Full version: Drömtråd 2008
skogstroll
Ibland drömmer jag väldigt konstiga saker, ibland blir det mer drömmar än annars av nån anledning.

Jo i alla fall drömde jag härom natten att Lindalunda hade en butik i Gamla Stan i Stockholm där hon sålde keramik. Jag kom dit och presenterade mig som Skogstroll. Drakarna var tyvärr i stort sett slutsålda, men det fanns en kvar som kunde grilla köttbullar med andedräkten och jag slog till. blush.gif

Nu blir jag väl slutligt knäppförklarad giggle.gif

Berätta gärna om era drömmar smile.gif Kan vara ganska intressant. Härom morgonen hörde jag några skolbarn på bussen som pratade om sina drömmar. En av dem sa att hon drömde att hon drunknat i ostfrallor, "såna där de gör i cafeterian..."

Alba
Man kan ju undra var alla drömmer hittar sin skapare.

I nästan alla mina drömmar finns det med en mobiltelefon som inte går ringa med.....knapparna fungerar inte, katalogen går inte bläddra osv. Jag undrar vad det betyder.
Bee
CITAT (Alba @ 08-02-2008, 09:27) *
Man kan ju undra var alla drömmer hittar sin skapare.

I nästan alla mina drömmar finns det med en mobiltelefon som inte går ringa med.....knapparna fungerar inte, katalogen går inte bläddra osv. Jag undrar vad det betyder.


Det betyder helt säkert att innerst inne vill du ha en ny mobiltelefon biggrin.gif
Eller att reklammakarna har lyckats över förväntan med att skapa ett behov hos dig.... tongue.gif
Kathy
CITAT (Alba @ 08-02-2008, 09:27) *
........//..........finns det med en mobiltelefon som inte går ringa med.....knapparna fungerar inte, katalogen går inte bläddra osv. Jag undrar vad det betyder.


Att du inte ska vara tillgänglig på mobilen dygnet runt utan förmodligen behöver stänga av den lite då och då. flirting.gif
Alba
Jag har alltid mobilen avstängd. Använder den bara då det verkligen behövs.....100:- räcker 1 år för mig.
Kanske det då är så att jag är rädd att den inte ska fungera då jag verkligen behöver den eller så är det reklamen som tränger på.


mamamaggan
I natt drömde jag att jag var till en kiosk och handlade tidningar men så blev jag så godissugen så jag ville köpa två chokladkakor. Mina pengar räckte inte , det fattades en och femtio. Gick ut och fick det av min man som stod utanför och väntade. När jag kom in igen påstod expediten att jag inte betalat de 31.50 som jag redan gjort och ville inte godta att jag bara skulle betala en och femtio till. Jag blev arg och skällde ut henne.
Myosotis
Jag brukar inte minnas mina drömmar så ofta. Vilken lustig slump att den här tråden dök upp just idag när jag inte kan skaka av mig mardrömmen jag drömde i natt...
Jag var framför ett okänt hus i ganska öppet landskap när jag plötsligt hörde konstiga ljud som kom närmare och närmare tills jag förstod att det var hundskall. Samtidigt kom katter rusande mot mig över ängen, säkert hundratals, i fullständig panik. Det var en drivjakt, jägarna och massor med hundar kom ikapp katterna precis framför huset där jag stod och började systematiskt att slå ihjäl dem. Jag tror att det var några andra djur också som dödades, typ illrar eller så. Jag stod hjälplös och kunde inte göra någonting; det enda jag kunde tänka på var att om min saknade katt fanns med så skulle jag göra vad som helst för att försöka rädda honom.
Magdis
CITAT (Alba @ 08-02-2008, 09:27) *
Man kan ju undra var alla drömmer hittar sin skapare.

I nästan alla mina drömmar finns det med en mobiltelefon som inte går ringa med.....knapparna fungerar inte, katalogen går inte bläddra osv. Jag undrar vad det betyder.

Jag drömmer också ofta om telefoner som inte går att ringa ifrån. Jag har panik att ringa efter hjälp och så är knapparna på telefonen förvandlade till några konstiga symboler istället för siffror och jag slår fel hela tiden och måste börja om från början. Om jag drömmer att jag springer ifrån något så sitter jag alltid fast som i sirap.
skogstroll
jag drömmer rätt ofta att jag inte har några strumpor på mig..... rolleyes.gif
Magdis
Jag kanske inte borde berätta det men jag drömmer rätt ofta snuskiga drömmar. biggrin.gif Ofta handlar det om att jag har ett helt harem med adonis-lika unga män. rolleyes.gif Är jag ensam om detta eller? blush.gif whist.gif
skogstroll
lyckos... jag drömmer bara dumma drömmar
torvan
Jag är sån som alltid kommer ihåg mina drömmar, på gott och ont.
Dom jobbiga drömmarna kan påverka mig under dagen.
Är jag trött så drömmer jag att jag är tillbaka på mitt fritids och står
ensam med alla barnen och är totalt slut.
När jag vaknar är jag så trött så trött...
Dom drömmarna kan jag gärna vara utan men tyvärr kommer dom ofta.
Min häftigaste dröm var att jag var "prima ballerina" och dansade med
Rudolf Nurejev på världens stora scener laugh.gif
och jag som inte ens kan dansa tongue.gif torvan
niklaswik
CITAT (Alba @ 08-02-2008, 09:27) *
Man kan ju undra var alla drömmer hittar sin skapare.

I nästan alla mina drömmar finns det med en mobiltelefon som inte går ringa med.....knapparna fungerar inte, katalogen går inte bläddra osv. Jag undrar vad det betyder.



Intressant med såna som drömmer saker som återkommer hela tiden. smile.gif Själv har jag inga ständigt återkommande saker, oftast är det bara en sjuk röra med konstiga händelser. smile.gif


Förresten, om jag tar på mig min magiska lilla trekantiga hatt som förvandlar mig till hobbypsykolog så känns det som om du gärna vill få kontakt med nån men inte kan/vågar. (otroligt djup analys, men den bjuder jag på! biggrin.gif )
Tosan
CITAT (Magdis @ 08-02-2008, 11:52) *
Jag kanske inte borde berätta det men jag drömmer rätt ofta snuskiga drömmar. biggrin.gif Ofta handlar det om att jag har ett helt harem med adonis-lika unga män. rolleyes.gif Är jag ensam om detta eller? blush.gif whist.gif

Det har nog hänt blush.gif
torvan
jag och nurejev hade faktiskt lite snusk för oss tongue.gif torvan
Anma
Inatt drömde jag att jag var amfetaminist och jagade efter nästa kick... Kan bero på att jag läst "Rivet skinn - hela historien". Ingen behaglig dröm kan jag ju tillägga... thumbdown.gif
skogstroll
fast nu när jag tänker på det så drömde jag en gång att jag hade trevligt med en osynlig man i hängselbyxor... giggle.gif
Betty
CITAT (Magdis @ 08-02-2008, 11:52) *
Jag kanske inte borde berätta det men jag drömmer rätt ofta snuskiga drömmar. biggrin.gif Ofta handlar det om att jag har ett helt harem med adonis-lika unga män. rolleyes.gif Är jag ensam om detta eller? blush.gif whist.gif


Min spontana tanke är att du och din man får för alldeles lite "quality time" för er själva... Låt barnen sova i sina egna sängar lite oftare så upphör nog de där drömmarna! flirting.gif
Magdis
CITAT (Betty @ 08-02-2008, 13:06) *
Min spontana tanke är att du och din man får för alldeles lite "quality time" för er själva... Låt barnen sova i sina egna sängar lite oftare så upphör nog de där drömmarna! flirting.gif

giggle.gif Tror du det? Jag tror att det är återblickar från ett tidigare liv jag levt. rolleyes.gif Unga adonisar är inte ens min typ så jag tycker inte jag borde drömma om såna.
Anma
Jag har en kompis som i 20 års ålder var singel i 5 månader och hade ingen tillfällig partner heller. Hon började drömma om snoppar med vingar som flög omkring... Hon försökte fånga en men lyckades aldrig. giggle.gif
Magdis
CITAT (Anma @ 08-02-2008, 13:20) *
Jag har en kompis som i 20 års ålder var singel i 5 månader och hade ingen tillfällig partner heller. Hon började drömma om snoppar med vingar som flög omkring... Hon försökte fånga en men lyckades aldrig. giggle.gif

rotfl.gif rotfl.gif
Osynliga mannen i hängselbyxor var outstanding också! giggle.gif
skogstroll
CITAT (Anma @ 08-02-2008, 13:20) *
Jag har en kompis som i 20 års ålder var singel i 5 månader och hade ingen tillfällig partner heller. Hon började drömma om snoppar med vingar som flög omkring... Hon försökte fånga en men lyckades aldrig. giggle.gif



haha giggle.gif
MariaS
CITAT (skogstroll @ 08-02-2008, 09:00) *
Ibland drömmer jag väldigt konstiga saker, ibland blir det mer drömmar än annars av nån anledning.

Jo i alla fall drömde jag härom natten att Lindalunda hade en butik i Gamla Stan i Stockholm där hon sålde keramik. Jag kom dit och presenterade mig som Skogstroll. Drakarna var tyvärr i stort sett slutsålda, men det fanns en kvar som kunde grilla köttbullar med andedräkten och jag slog till. blush.gif


Men skogstroll, det är ingen dröm, det är sanning whistling.gif
Betty
Här om natten drömde jag en dröm som var som en film, med bakgrundsmusik och allt. På slutet var det t.o.m. eftertexter. Handlingen var helt osammanhängande, konstiga och förvirrande scener som knappt hängde ihop. Det var ingen vidare bra (film)dröm.
Magdis
CITAT (Betty @ 08-02-2008, 13:42) *
Här om natten drömde jag en dröm som var som en film, med bakgrundsmusik och allt. På slutet var det t.o.m. eftertexter. Handlingen var helt osammanhängande, konstiga och förvirrande scener som knappt hängde ihop. Det var ingen vidare bra (film)dröm.

giggle.gif Det är ju ganska fantastiskt egentligen vad hjärnan hittar på medan man sover.
mamamaggan
CITAT (Magdis @ 08-02-2008, 11:52) *
Jag kanske inte borde berätta det men jag drömmer rätt ofta snuskiga drömmar. biggrin.gif Ofta handlar det om att jag har ett helt harem med adonis-lika unga män. rolleyes.gif Är jag ensam om detta eller? blush.gif whist.gif




Du är inte helt ensam om sådana drömmar! blush.gif
Cacki
CITAT (mamamaggan @ 08-02-2008, 13:57) *
Du är inte helt ensam om sådana drömmar! blush.gif


Fast den sortens drömmar kallas också "dagdrömmar" ibland.
Myosotis
CITAT (Betty @ 08-02-2008, 13:42) *
Här om natten drömde jag en dröm som var som en film, med bakgrundsmusik och allt. På slutet var det t.o.m. eftertexter. Handlingen var helt osammanhängande, konstiga och förvirrande scener som knappt hängde ihop. Det var ingen vidare bra (film)dröm.

rotfl.gif eftertexter!!

[attachment=13075:haha.gif]
Cathis
CITAT (Magdis @ 08-02-2008, 11:52) *
Jag kanske inte borde berätta det men jag drömmer rätt ofta snuskiga drömmar. biggrin.gif Ofta handlar det om att jag har ett helt harem med adonis-lika unga män. rolleyes.gif Är jag ensam om detta eller? blush.gif whist.gif


Har väl hänt whist.gif blush.gif
Myosotis
CITAT (Myosotis @ 08-02-2008, 11:07) *
Jag brukar inte minnas mina drömmar så ofta. Vilken lustig slump att den här tråden dök upp just idag när jag inte kan skaka av mig mardrömmen jag drömde i natt...
Jag var framför ett okänt hus i ganska öppet landskap när jag plötsligt hörde konstiga ljud som kom närmare och närmare tills jag förstod att det var hundskall. Samtidigt kom katter rusande mot mig över ängen, säkert hundratals, i fullständig panik. Det var en drivjakt, jägarna och massor med hundar kom ikapp katterna precis framför huset där jag stod och började systematiskt att slå ihjäl dem. Jag tror att det var några andra djur också som dödades, typ illrar eller så. Jag stod hjälplös och kunde inte göra någonting; det enda jag kunde tänka på var att om min saknade katt fanns med så skulle jag göra vad som helst för att försöka rädda honom.

fear.gif Det där hade jag glömt! Lite lustigt faktiskt med tanke på att jag faktiskt fick rycka ut och rädda en massa katter från avskjutning senare...


Häromdagen drömde jag att jag stod vid ett fönster och tittade ut. Utanför var det tät ung granskog och som en elledningsgata fast utan elledning. Plötsligt kom en älg och sprang till vänster över den här öppningen. Jaha, kul att jag stod här just nu, tänkte jag och tittade till höger igen. Då stod det en älg till där, tvekade lite och sprang sen över och försvann in i skogen, och denna var SKÄCKIG! Brun och vit som en ko! [attachment=29533:haha.gif]
Jag drömde intensivt och fantasirikt i flera dagar efter varandra, undrar vad det beror på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon