silos
Ja;det är på det viset med solar:de går upp och de går ner whist.gif men ingen kan leva utan solar kram1.gif
Bevis på detta är att dessa mina nicknamn är alla kvar bravo.gif, men men inte är lilla jag saknad ändå -cry-.gif ....

Nå;det går ju ingen nöd på mig;jag är mycket upptagen av min bok som jag äntligen har kommit igång med att skriva och har hunnit skriva 10 Kapitel tummenupp.gif och flera kommer det blir! Jag trivs som fisk i vatten med skrivandet! smile.gif !!!

Och mina kära talande dockor har blivit flera;det är sådan babbel hos mig dagarna i ända biggrin.gif Just nu sitter de alla här runt mig och säger:berätta om livet här! Jag svarar:kära dockor;det är inte värt vet ni ju;många människor tror inte att dockorna kan tala no.gif Hietanen säger:oj oj oj det är ju synd om sådana människor:((( Han är klok Hietanen och alla de andra dockorna!

Numera finns det även köpta dockor hos mig. Jag var bara tvungen att köpa dem från en butik;eftersom dockorna ropade:MAMMA så fort de såg mig wub.gif. Men mina andra dockor var ganska avundsjuka till och börja med. Numera leker de dock och är glada!

Så där en liten rapport från min lilla lyckliga värld! hbd.gif rose.gif yaay.gif blomma.gif smiley_small_hug.gif


niklaswik
Låter rätt trevligt måste jag säga. smile.gif
Wilmer
Härligt silos! För min del ropar många växter när jag är och handlar. Mycket svårt att inte ta hem dem allihopa. Det kanske beror på att de vill med hem från den hemska plantskolan, vem vet?

Att dina dockor är vackra, DET vet jag! Gör du fortfarande nya?
LindaLunda
tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif
Försökte maila dig för ett tag sedan......??
Linda
mamamaggan
Så härligt det låter Silos! Kul att du tittar in ibland och berättar lite om vad du håller på med.

Lars-Olof Arvids
Hej Solis! Kul att höra från dig och dina dockor. Här är det en massa frön som ropar efter att bli sådda. Inte kul att bara ligga i påsar i en mörk källare. no.gif De får ge sig till tåls lite, för jag hittade ingen såjord när jag letade i butikerna nu på lunchrasten. Jag får ta en tur till handelsträdgården någon dag när jag får tid. Ha det bra! smile.gif

Olle
silos
Nu blev jag ju riktigt glad;ända ifrån mina hjärterötter wub.gif; så många trevliga svar och så snabbt!

" Låter rätt trevligt måste jag säga" av niklaswik;härligt att du tycker det! smile.gif

"Härligt silos! För min del ropar många växter när jag är och handlar. Mycket svårt att inte ta hem dem allihopa. Det kanske beror på att de vill med hem från den hemska plantskolan, vem vet?

Att dina dockor är vackra, DET vet jag! Gör du fortfarande nya?" AV Wilmer

Jag vågar inte ens gå till plantskolor;för DÅ skulle jag ju ruinera mig fullständigt! Det är klart att växterna vill till ett riktigt hem där de är älskade och omskötta! Tack för dina goa ord om mina dockor! De senaste konstdockorna som jag gjorde är:Rujana Havets Gudinna,Ilmatar Luftens Dotter, Naomi Prinsessan från Eldarnas Rike och Gaia-Moder Jorden. Tyvärr har bilderna försvunit från min Konst och Pyssel sida: sad.gif

Dessutom har jag virkat flera små docor till mitt barnbarn.

Linda Lunda;jag sänder till dig min email address om en stund.

mamamaggan;tack för dina snälla ord!


Lars-Olof Arvids;jätte roligt att du tycker om när jag berättar om mina dockor! Visst skriker fröna så här års och vill komma till jorden och ljuset! Jag har en burk med frön som jag haplockat från mina rabatter här på hyreshusets gård.

smiley_small_hug.gif Från Kyllikki








Wilmer
Jag kollade på din sidan för lääänge sedan. Det är ju lite pyssel att lägga upp bilder, jobbigt att de försvann!
ninnisky
Hej Solis och kul att höra om dina skapanden. Boken är jag jättenyfiken på också - för visst får vi odlaiter läsa den biggrin.gif
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Fenja
wub.gif biggrin.gif
Mvh
Fenja
silos
CITAT (ninnisky @ 06-02-2008, 15:19) *
Hej Solis och kul att höra om dina skapanden. Boken är jag jättenyfiken på också - för visst får vi odlaiter läsa den biggrin.gif
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif


Tack snälla du! Tror du verkligen att Odlaiter vill läsa min bok;för boken är i sagoform om mitt liv?
I boken befinner jag mig i en annan dimension och är på en resa tillbaka i tiden---till början av mitt liv.
Magdis
CITAT (silos @ 06-02-2008, 15:27) *
Tack snälla du! Tror du verkligen att Odlaiter vill läsa min bok;för boken är i sagoform om mitt liv?
I boken befinner jag mig i en annan dimension och är på en resa tillbaka i tiden---till början av mitt liv.

Du borde ju absolut ge den till några bokförlag när den är klar och se om det är nåt de vill ge ut. Vem vet, de kanske nappar! smile.gif
ninnisky
Jag tror vi är många som vill läsa den just för att Du, Silos, har skrivit den om ditt liv och din värld!
Kram igen!
silos
CITAT (ninnisky @ 06-02-2008, 15:34) *
Jag tror vi är många som vill läsa den just för att Du, Silos, har skrivit den om ditt liv och din värld!
Kram igen!


Oj;tror du verkligen det?

Jag kanske kanske testar att skicka den till ett bokförlag sedan den är klar. Först måste jag få någon att läsa boken och hjälpa mig med grammatiken! Jag kan ju inte någonting om den svenska grammatiken;jag bara skriver på so i ett enda flöde och hinner ju inte tänka genom.

Och min bok är en saga för vuxna och den innehåller delar av mitt liv som är sant.
Wilmer
Men hallå Silos, klart vi vill läsa. Har du sett vad de ger ut för skräp på förlagen ibland, tror säkert din bok ger mer för själen att läsa än de flesta!!
silos
Minns ni denna ljuva tid och lilla mig som kallades både det ena och andra? crazy.gif sick.gif etc....
Det är faktiskt riktigt roligt att komma hit och läsa trådar från den tiden tummenupp.gif och som sagt;ingen kan släcka Solen yahoo.gif !!!
Det är mycket intressant att vara med på olika forum! Det finns så många underbara människor och även de som inte är underbara!

Netha
CITAT (silos @ 25-03-2008, 17:50) *
Minns ni denna ljuva tid och lilla mig som kallades både det ena och andra? crazy.gif sick.gif etc....
Det är faktiskt riktigt roligt att komma hit och läsa trådar från den tiden tummenupp.gif och som sagt;ingen kan släcka Solen yahoo.gif !!!
Det är mycket intressant att vara med på olika forum! Det finns så många underbara människor och även de som inte är underbara!

Ha det gott Kyllikki!
Har du en adress till din blogg?
zissi
Lycka till silos med fortsättningen av din bok. Jag tycker det låter som ett mycket intressant projekt tummenupp.gif

kompiskram.gif från zissi
silos
CITAT (Netha @ 25-03-2008, 22:07) *
Ha det gott Kyllikki!
Har du en adress till din blogg?


Tack gulledig!
Jag skriver på finska på mina olika blog numera;så det är nog inte intressant kan jag tänka mig!


CITAT (zissi @ 25-03-2008, 22:09) *
Lycka till silos med fortsättningen av din bok. Jag tycker det låter som ett mycket intressant projekt tummenupp.gif

kompiskram.gif från zissi


Tack goa dig! Jag har hunnit till 14 kapitel nu och ännu är inte sagan färdig! Vi;mina vovvar och jag är fortfarande i underjorden med Jordfolket. biggrin.gif smiley_small_hug.gif
Grå
http://www.vulkan.se - där kan vem som helst publicera hur många böcker som helst och de går i tryck så snart de är beställda.
silos
CITAT (Grå @ 26-03-2008, 20:13) *
http://www.vulkan.se - där kan vem som helst publicera hur många böcker som helst och de går i tryck så snart de är beställda.


Tack för tipset!
silos
CITAT (Grå @ 26-03-2008, 20:13) *
http://www.vulkan.se - där kan vem som helst publicera hur många böcker som helst och de går i tryck så snart de är beställda.


MEN,hur har jag kunnat missa detta?????
Nå,det är bättre sent än aldrig! yahoo.gif

Förresten,jag missade inte detta,men den föll till glömskan....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon