MariaÖrebro
... han kan så mycket om trädgård??? Han är ju nästan bara barnet... wink.gif Går han någon trädgårdsutbildning? Är han självlärd? Trial and error? Läser han enbart trädgårdsböcker? Någon som vet? Kanske Flaxss själv kan förklara...

Är helt fascinerad! bravo.gif blomma.gif
Tosan
Ungdomlig iver kanske? smile.gif
Jag är iaf ruskigt imponerad!
Sailor Pluto
Japp, han har en anmärkningsvärt stor mängd kunskap i huvudet för att vara så ung tummenupp.gif ! Det är rätt ovanligt tror jag.
Betty
Ja han är imponerande duktig "våran" Flaxss! yes.gif
Wilmer
bravo.gif För flaxss!
Aqvakul
Fascinerande!
Boxer
CITAT (MariaÖrebro @ 19-03-2008, 15:25) *
... han kan så mycket om trädgård??? Han är ju nästan bara barnet... wink.gif Går han någon trädgårdsutbildning? Är han självlärd? Trial and error? Läser han enbart trädgårdsböcker? Någon som vet? Kanske Flaxss själv kan förklara...

Är helt fascinerad! bravo.gif blomma.gif


Den funderingen har slått mig också!
Alba
Jag är också så imponerad av Flaxss kunskaper. Så ung och så kunnig. "Vad månde bliva".
Det är säkert ett genuint intresse för trädgård som gör att han är så duktig.......men det gäller ju också att minnas vad man läst.
Det gör ofta inte jag....tyvärr.

En rose.gif till dig Linus som ställer upp och ger råd och hjälper när jag inte kan.
MariaÖrebro
Jag tycker även det verkar som om han har ALLA växter, eller har haft alla. Helt otroligt. Undrar hur det ser ut om 10 år... Nya Bosse Rappne eller nån? Flaxss kanske dyker upp i TV!!!
storm
CITAT (MariaÖrebro @ 19-03-2008, 17:13) *
Jag tycker även det verkar som om han har ALLA växter, eller har haft alla. Helt otroligt. Undrar hur det ser ut om 10 år... Nya Bosse Rappne eller nån? Flaxss kanske dyker upp i TV!!!

Dom tankarna har jag med haft yes.gif
Alexander-VG-zon3
åhhhhh ni är helt underbara ju wub.gif wub.gif

tusen tack .

vill inte skryta men vill ni veta så !!

pappa är väldigt trädgårds intresserad ,, så jag var med på mässor,trädgårds besök m.m så har varit uppväxt med det . sedan har ju en hel del böcker som jag har lusläst många gånger om . plus är jag självlärd och sedan jobb och praktik och nu en utbildning .
fick trädgård sommaren 06 och innan dess odlade jag trädgårds växter i krukor i mina föräldrars trädgård . plus lär man sig jätte mycket på odla och hjälper man andra och läser böcker mycket så sitter det fast i skallen på en . har ju fått jobb nu också på en plantskola som börjar v14 så det ska bli skoj och då lär jag mig väl ännu mer .

Tusen tack igen !! smiley_small_hug.gif

har inte odlat alla växter ,, bara dom som finns i listan . men har läst och lärt mig om många . förutom dom som jag har nu har en mängd dött . men sånt lär man sig av .

Läsa gärna min blogg !!
Bettis
Jag är fortfarande imponerad över all din kunskap yes.gif
Betty
CITAT (flaxss @ 19-03-2008, 17:54) *
..../ har ju fått jobb nu också på en plantskola som börjar v14 /....



Grattis och lycka till! rose.gif
MariaÖrebro
Har läst din blogg en stund nu, och jag tror att jag kommer att bli sittande framför den hela kvällen! Tokintressant!

Lycka till på plantskolan! Du kan säkert lära dem en hel del, precis som du lärt och lär oss en hel del! kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
Alba
Oj vilken blogg du har......så mycket trevligt att läsa.......och så mycket arbete du ha framför dig...roligt arbete.
Lycka till på Plantskolan.
Aqvakul
Flaxss, jag önskar dig verkligen lycka till på plantskolan. Blir säkert lärorikt både för dig och dem. Lite avundsjuk kommer jag nog att bli när värmen kommer och jag står i mitt klasrum.
Tosan
Grattis till nya jobbet! Och lycka till! tummenupp.gif
Och jag är inte så lite avundsjuk...
Solstorm
Är det oförskämt att önska större text på bloggen? För den är intressant och jag tänker gå in på den ibland och läsa. Fint med bilder på tomten. Har hyfsat nya glasögon men det hjälper inte tillräckligt längre, jobbigt att läsa liten text.

Jag tycker också att flaxss har stora kunskaper, något av en klippa på forumet, men hur vet ni hur gammal han är?
Aqvakul
CITAT (Solstorm @ 19-03-2008, 20:48) *
----Jag tycker också att flaxss har stora kunskaper, något av en klippa på forumet, men hur vet ni hur gammal han är?

Titta i hans medlemsprofil....
Solstorm
Tittade. Nu blev jag verkligen imponerad!!
ängsvädd
CITAT (Solstorm @ 19-03-2008, 20:48) *
Är det oförskämt att önska större text på bloggen? För den är intressant och jag tänker gå in på den ibland och läsa. Fint med bilder på tomten. Har hyfsat nya glasögon men det hjälper inte tillräckligt längre, jobbigt att läsa liten text.

Här är en till som önskar större text smile.gif

Lyckliga plantskolan som får dig Linus som anställd! Och lyckliga dig som har fått jobb där!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Solstorm @ 19-03-2008, 20:48) *
Är det oförskämt att önska större text på bloggen? För den är intressant och jag tänker gå in på den ibland och läsa. Fint med bilder på tomten. Har hyfsat nya glasögon men det hjälper inte tillräckligt längre, jobbigt att läsa liten text.

Jag tycker också att flaxss har stora kunskaper, något av en klippa på forumet, men hur vet ni hur gammal han är?


är ny med bloggen så jag har inte riktigt kommit igång än ,, men kan helt klart försöka göra texten större ,, men annars kan du väll göra det på din webbläsare eller datan väl ??!!
,men gå in på er läsare och ändra text storleken till större . blir svårt att andra alla mina inlägg till större ,,men i framtiden när jag skriver kan jag ha större text tummenupp.gif

det är inte alls oförskämt ,, alla tips och önskningar mottages


tusen tack alla för beröm och alla fina or4d ,, det behövs verkligen nu då livet är lite stressigt för tillfället .
Biggan_
Lycka till med jobbet och din utbildning Linus! kompiskram.gif
Jag skall kolla din blogg lite senare!
Wilmer
blomma.gif Till jobbet! Hoppas det blir kanon!!
Monaxe
Heja Flaxx!!! bravo.gif
niklaswik
Äsch så ung är han väl inte? naughty.gif

Var på god väg att bli en "Flaxss" ett tag där för nåt år sen så jag vet hur det är.

Ett näst intill överdrivet intresse kombinerat med all tid man har när man är ung och fri gör att man kan sitta och nöta hemsidor med all möjlig info i timtal.


Kunskap är makt så kanske Linus är mäktigast här på odla? Mycket möjligt.
titti49zon6
Lycka till med jobbet Linus blomma.gif
Alexander-VG-zon3
tusen tack alla ,, värmer mig smiley_small_hug.gif
Tante Morgan
Kör hårt Linus! Du rockar!! ninja.gif tummenupp.gif yahoo.gif
sqrulan
blomma.gif Grattis till jobbet Flaxss/Linus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon