Full version: väntan på rosor
sparre


jag är så ivrig att få hem mina rosbeställnigar från hortoreen. Listan : grow princess margareta. new dawn. cotage rose, courage, summer palace, leonardo da vinci.
Och så Rosen Posten
rose de resch, strawberry hill, mrs john laing, ulrich brunner,grace, cottage rose,

Pluss allt över det ... när tror ni att det kommer en leverans zon 2-3 ???
Vad tror ni om mina rosor , planteringar och så det bästa???
Anki i Sörmland
Kajsa
Jag brukar skriva till Hortogreen när jag vill ha rosor och annat, gör det. I år är ju allt så tidigt, trist och vänta till april, maj.
Bara härliga rosor, du kommer säkert bli nöjd. Rosenposten kan du mejla om tidigare leverans, det gjorde jag i veckan, det är ingen tjäle så ...
AnnammA
...och jag håller fortfarande på med min lista, vilka rosor jag ev ska försöka få tag på. Jag tänkte först se om det kanske skulle kunna gå att beställa genom min lokala plantskola, för förståndaren där verkar också vara fast i rosträsket, dvs intresserad av att beställa hem lite ovanliga sorter med... Vi får se...Det är ju också relativt nära både till Cedergrens, Flora Linnea och Raskarums Rosenplantskola....
Vad som bl a finns med på listan(den har blivit lång...) är "Aimée Vibert", "Baron Girod de l'ain", "Souvenir d'Alophonse Lavalle", "Enfant de France", mfl...
Sedan får vi se, vad som blir inköpt...
noranettan
Kära nån vad duktiga ni är med listor och planering av inköp. Här blir det mest impulser - fast inom de rosgrupper jag är intresserad av.
AnnammA
CITAT (noranettan @ 29-02-2008, 09:12) *
Kära nån vad duktiga ni är med listor och planering av inköp. Här blir det mest impulser - fast inom de rosgrupper jag är intresserad av.


Mja...Listan är en del av sanningen av hur mina rosor blir inköpta; den andra sanningen är att det får bli som det blir, dvs en hel del impulsköp med...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon