamen så för mej kvittar det om den ligger där. Visst, det har blivit lite smalt men det kanske ändrar sej när reklamen i högersidan byts ut. biggrin.gif För det gör den säkert, och då kanske det är en liiiiiten reklam som läggs in och vips! så blir högerspalten smal igen.
Aqvakul
CITAT (pejori @ 01-04-2008, 22:30) *
yes.gif yes.gif Menar mest, att protesttrådar knappast hjälper om man vill ha förändring på forumet. a0a.gif

Vi är helt överens! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon