Full version: fuchsia
aizza
Vart ska jag hitta plantor av fuchsior, då våran blomsteraffär inte har de jag är ute efter och inte tänker ta hem.
Letar

Fuchsia "VOODOO", om jag inte minns fel
Fuchsia "LENA"
FUCHSIA "CARMEL BLUE"
FUCHSIA "DOLLAR PRINCESS"

ohlson
www.rockdala.com
Åsa, mälardalen zon 2
Har du kollat med blomsterlandet de finns i Umeå och de brukar ju sälja sticklingar till våren (fast i Umeå kanske de väntar ett tag med att sälja sticklingar, här har inte trädgårdsbutiken börjat sälja sånt ännu) det brukar skickas en massa sorter av fuchsia, pelargoner + andra sommarblommor bland dessa sändningar av sticklingar, ofta fixas detta centralt så troligtvis kan inte blomsterlandet svara på exakt vilka sorter som kommer i dessa sändningar. Dollarprinsessan tror jag dock kan finnas där för det är ju en av de vanligaste fuchsiasorterna tycker jag den brukar i stort sett alltid finnas bland sticklingsförsäljningen på våren.
tettan
i husum som tydligen ligger söder om umeå finns det en säljare på tradera som just nu säljer dessa sorter på auktion, de kanske säljer över disk oxå?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon