evni
Ja nu sitter jag här och kl. är 04,36 på väga att ljusna ute. Har suttit på akuten från kl. 22,00.

Revbensskada kom dom fram till efter ca. 4½ timme.

Jag har varit förkyld sedan mitten av Jan. och hostat så jag har hostat sönder skiten i ryggen.

Näää det här vill väl ingen lyssna på !

Tack och hej leverpastej.
Aqvakul
aj aj aj aj aj.... har varit med om det en gång - inte alls kul -cry-.gif
Sköt om dig trostar.gif
Netha
Stackars dig, så ont du måtte ha.
Hoppas att du kunnat sova litegrann iaf. Krya på dig! trostar.gif
rahmat2
Hej!
Hoppas att du hämtar dig snabbt.
Krya på dig!
Rahmat
Ciczi
Stackars dej... Det är förfärligt att hosta så.... trostar.gif

Ciczi
Chamomille
CITAT (evni @ 02-03-2008, 04:40) *
Ja nu sitter jag här och kl. är 04,36 på väga att ljusna ute. Har suttit på akuten från kl. 22,00.

Revbensskada kom dom fram till efter ca. 4½ timme.

Jag har varit förkyld sedan mitten av Jan. och hostat så jag har hostat sönder skiten i ryggen.

Näää det här vill väl ingen lyssna på !

Tack och hej leverpastej.

Men AJ då... no.gif Inte roligt. Sköt om dig.. trostar.gif
Margaretha
Har också varit med om det ett par gånger. Det är jättejobbigt! En liten, liten tröst: Det läker förhållandevis fort.

Men det är hemskt medan det pågår. trostar.gif
Myosotis
aj, vad ont det måste göra. Stackars dig. Hoppas du har kunnit sova.
Magdis
Stackars dig! Jag vet hur det känns. trostar.gif Ta hand om dig nu och försök sen när du blir tillräckligt frisk att röra på ryggen och kroppen så mycket som möjligt så att den inte stelnar i nån konstig position. Ta hjälp av sjukgymnast om det behövs.
skogstroll
ja usch det är inte roligt, jag har också varit med om det två gånger, man inser inte hur skönt det är att må bra förräns man mår riktigt dåligt. Krya på dig! rose.gif
Eva-Helene
Oj så ont det måste göra! Har hostan gett med sig eller fick du någon medicin mot den? Hoppas verkligen att du slipper hosta så f******at, annars blir det nog svårt med läkningen av revbenen, kan jag tänka mig! blomma.gif Krya på dig!
ingrid fuxwall
Tycker så synd om dig - krya på dig smiley_small_hug.gif
Felicia
Revbenen är nog bland det värsta ben att få fraktur på.
Det går ju liksom inte att stabilisera och rörs ju bara man andas.
Jag gjorde illa mig för snart två år sedan och fick 6 stycken trasiga (på flera ställen) revben och det är bland det värsta jag varit med om. När jag andades så "knartade" revbenen då brotten rördes och det gjorde himla ont. Sen att hosta, skratta eller allra värst nysa, huhh fear.gif
Att ligga och sova gick inte heller utan det var att sitta i soffan och försöka sova.
Men ett revben läker ändå ganska fort, blir bättre redan efter en par veckor, men blir det fler tar det längre och längre tid.
Får väl hoppas att dom skrev ut bra hostmedicin till dig, Evni.
aanderss
krya på dig
mamamaggan
Men fy sjutton så du har det ! Hoppas du får all hjälp som går att få och att du blir bra så snart det bara går ! trostar.gif
Chamomille
CITAT (Felicia @ 02-03-2008, 19:30) *
Revbenen är nog bland det värsta ben att få fraktur på.
Det går ju liksom inte att stabilisera och rörs ju bara man andas.
Jag gjorde illa mig för snart två år sedan och fick 6 stycken trasiga (på flera ställen) revben och det är bland det värsta jag varit med om. När jag andades så "knartade" revbenen då brotten rördes och det gjorde himla ont. Sen att hosta, skratta eller allra värst nysa, huhh fear.gif
Att ligga och sova gick inte heller utan det var att sitta i soffan och försöka sova.
Men ett revben läker ändå ganska fort, blir bättre redan efter en par veckor, men blir det fler tar det längre och längre tid.
Får väl hoppas att dom skrev ut bra hostmedicin till dig, Evni.

fear.gif huuu.. knarta....
Felicia
CITAT (Chamomille @ 03-03-2008, 03:51) *
fear.gif huuu.. knarta....

Ja, det var himla läskigt och ont som f*n sick.gif .
Sambon blev också förtvivlad av "knart-ljuden" när jag skulle prova ligga i sängen en stund istället för soffan, han såg ut som han skulle svimma -fear-.gif
Biggan_
Usch o fy, det låter inget vidare det där och fy så oooooont!
Krya på dej Felicia! smiley_small_hug.gif
Felicia
CITAT (Biggan_ @ 03-03-2008, 12:32) *
Usch o fy, det låter inget vidare det där och fy så oooooont!
Krya på dej Felicia! smiley_small_hug.gif

Det var ju ett tag sen så nu har det läkt som väl är. yes.gif Men det tog tid
Biggan_
CITAT (Felicia @ 03-03-2008, 12:48) *
Det var ju ett tag sen så nu har det läkt som väl är. yes.gif Men det tog tid


Aha! Det var evni som är sjuk nu, läste inte hela tråden ...och det jag läste gick nog för fort! duh.gif
Krya på dej evni! smiley_small_hug.gif
Skratta nu inte åt mitt misstag, för det gör säkert ont! no.gif
Myosotis
Hur är det evni?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon