Mica548
Hallå allihopa,
Vet inte om detta test varit på tapeten tidigare, men jag tyckte det var lite rart, även om jag kanske inte fullt ut känner igen mig med:
Greta Gammelgård: I Gretas trädgård kan man ana traditionen. Du hittar rader med äppelträd, välskötta perennabänkar och ett grönskande trädgårdsland. Allt ger intryck av att ha funnits i generationer. Och det kan väl hända att så faktiskt är fallet

http://www.hasselforsgarden.se/home.aspx

/Mica
Lilla Birka
Först blev jag Kristian Krutstreck men det stämde verkligen dåligt, jag är mera lik Renata Rosenknopp.... tongue.gif
tettan
usch, det stämde pinsamt bra, jag vart en holger hammarlund
Piccante
CITAT (Mica548 @ 16-03-2008, 00:49) *
Hallå allihopa,
Vet inte om detta test varit på tapeten tidigare, men jag tyckte det var lite rart, även om jag kanske inte fullt ut känner igen mig med:
Greta Gammelgård: I Gretas trädgård kan man ana traditionen. Du hittar rader med äppelträd, välskötta perennabänkar och ett grönskande trädgårdsland. Allt ger intryck av att ha funnits i generationer. Och det kan väl hända att så faktiskt är fallet

http://www.hasselforsgarden.se/home.aspx

/Mica

Jag är en Renata Rosenknopp jag w00t.gif

"Det vackraste i trädgården är naturen själv – det är Renatas motto. Hon vill inte ha en, som hon säger, onaturligt prydlig och slipad trädgård – hon låter alla blommor blomma. Som de vill, och i den takt de vill. Hon är ett blomsterbarn, i ordets rätta bemärkelse."
hobbe 00
Jaha jag blev Reenata rosenknopp. Det stämmer perfekt på mig! giggle.gif
Kamilla z 7
Vilken kul test !!
Jag blev Renata rosenknopp & det låter som jag på pricken!!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Markus_H @ 16-03-2008, 01:00) *
Jag är en Renata Rosenknopp jag w00t.gif

"Det vackraste i trädgården är naturen själv – det är Renatas motto. Hon vill inte ha en, som hon säger, onaturligt prydlig och slipad trädgård – hon låter alla blommor blomma. Som de vill, och i den takt de vill. Hon är ett blomsterbarn, i ordets rätta bemärkelse."


samma
Boxer
Ida Iversson

Ingen kan rubba Idas nyfikenhet, hon är alltid redo att pröva på något nytt. Även om resten av världen förgår i cynismens träsk fortsätter Ida att leta efter nya upplevelser och intressen. Hon kan nästan sy gardiner av chiffonglappar, hon kan nästan fem tibetanska morgongymnastikrörelser, och kan nästan säga ”min bro är skomakare” på sex språk. I somras utövade hon yoga bland ytterskären, och just nu är hon i full färd med att plantera japanska lönnar.
sofiaq
jag blev Stina Sundmark:
"Stina kan ha bott granne med dig men ändå undgått din uppmärksamhet. Och du må vara förlåten om du inte känner igen henne – alltsomoftast hittar man nämligen henne med baken i vädret och huvudet i blomsterrabatten, i väder som väder. Hon är en passionerad trädgårdsentusiast som sällan håller sig borta från sin trädgård. Och om kölden i januari temporärt har fått henne att ta sin tillflykt till värmen inomhus kan man se henne otåligt spana ut genom fönstret.

I trädgårdsbutiken är Stina en mardröm för den ovana expediten. Det är inte enbart hennes tumme som är grön, det gröna sträcker sig ända upp till armbågen. Det är helt omöjligt för Stina att så fel! Således är det omöjligt att lura henne att köpa plantor i stället för frön, och om hon har beslutat sig för ett är det inte värt att försöka lura in henne på något annat. Expediten bör veta vad hon talar om, för Stina vänder lätt på gummistövelsklacken, och om hon gör det är det inte lätt att få henne att återvända."

Första stycket stämmer bra, men jag kan knappast påstå att jag är grön upp på armbågen... Möjligtvis svart, då hälften av det jag rör vid klarar sig whist.gif
Lena N
Jag blev definierad som Ida Iversson.

Det mesta stämde bra utom slutet "I vanliga trädgårdsbutiker känner hon emellertid sig inte riktigt hemma. Som den novis hon är blygs hon ofta för att fråga sig fram – men man kan ju alltid pröva trots det!" Inte är jag för blyg för att fråga! Men jag litar inte alltid på svaret. unsure.gif
MariaS
Här är ytterligare en Ida Iversson whistling.gif
skogstroll
hm jag fick fel kön... blev Holger giggle.gif spelar ingen roll om jag kryssar i kvinna eller man... och det stämmer väl inte sådär jättebra med vad jag svarade hmm

Nytt försök: Stina Sundmark
Stina kan ha bott granne med dig men ändå undgått din uppmärksamhet. Och du må vara förlåten om du inte känner igen henne – alltsomoftast hittar man nämligen henne med baken i vädret och huvudet i blomsterrabatten, i väder som väder. Hon är en passionerad trädgårdsentusiast som sällan håller sig borta från sin trädgård. Och om kölden i januari temporärt har fått henne att ta sin tillflykt till värmen inomhus kan man se henne otåligt spana ut genom fönstret.
Aqvakul
Renata Rosenknopp - klockrent förutom könet!
Ciczi
Jag blev också Renata Rosenknopp... Stämde bitvis men inte hela vägen.

Ciczi
Grå
En Stina Sundmark här! naughty.gif
Irene_L
Jag blev Renata Rosenknopp giggle.gif
"Det vackraste i trädgården är naturen själv – det är Renatas motto. Hon vill inte ha en, som hon säger, onaturligt prydlig och slipad trädgård – hon låter alla blommor blomma. Som de vill, och i den takt de vill. Hon är ett blomsterbarn, i ordets rätta bemärkelse.

Renata tycker att trädgården skall upplevas med alla sinnen. Hon njuter av fåglarnas kvittrande, vattnets sorlande, fjärilarnas färgprakt och blommornas doft. Och rent ut sagt salig blir hon då hon känner gräset under sina bara fötter – det kittlar ju så underbart!

Renatas trädgårdsmöbler är gamla och vackert nötta, kalkylerat ovårdade. Att köpa nytt är alltid en eftergift, en liten förlust. Renata fyndar gärna bland sådant andra slängt bort – andras skräp kan bli hennes käraste skatt. När hon letat färdigt på sina bekantas bakgårdar letar hon vidare på loppmarknader när och fjärran. Och om hennes trädgård trots det ser för klinisk ut placerar hon ut syltburkar med diffusa små plantor på fönsterbräden och trappavsatser. På kvällen smyckar hon sin trädgård med lyktor av olika slag för ingenting är ju mysigare en levande ljus.

Även om Renata njuter av sin trädgård och ser den som sitt andliga hem är hon inte direkt förtjust i det egentliga trädgårdsarbetet. Trädgården finns i första hand till för upplevelsen och det andliga. Och det är något som bäst avnjuts liggande i en hängmatta ur vilken man kan överblicka naturen – och ibland kanske slumra till en smula. "
ninnisky
och detta skulle vara jag ?
I Gretas trädgård kan man ana traditionen. Du hittar rader med äppelträd, välskötta perennabänkar och ett grönskande trädgårdsland. Allt ger intryck av att ha funnits i generationer. Och det kan väl hända att så faktiskt är fallet.

Vare sig Gretas trädgård är arvegods eller inte är det klart att hon sköter om den med största inlevelse. Om du funderar på hur det skall gå med din trädgård då du inte mera själv orkar skall du be om att få någon som Greta till svärdotter. Om du vill veta hur långt norrut man lyckats odla aprikoser, eller vilken växt som härstammar från dinosauriernas tid, skall du vända dig till Greta. Och om du tar Greta med dig till en gammal trädgård är det bäst att förbereda sig på att Greta ber att få några sticklingar med sig. Utan onödig blygsel.

Greta vet att en trädgård kräver tid. Hon har det tålamod som krävs för att odla perenner från frö, och då hon väljer en klängväxt funderar hon inte på hur snabbt den växer. Blomsterprakten i Gretas trädgård är oslagbar. Från tidig vår till sen höst glöder och doftar hennes blommor. För dem som tror att sådan yppighet och prakt kräver engelska förhållanden kan ett besök i Gretas trädgård vara en omstörtande upplevelse.

Greta tror på det långsamma, men även på sina händers vishet. Hon ger inte mycket för nya mojänger och manicker utan sätter sin tillit till traditionella verktyg. Och det händer att hon ibland tar av sig handskarna, för det underbaraste är att få känna på sin käraste plantas rötter med bara fingrarna.

Magdis
Jag är en Stina Sundmark. smile.gif
karlsdal
Jag är också Stina. Tror att det stämmer riktigt bra på mig.
ylvahi
Renata Rosenknopp, stämmer ganska så bra
lena:-)
Ida Iversson här..stämmer ganska väl ...
Eva-Helene
Goddag, jag heter Stina Sundmark. giggle.gif

Det stämmer inte riktigt in på mig, men hyfsat ändå!
Lillja
Stina Sundmark här, mycket stämde, men inte att jag skulle va en pina i butiken,
är väl tvärtom handlar alldeles för mycket.
Odjuret
Stina Sundmark

Stina kan ha bott granne med dig men ändå undgått din uppmärksamhet. Och du må vara förlåten om du inte känner igen henne – alltsomoftast hittar man nämligen henne med baken i vädret och huvudet i blomsterrabatten, i väder som väder. Hon är en passionerad trädgårdsentusiast som sällan håller sig borta från sin trädgård. Och om kölden i januari temporärt har fått henne att ta sin tillflykt till värmen inomhus kan man se henne otåligt spana ut genom fönstret. läs mer
Anma
Ida Iversson, stämmer delvis. Tror jag blev henne för att jag har så många ideér hela tiden som jag testar.

"Hon är inte alltid så säker på blomnamn, men är likväl säker på att hon vill ha ”limefärgade, stjärnformade blommor”. Om en av hennes fynd vill ha mycket ljus och en annan skugga kan man säkert plantera dem bredvid varandra – snart skuggas ju den ena av den andra i vilket fall som helst. Och om det inte funkar så kan man ju nästa år pröva på något annat. "
Stämmer väldigt bra.
Vippan
Får jag presentera Renata Rosenkonpp stämmer till en viss del, kul test
Biggan_
Får jag presentera mej,Renata Rosenknopp är mitt namn! giggle.gif
arno
Ännu en Renata Rosenknopp i sällskapet - stämmer nog rätt bra.
Azola
Oj...jag blev en Holger Hammarlund. Måste vara sambons alla verktyg som gjorde det cool.gif blink.gif
pimpim
Stina Sundmark här
mamamaggan
Har bytt namn till Renata Rosenknopp!!!!!!! giggle.gif


Stämmer nog ganska bra in på mig!
Bettis
CITAT (mamamaggan @ 17-03-2008, 09:01) *
Har bytt namn till Renata Rosenknopp!!!!!!! giggle.gif
Stämmer nog ganska bra in på mig!

Ännu en Renata Rosenknopp här, stämmer nog här också blush.gif
*Ulrica*
Även jag är en Renata Rosenknopp, stämmer fint!
[attachment=15152:rosenknopp.gif]
ingrid fuxwall
Stina blev jag, tror jag ska göra om testet och se vad som händer om jag ändrar lite.

ingrid
Lars-Olof Arvids
Här är en Renata Rosenknopp till, vilket stämmer ganska bra. smile.gif

Olle
Bee
Men hallå, jag är ju oxå Renata Rosenknopp! Och det stämmer på ett ungefär, särskilt det där med att låta alla blommor blomma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon