Fenja
Detta blir lite kryptiskt men kommer att få sin förklaring senast i morgon wink.gif TACK till alla som varit med, medverkandelistan skickad med blomman:


MariaS
*ulrica*
mamamaggan
anma
Bettson
myskmadra
Flyguy
pejori
Uteplatsen
Lämås
Tosan
Ylvahi
mica548
Netha
Torvan
Lars-Olov Arvids
Dito Verde
Azola
Elisabeth-Västkusten
Eva i Höga
Kajsa i Arvika
Wilmer
Kathy
Bettis
Christer i Falköping
Pegol
Sailor Pluto
Boxer
Eva i Skåne
Myosotis
Cilla M
Und
Blomstersmurfen
Snöflinga
EKLO
anne-li i Oloftorp

genom Fenja


Mvh
Fenja
Tosan
Tack Fenja för att du fixade detta! smile.gif rose.gif
Lars-Olof Arvids
Härligt att vi blev så många! bravo.gif

Olle
MariaS
En blomma.gif till dig med för allt arbete.
Kajsa i Arvika
tummenupp.gif bra bra!!
*Ulrica*
Tack Fenja och JÖSSES så många vi blev!
Bettis
Tack Fenja det var en bra tanke och för ditt jobb med detta blomma.gif blomma.gif
Kathy


Tack Fenja för att du fixade detta. tummenupp.gif rose.gif
Dito Verde
Bra jobbat Fenja!
Snöflinga
Instämmer med alla övriga ... bra iniativ tummenupp.gif
pejori
TACK.Fenja du är en klippa tummenupp.gif
Myosotis
tummenupp.gif

oj vad många vi blev!!
Christer i Falköping
Kan bara säga som de andra: Tack Fenja!
Christer.
Felicia
Å vad har jag missat nu då??? confused.gif
Ciczi
CITAT (Felicia @ 06-02-2008, 18:50) *
Å vad har jag missat nu då??? confused.gif


Instämmer!

Ciczi
mamamaggan
Tack så mycket Fenja! Suveränt bra initiativ av dig!
ylvahi
Tack Fenja, bra initiativ smiley_small_hug.gif

Ylva
ingrid fuxwall
Vid sådana här tillfällen finner man inte ord så jag säger bara TACK.

Men jag vill också att Ni ska veta att utan Ert stöd skulle de här hemska veckorna - i dag är det två veckor sedan jorden öppnade sig och jag helt plötsligt insåg att döden kan komma väldigt fort och smärtsamt.
Vet bestämt att allt skulle varit betydligt svårare att klara av utan alla vänliga ord jag fått här.

I morgon hämtar jag dottern på Landvetter och sedan ska vi till sjukhuset - läkaren ville vi skulle ta samtalalet öga mot öga.

Än en gång - vad vore livet utan medmänsklighet och Er här på odla.

ingrid
Ps givetvis kommer jag att tacka Er var och en men Ni får ursäkta om det tar lite tid
aanderss
CITAT (Ciczi @ 06-02-2008, 19:27) *
Instämmer!

Ciczi



ja vad har man missat
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 06-02-2008, 20:27) *
ja vad har man missat

dito
CillaM
[quote name='Fenja' date='06-02-2008, 15:23' post='758991']
Detta blir lite kryptiskt men kommer att få sin förklaring senast i morgon wink.gif TACK till alla som varit med, medverkandelistan skickad med blomman:



Bra tänkt och bra jobbat Fenja!
Gudrun i Göteborg
Vad är det som hänt?
Wilmer
Ingrid, inte behöver du tacka en och en - du har annat att tänka på! Vi ses här.

Kicki
Anma
Nu har ju Ingrid skrivit i tråden och tackat för blomman så den har kommit fram.

Ni som missat något , Fenja har samlat till en blomma till Ingrid pga det som hänt hennes sambo och de som skrivit i den tråden fram till Fenja började insamlingen blev tillfrågade om vi ville vara med.
Vad som hänt går att läsa i denna tråd.

Forumet är så pass stort att ingen ska behöva vara ledsen över att man inte blivit tillfrågad, svårt att fråga alla som är aktiva...

Ingrid! Skönt att dottern är på hemväg nu, skickar tröstekramar!
Fenja
Tack för alla vänliga ord, det som betyder mest är att Ingrid blev glad!!

För er som inte blev kontaktade så ligger det till så här:
Efter att via en medlem här på fått fram Ingrids adress och telefon så kontaktade jag alla, den 31/1, som skrivit i tråden. Vi samlade liten in en liten slant var till en blomma till henne. De som fick pmet uppmanades att föreslå andra som de trodde ville vara med också, även de fick samma pm.
Jag hoppas att ni förstår att jag inte har möjlighet att pma alla på Odla.
Mvh
Fenja
Hannele
CITAT (Fenja @ 06-02-2008, 22:08) *
Jag hoppas att ni förstår att jag inte har möjlighet att pma alla på Odla.
Mvh
Fenja

förstår, bra jobbat, Fenja wub.gif
Azola
blomma.gif Tack Fenja, och Eva som fixade ad. Att vi blev så många!
Underbara är ni allihop som tänker på andra och fixar o trixar!

mamamaggan
CITAT (Wilmer @ 06-02-2008, 21:24) *
Ingrid, inte behöver du tacka en och en - du har annat att tänka på! Vi ses här.

Kicki



Säger det samma! Räcker så bra med vad du redan skrivit och det viktigaste är att vi vet att blomman kom fram som den skulle.
Aqvakul
CITAT (Fenja @ 06-02-2008, 22:08) *
Tack för alla vänliga ord, det som betyder mest är att Ingrid blev glad!!

För er som inte blev kontaktade så ligger det till så här:
Efter att via en medlem här på fått fram Ingrids adress och telefon så kontaktade jag alla, den 31/1, som skrivit i tråden. Vi samlade liten in en liten slant var till en blomma till henne. De som fick pmet uppmanades att föreslå andra som de trodde ville vara med också, även de fick samma pm.
Jag hoppas att ni förstår att jag inte har möjlighet att pma alla på Odla.
Mvh
Fenja


OK, nu förstår jag
gunvor
Jag är inte ledsen för att jag inte blev tillfrågad - jag köpte en påse lila bönfröer i går att pigga upp Ingrid med.
När jag talade med henne sent i går kväll var hon rörd till tårar över människors gullighet!!
Blomstersmurfen
Tack för hjälpen Fenja.

Ingrid, du har redan tackat oss! Hoppas din sambo blir bättre!
pejori
CITAT (Wilmer @ 06-02-2008, 21:24) *
Ingrid, inte behöver du tacka en och en - du har annat att tänka på! Vi ses här.

Kicki


håller med fullständigt
*Ulrica*
CITAT (Blomstersmurfen @ 07-02-2008, 12:53) *
Ingrid, du har redan tackat oss! Hoppas din sambo blir bättre!
Håller med! smiley_small_hug.gif till dej och dottern!
Eva i Höga
ingrid, du behöver inte tacka var och en, du har redan tackat. Men vi vill nog veta hur det går för dig och din familj, du ska veta att vi tänker på dig.
Fenja, skönt att det finns såna som du som fixar saker när det behövs!
ingrid fuxwall
I dag har jag hämtat min dotter på Landvetter - också en hemkomst för henne att åka från en upplevelse resa nere i Sydafrika för att besöka olika nationalparker och klappa tigrar och annat och så plötsligt inse att något hänt hemma - svarade så knepigt på ett mail - ville ju inte förstöra hennes resa fast jag insåg att jag borde - ett hemskt dilemma som jag rådfrågade Er om hur Ni såg på saken.

Direkt från flygplatsen åkte vi till sjukhuset och på vägen gav jag henne kameran och lät henne titta på bilder jag tagit på den underbara krukan - då grät hon över att det fanns så underbara människor.

Berättade redan vid hennes första telefonsamtal när hon var så långt borta om lite om hur sjuk hennes pappa var men förteg lite så det blev nog en chock för henne - men jag inbillar mig att hon förstår min goda tanke.

Prognosen är dålig, nu är det bara tiden som får utvisa resten. Men vi har bestämt oss för att det var en dum läkare vi talade med – så pessimistisk får man inte vara
Givetvis hoppas jag på det bästa men ..

Hade bett henne ta med några fröer så dessa har hade hon köpt till mig

pejori
håller fortfarande tummar och tår, för att du ska få hem din "gubbe" igen...tänker sååååå på dej... smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Myosotis
smiley_small_hug.gif till din dotter också
Boxer
CITAT (Wilmer @ 06-02-2008, 21:24) *
Ingrid, inte behöver du tacka en och en - du har annat att tänka på! Vi ses här.


Kan bara instämma. Spara krafterna till viktigare saker. smiley_small_hug.gif

Till Fenja vill jag säga: Du har ett stoooort och varmt hjärta! thanks.gif tummenupp.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
HelenN
Skönt för er att hon är hemma nu.....hoppas allt går bra! Åh roliga fröer du fick osså, riktigt fina blommor. smiley_small_hug.gif
Eva i Höga
ingrid, gott att du har din dotter hemma. Kul att hon hade fröer med sig, blommor och växter ger många av oss styrka att klara av svåra saker. Hoppas det är så i ditt fall, vilket jag tror eftersom du är en odlait. Kram!
Lars-Olof Arvids
Ja, vad skönt att din dotter är hemma nu. Det måste väl kännas bra för er att ha varandra i det här svåra. Jag håller med om att du inte behöver tacka var och en när du har så mycket annat att tänka på, för alla läser säkert här ändå. Vad roligt med proteafrön, hoppas du får blommande buskar av dem. Sådana är ju fantastiskt vackra. Hemskt att prognosen för din sambo är så dålig, men så länge det finns liv finns det hopp! Jag håller alla tummar och vet att vi är många som gör det.

Stor kram från Olle.
ingrid fuxwall
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 08-02-2008, 10:50) *
Ja, vad skönt att din dotter är hemma nu. Det måste väl kännas bra för er att ha varandra i det här svåra. Jag håller med om att du inte behöver tacka var och en när du har så mycket annat att tänka på, för alla läser säkert här ändå. Vad roligt med proteafrön, hoppas du får blommande buskar av dem. Sådana är ju fantastiskt vackra. Hemskt att prognosen för din sambo är så dålig, men så länge det finns liv finns det hopp! Jag håller alla tummar och vet att vi är många som gör det.

Stor kram från Olle.

Vet du något om fröerna dotten hade med sig hem - berätta!!
maramara
Ingrid,
Har med starka medkänslor läst hela den här berättelsen med stor bävan. Så svårt det måste ha varit för dig. Blir också mycket rörd över att ha lyckan att få delta i en så omtänksam samling människor som detta forum. Som du förstår är jag nybörjare, men är så glad att jag hittat er. Jag önskar dig och din familj den bästa tänkbara fortsättningen på utvecklingen. Hoppas, Hoppas.
Kram Marianne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon