Kathy


Provsmakning av kattmat på dagis:

Länk.
Grå
Undrar vilken pedagogisk och didaktisk linje den damen följde...
Jag tror inte ett skit på att kattmat är skadligt för vare sig vuxna eller barn i några doser alls, men frågan är vad barnen lär sig av att smaka på kattmat? Vad tillför det den livslånga allmänbildningen?
Är man nyfiken kan man ju smaka på det hemma, i skolan ska man lära sig hur byggstenar i sammhället fungerar.

Sedan kan man ju grunna en stund på skrönan om de kattmatsätande pensionärerna - det går lägereldshistorier om att de köper femrkonorsförpackningar med hund- och kattmat för att det är långt mycket mer näringsrikt än maten de serveras på hemmet..? biggrin.gif
Jag ska bo i jordkällare och leva på bark och rötter när jag blir panschis och varit ute i världen och kramat träd och slagits för utrotningshotade djurarter... smile.gif
Felicia
Att komma på nåt sånt att bjuda på kattmat.. confused.gif
Jaja, det är knappast farligt i alla fall.
rahmat2
CITAT (Grå @ 12-02-2008, 20:28) *
Undrar vilken pedagogisk och didaktisk linje den damen följde...


Inte den sociokulturella?
Netha
Äckligt! sick.gif
Förskolläraren borde få leva på kattmat en hel dag ... förslagsvis torrfoder till frukost, blött dito till lunch
torrfoder till middag ... mellanmål och kvällsmål kan vara en blandning av olika sorters torrt och blött. angry.gif


rahmat2
CITAT (Netha @ 12-02-2008, 21:03) *
Äckligt! sick.gif
Förskolläraren borde få leva på kattmat en hel dag ... förslagsvis torrfoder till frukost, blött dito till lunch
torrfoder till middag ... mellanmål och kvällsmål kan vara en blandning av olika sorters torrt och blött. angry.gif

Det är i smma rätt hela dagen ut. Hur skulle hon klara det?
Netha
CITAT (rahmat2 @ 12-02-2008, 21:11) *
Det är i smma rätt hela dagen ut. Hur skulle hon klara det?

Ja varför inte? whist.gif
Efter en dag med den dieten skulle hon garanterat inte göra om dumheten ...
säger jag som har 6 barnbarn som går på dagis. Tack o lov så får de bra mat och omvårdnad. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon