Exotic
hej På Er,

Jag har lagt till lite nya bilder i mitt album om ni har lust rolleyes.gif Vallmo,Lilja & Trumpet.
http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...565&uuid=elaine
Hoppas att detta funkar att bara klicka på länken.
ha det gott
rolleyes.gif smile.gif tongue.gif
kremlan
Så trevligt att få se alla dessa underbara vallmon du har.
Nästa år har jag tänkt ha en större plantering med en massa olika vallmosorter, så jag köper eller byter vallmofröer med alla som har frön över. I mitt album har jag kort på mina 3 olika vallmon som jag har fröer till.
// Eva
Eva i Norrköping
Det var verkligen läckra vallmor du har, Exotic!

Och du Kremlan! Det var fina bilder i ditt album med! Ballongblomman, vad har den för krav? Lätt, svår?
Malvan du hade bild på var jättefin, den skulle jag vara intresserad av frön till. Har själv rent vita sådana, som jag förresten gärna delar med mig av.
Slutligen - hur gör du för att få narcisstobaken så fin och frodig!?
Vad kostar det att beställa frön av dig?
Många frågor.... smile.gif
kremlan
Ballongblomman har inte alls några höga krav den är verkligen lättodlad, mycket lätt skulle jag säga.
Ja visst är narcisstobaken frodig, men vi bytte ut jorden i rabatten tidigt i vår, så den har nog fått ordentligt med gödning.
Vi kan väl byta fröer med varandra, har inte någon direkt försäljning utan byter och delar med mig av överskottet. Det är väl bland annat till det, som man har sina trädgårdsvänner till wub.gif

Vi hörs på mailen // Eva
Exotic
Kul att ni gillade dem rolleyes.gif tongue.gif smile.gif wub.gif
cinacarina
Fantastiskt vilka vallmor det finns...är det perenner eller ettåriga vallmor?
rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon