Aqvakul
giggle.gif Låter som något för Per Morbergs beundrarinnor att besöka...
Chamomille
CITAT (aanderss @ 07-03-2008, 18:59) *

Så klart jag gör så. Jätte-praktiskt! Rakt i skottkärran. Och skalar potatis gör jag med högtryckstvätten. biggrin.gif
aanderss
CITAT (Chamomille @ 07-03-2008, 19:25) *
Så klart jag gör så. Jätte-praktiskt! Rakt i skottkärran. Och skalar potatis gör jag med högtryckstvätten. biggrin.gif



rotfl.gif
Magdis
Jomenvisst....göra tomatsås med slagborr är väl just precis så man borde göra. rolleyes.gif Eller varför inte en gammal båtmotor, som de gjorde i Sällskapsresan 3 för att göra glass! tummenupp.gif
rahmat2
Det gjordes även i Göteborg sådana inspektioner och därefter två resturanger stängdes. Det är viktigt med människors hälsa.
aanderss
CITAT (rahmat2 @ 07-03-2008, 19:29) *
Det gjordes även i Göteborg sådana inspektioner och därefter två resturanger stängdes. Det är viktigt med människors hälsa.


oja de är de
Chamomille
CITAT (Magdis @ 07-03-2008, 19:29) *
Jomenvisst....göra tomatsås med slagborr är väl just precis så man borde göra. rolleyes.gif Eller varför inte en gammal båtmotor, som de gjorde i Sällskapsresan 3 för att göra glass! tummenupp.gif

Så gör vi när vi är på båtsmester. rotfl.gif
Tosan
giggle.gif Ja jag skulle definitivt kunna göra tomatsås med slagborr, eller varför inte vispa grädde? Den behöver ju inte va skitigare än en vanlig elvisp, men håller garanterat längre och har bättre pulver.
När min stackars elvisp pajjar får jag komma ihåg att det går lika bra med borrfluga cool.gif
aanderss
CITAT (Tosan @ 07-03-2008, 20:20) *
giggle.gif Ja jag skulle definitivt kunna göra tomatsås med slagborr, eller varför inte vispa grädde? Den behöver ju inte va skitigare än en vanlig elvisp, men håller garanterat längre och har bättre pulver.
När min stackars elvisp pajjar får jag komma ihåg att det går lika bra med borrfluga cool.gif

mm gör de
Netha
Inte ett dugg överraskad efter att ha sett diverse bilder från pizzerior/restauranger som stängts.
Helt otroligt att svineriet får pågå så länge innan miljöpellarna ingriper.
gammelnalle
Vill på inget sätt försvara bristande hygien.. MEN vad har det med "Slagborr" att göra??

Vad mnar skribente/alt. hälovårdaren.. Ett slagborr är väl i sig inte mer ohygieniskt än en vips ???
Men jag TROR att han menar slagborrmaskin.... (kanske?) men fortfarande begriper jag inte det ohygieniska.
(Jag jobbar inom livsmedelsindustrin och har aldrig sett något förbud på verktyg... däremot hanteringen av dessa...)

Men jag FATTAR inte HUR man använder ett slagborr alt maskin till detta. Verkar omständigt.

b
skogstroll
hmm slagborr... tack för tipset giggle.gif
Chamomille
CITAT (gammelnalle @ 08-03-2008, 17:36) *
Vill på inget sätt försvara bristande hygien.. MEN vad har det med "Slagborr" att göra??

Vad mnar skribente/alt. hälovårdaren.. Ett slagborr är väl i sig inte mer ohygieniskt än en vips ???
Men jag TROR att han menar slagborrmaskin.... (kanske?) men fortfarande begriper jag inte det ohygieniska.
(Jag jobbar inom livsmedelsindustrin och har aldrig sett något förbud på verktyg... däremot hanteringen av dessa...)

Men jag FATTAR inte HUR man använder ett slagborr alt maskin till detta. Verkar omständigt.

b

Sån maskin används ju när man t.ex "vispar" bruk i en rulle (behöver inte vara en slagborr, räcker med en kraftig borrmaskin) , och då är det ju en visp på. Sen kan det ju läcka ut lite olja från maskinen. Men annars kanske det var en fiffig ide. blink.gif


Edit: Det kanske inte är så hygieniskt ifall det har vispats bruk med den vispen tidigare..
skogstroll
nä men tänk om man kör med olivolja o inte maskinolja då hmmm g.gif och det är en ny borrmaskin... nja skulle nog inte köra på slagborrläget ändå giggle.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 08-03-2008, 17:52) *
nä men tänk om man kör med olivolja o inte maskinolja då hmmm g.gif och det är en ny borrmaskin... nja skulle nog inte köra på slagborrläget ändå giggle.gif

Näe... giggle.gif Verkar knsigt att ha "slaget" på...
gammelnalle
CITAT (Chamomille @ 08-03-2008, 17:45) *
Sån maskin används ju när man t.ex "vispar" bruk i en rulle (behöver inte vara en slagborr, räcker med en kraftig borrmaskin) , och då är det ju en visp på. Sen kan det ju läcka ut lite olja från maskinen. Men annars kanske det var en fiffig ide. blink.gif
Edit: Det kanske inte är så hygieniskt ifall det har vispats bruk med den vispen tidigare..



OLJA från maskinen??? Lite FETT i lagren kanske, men det har även "köksmaskiner"

Nä, jag TROR att reportern har haft fett eller vax i öronen och sen gjort som ofta journalister gör:
"Kolla ALDRIG fakta- det kan ju vara fel.."

b

(dvs jag tror inte att hälsoinspektören har haft synpunkter på OM en borrmaskin har användts , möjligen HUR och hur de rengjordes - En råttan i pizzan historia ???? )

edit stavfel- den som hittar fler stavfel får behålla dem!!
Chamomille
Det är ju det jag menar... rolleyes.gif Om dom vill använda en borrmaskin så??? Det kan inte ha varit det dom hakade upp sig på. Skrevs väl kanske mest för att det var kul kanske. confused.gif

Edit: det var så klart FETT jag menade. Sorry
Margith
CITAT (Chamomille @ 08-03-2008, 17:59) *
Näe... giggle.gif Verkar knsigt att ha "slaget" på...


Det kanske är en bra idé om tomaterna är lite omogna? g.gif
Ska försöka att komma ihåg det tipset till hösten a0a.gif
Chamomille
CITAT (Margith @ 08-03-2008, 18:47) *
Det kanske är en bra idé om tomaterna är lite omogna? g.gif
Ska försöka att komma ihåg det tipset till hösten a0a.gif

a0a.gif Tokigt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon