ängsvädd
Hej, är det någon som har hört om det ska vara en energispartimme mellan 20-21 ikväll? Någon som vet mer om detta?
Eva-Helene
Jo. Earth hour kallas det för. Sök i forumet så hittar du en tidigare tråd om det.

Nähä! Gick inte alls det! Nåja, minns inte vad tråden hette, men minns att det har tagits upp här!
Irene_L
Här finns en tråd om detta:
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...p;hl=släcka+ner
ängsvädd
Tackar smile.gif

Jag ska stänga av en del apparater och lampor, men kommer inte att ha kolmörkt wink.gif Vore kul att höra efteråt hur mycket energisparing det gav globalt.
Netha
Igår morse pratade någon från nån organisation om detta på teve. Vet inte om han var från WWF
Han sa att det inte var för att spara energi, för det gjorde man inte så pass så det hade någon betydelse...
utan att det var ett jippo
som var meningen att få folk att tänka till.
ängsvädd
OK. Jag fick just ett mejl från syrran med en länk om earth hour: http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article2148791.ab

Det ser faktiskt mörkt ut där jag bor, flera känner tydligen till det.
Wilmer
OJdå, skäms på mig. Jag stod i garaget med full belysning och en blåslampa i full gång hela timmen. rolleyes.gif
embees
CITAT (Wilmer @ 29-03-2008, 23:05) *
OJdå, skäms på mig. Jag stod i garaget med full belysning och en blåslampa i full gång hela timmen. rolleyes.gif


rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
henriks
I tråden om earth hour för några veckor sedan skrev jag om det meningslösa i att spara el under en timme, och hur lite man behövde spara under årets övriga timmar för att uppnå samma sak.

Nu, idag, efter denna "earth hour" var det med med spänning jag gick in på Nordpools hemsida för att se om det gick att konstatera någon som helst förändring mot normal elförbrukning i Sverige. Jag blev inte precis förvånad över att det inte syntes över huvud taget. - något mindre förbrukning än timmen före, och något högre än timmen efter, precis som förväntat en lördagskväll!
Tottes matte
CITAT (MimmiH @ 29-03-2008, 20:40) *
Hej, är det någon som har hört om det ska vara en energispartimme mellan 20-21 ikväll? Någon som vet mer om detta?


Till Mimmih, det har jag inte hört och för den delen är det ju ljust, så det skippar jag.... sweatingbullets.gif fr. Tottes matte
Huggorm
CITAT (Tottes matte @ 29-05-2010, 19:09) *
Till Mimmih, det har jag inte hört och för den delen är det ju ljust, så det skippar jag.... sweatingbullets.gif fr. Tottes matte

Fast du är ju två månader sen...
Anki på Öland
CITAT (Huggorm @ 29-05-2010, 19:20) *
Fast du är ju två månader sen...

2008..... thumbdown.gif
Huggorm
CITAT (Anki på Öland @ 29-05-2010, 21:30) *
2008..... thumbdown.gif

Två år och två månader tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon