Full version: Farväl
vindspel
Tack för den tiden som varit. Haft mycket roligt och fått och gett information. thanks.gif

Finns många trevliga människor här inne men tyvärr så tar det negativa över. Har känt så ett tag och orkar inte med negativiteten. Alla har väl sin smärtgräns.

Finns många jag skulle vilja ta ett särskilt farväl av här men kan inte komma på alla nu.
Lilla Birka, Skogstroll, Magdis, Aanderss, Krolliljan, Stella-Polaris , Eva-Helene, Miamamma, Kathy, Farbror Blå, Lissa, Annamma, Biggan, Trädgårdsflanören och fler som jag inte kan få ur mig nu… smiley_small_hug.gif

Vi ses i Norrvikens trädgård och jag kommer att titta in angående odlartips och titta i album men inte skriva.

Och varför skriver jag detta....Finns de som saknat mig när jag knappt varit inne på några veckor.......så då slipper ngn undra.

Odla har betytt mycket för mig så jag bifogar en låt

Hej då


Aqvakul
man kan ju alltid ändra sig, eller hur...

Kommer att sakna dig..... kompiskram.gif
Ralf
VBS
Du är inte den första som lämnar detta forum och om du tror att folk som är kvar kommer o ändra sig så är du naiv.
Myosotis
Kommer också att sakna dig.
Tosan
Kommer att sakna dig, och hoppas du kommer tillbaks en dag
smiley_small_hug.gif
Miamamma
Nu försvinner en av mina "tramskompisar" som var så himla rolig. -cry-.gif
Kan du inte bara fortsätta att tramsa med oss ugglor?
Piccante
Som vanligt begriper jag inget av sådan här trådar dunno.gif Men det är synd att du inte känner för att vara kvar Vindspel. Tråkigt att du vill lämna odla. trostar.gif
Eva-Helene
Vi kan ju "höras" på andra sätt! kompiskram.gif
Kathy

Hej då, Vindspel och lycka till med våren och sommarens odlingar.

Betty
Hej då och ha det så bra
och om du skulle ändra dig så är du välkommen tillbaka.

Pssst, låt inte energitjuvarna besegra dig!
Biggan_
Kommer att sakna dej och jag hoppas på att du kommer tillbaka! kompiskram.gif

Lilla Birka
Jag belv alldeles bestört när jag fick höra att du tänker lämna oss! fear.gif Jag säjer som Miamamma, du kan väl komma in till ugglor och tramsa lite i alla fall då och då.
Ärligt talat, har jag själv haft funderingar på samma sak... det finns alldeles för många "poliser" och Bill o Bull här. Det är många som skulle behöva tänka efter om inte den här sentensen som någon här har: "Om du inte har något snällt att säga, så tig." skulle tryckas upp och sättas framför näsan på alla här.
Jag tycker också det är väldigt tråkigt med den här tendensen att om någon "skäller" så kommer ett helt koppel och skäller med! Varför inte ta den lite mjukare tonen och låta bli att mästra! Leva och låta leva!
Men sen finns det ju vissa trådar där det skapas roliga, lustiga och varma tankeutbyten.
Och Vindspel, du ska veta att vi kommer att sakna dej jättemycket!
Kram kompiskram.gif smiley_small_hug.gif blomma.gif rose.gif
emmas matte
är det ingen som undrar varför det blir krig i världen???? när det inte går att hålla sams på ett trädgårdsforum. Jag känner ju inga här o vet inte vad det rör sig om, men tycker att det är tråkigt att det blir så här, det blir ju en dålig stämning,o jag hoppas att alla vill kämpa så att den stämningen försvinner från detta annars så fina o trevliga forum, som ger så mycket fin o bra information om växter o odling som jag verkligen behöver. snälla bli inte arga o ledsna på mej för att jag skriver,monica
Lilla Birka
Nej då Monica, vi blir inte arga för det är så sant det du säjer. Jag hoppas också på att man börjar ta en mjukare ton här och uppmuntra varandra så mycket som går.
Och nu är snart våren här så kan alla som känner frustration gå ut och hacka i trädgården i stället! coolgleam.gif
Magdis
Jag kommer också att sakna dig Vindspel. Du har spelat en viktig roll här på Odla....hoppas du bestämmer dig för att återkomma nån dag. smiley_small_hug.gif
Krolliljan
kompiskram.gif

OK.
Men säger som Lilla Birkaoch miamamma, i nattuggletråden kanske du skulle kunna dyka upp.[attachment=12894:ugle_3.gif]
AnnammA
...och jag kommer att sakna spelandet i vinden..."Spelar min vind -så sjunger din näktergal..."(Näktergalen - nja, jag sjunger visserligen i kör... tongue.gif )

Men vi syns väl och hörs -du är välkommen att titta in då&då på min sida...och uggla kan du väl göra lite ibland med...

Ha det gott! kram1.gif
skogstroll
sådär kan jag också känna ibland. man skriver vad man tycker, och så kommer nån och tycker man har så jäkla fel och så ska man be om ursäkt. Försök att inte bry dig om de där negativa människorna och kör på...

Hur det än är så kommer man nog tillbaka pga alla snälla och kunniga människor, och jag hoppas du gör det med smiley_small_hug.gif
Boxer
*vinkar* crying.gif Kom tillbaka snart
Hannele
CITAT (skogstroll @ 05-02-2008, 18:55) *
sådär kan jag också känna ibland. man skriver vad man tycker, och så kommer nån och tycker man har så jäkla fel

Även när man inte får svar, ignorering, kan vara tråkigt.
pejori
CITAT (Hannele @ 05-02-2008, 19:38) *
Även när man inte får svar, ignorering, kan vara tråkigt.


det är nästan värre än att få "mothugg"...
man får försöka att inte ta allt som inte överrensstämmer med ens egna åsikter så allvarligt... tummenupp.gif
tänk så tråkigt det skulle bli, om alla tyckte samma i alla frågor...
säger som resten gör, ta en odla-paus Vindspel och kom tillbaka när du sammlat lite nya krafter och ny energi...
kram
Aqvakul
CITAT (pejori @ 05-02-2008, 21:12) *
det är nästan värre än att få "mothugg"...
man får försöka att inte ta allt som inte överrensstämmer med ens egna åsikter så allvarligt... tummenupp.gif
tänk så tråkigt det skulle bli, om alla tyckte samma i alla frågor...
säger som resten gör, ta en odla-paus Vindspel och kom tillbaka när du sammlat lite nya krafter och ny energi...
kram

Vill gärna instämma i dessa kloka ord. tummenupp.gif
Anma
Ingorerad blir många har jag märkt.

Ha det så bra Vinspel.
Gita
CITAT (Markus_H @ 05-02-2008, 11:06) *
Som vanligt begriper jag inget av sådan här trådar dunno.gif Men det är synd att du inte känner för att vara kvar Vindspel. Tråkigt att du vill lämna odla. trostar.gif

Förstår inte heller syftet med startinlägget.
Gita
Alba

Jag tycker det är bra att Vindspel talar om att hon försvinner. Den frågan har varit uppe förut om att man gärna kan skriva några rader varför man försvinner.........det kan ju vara en tankeställare till oss andra. Om vänner bara försvinner då undrar man ju.

Ha det gott Vindspel.....jag kommer att sakna dig vi kanske ses igen någon gång. Nu glömmer väl inte Odla helt.
Farbror Blå
CITAT (Kathy @ 05-02-2008, 11:50) *
Hej då, Vindspel och lycka till med våren och sommarens odlingar.




Ville bara instämma!
silos
CITAT (Anma @ 05-02-2008, 22:09) *
Ingorerad blir många har jag märkt.


Japp;det kan jag absolut hålla med!
Felicia
CITAT (Anma @ 05-02-2008, 22:09) *
Ingorerad blir många har jag märkt.

Ja, det har du helt rätt i.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon