Bettson
Man sitter i TV-rummet och fikar. Och så komnmer denna äckliga reklam med gubben som tränger sig in och går på toaletten samtidigt som en annan betalande gubbe.

Ibland fikar man i fredags satt vi och åt pizza.

Det är så himla äckligt. FInns det inga som helt gränser eller är ni andra härdade?
Magdis
Jag är härdad in absurdum ninja.gif
Bettson
Fast det är inte jag, kom på att man kunde skriva till tittarombudsmannen och klaga. Frågade om det var ett upfostrande kulturellt påbud som skulle göra så att svenskarna inte åt framför Tv-apparaterna.

Det vänder sig i min mage fullkomligt. OCH den bara återkommer och återkommer felra gånger varje kväll.

Ackligt.
Netha
Byter kanal ... Varenda gång den dyker upp. Uäääck!!!!! såg den en gång och det räcker. Fyyyyy!!!
Tosan
Nej, själv tål jag det mesta... Har inte alls reagerat på den.
Piccante
Själv har jag mer ont av trailers för tex Fear factor på 3an och liknande program eller Jack ass på MTV.
Ciczi
Tittar inte på TV. Har inte ens en TV för tillfället... så skönt så faktiskt...

Ciczi
ingrid fuxwall
Inte utan att jag får lust att sätta på TVn och se det ni beskriver - vilken kanal?
Wilmer
Jag mår sämre när de börjar prata om fotsvamp när jag äter faktiskt...
Att magdis med bajsvatten på badrummsgolvet med småbarn är härdad förstår jag ninja.gif
Magdis
rotfl.gif
CITAT (Wilmer @ 31-01-2008, 23:13) *
Jag mår sämre när de börjar prata om fotsvamp när jag äter faktiskt...
Att magdis med bajsvatten på badrummsgolvet med småbarn är härdad förstår jag ninja.gif
a0a.gif Bajsvatten i hela badrummet är väl inget att höja på ögonbrynen för ens! biggrin.gif Och så jobbar jag ju inom vården också, då blir man rätt härdad. Jag skulle nog kunna sitta och käka under i stort sett vilka omständigheter som helst. smile.gif
mamamaggan
CITAT (Netha @ 31-01-2008, 22:25) *
Byter kanal ... Varenda gång den dyker upp. Uäääck!!!!! såg den en gång och det räcker. Fyyyyy!!!



Likadant här!


Trodde att det bara var jag som var " kräsmagad ". Tycker den är jätteäcklig! sick.gif
pejori
CITAT (Magdis @ 31-01-2008, 23:29) *
rotfl.gif a0a.gif Bajsvatten i hela badrummet är väl inget att höja på ögonbrynen för ens! biggrin.gif Och så jobbar jag ju inom vården också, då blir man rätt härdad. Jag skulle nog kunna sitta och käka under i stort sett vilka omständigheter som helst. smile.gif


jag med...tror inte det är någon reklam jag tycker är direkt äcklig just nu tummenupp.gif
grycken
Låt bli att äta framför TV:n!!!
Betty
Inte värst kräkmagad jag heller - barnbarn härdar... rolleyes.gif

CITAT (ingrid fuxwall @ 31-01-2008, 23:11) *
Inte utan att jag får lust att sätta på TVn och se det ni beskriver - vilken kanal?


4:an
Monica M zon 4
Byt kanal! Kolla på kanal 1 och 2 så slipper man obehaglig reklam.
gammelnalle
Om alla som har teve betalade sin licens skulle nog public service (läs kanal 1 och 2) visa fler BRA program och ni skulle slippa reklamskiten.

Och en lite undran? Måste man ha teven på när man äter???

f.ö. gäller Ciczis svar !!!!



b
Eva i Skåne
Det måste man ju inte, men bland yngre (mina ungdomar t ex) har jag förstått att dom alltid äter i vardagsrummet och att tvn alltid är igång.
Om det är något intressant att se på tar vi en kopp te och gärna nåt tilltugg framför tvn på kvällen. Det är jag uppvuxen med så det tror jag alla generationer gör, kvällsfikan framför tvn.
Sen är jag inte så äckelmagad så jag hade inte funderat över denna reklamen, även om jag sett den flera gånger. Men när jag tänker till så är den ju ganska ofräsch. unsure.gif
Ophelia
Jag vet inte om jag är så härdad men för att jag ska slippa reklamfilmer som inte passar mig och vad jag gör framför TVn så brukar jag byta kanal, stänga av TVn eller helt enkelt göra annat (typ äta vid matbordet). Det fungerar jättebra för mig och jag brukar inte bli irriterad över saker som reklam.
Tosan
CITAT (Magdis @ 31-01-2008, 23:29) *
rotfl.gif a0a.gif Bajsvatten i hela badrummet är väl inget att höja på ögonbrynen för ens! biggrin.gif Och så jobbar jag ju inom vården också, då blir man rätt härdad. Jag skulle nog kunna sitta och käka under i stort sett vilka omständigheter som helst. smile.gif


Samma här... Och städa på reningsverket, nygravid, härdar vansinnigt bra åxå... Jag är nog den som brukar kunna äckla andra, tyvärr. Jag har inga betänkligheter om samtalsämnen runt matbordet tex.
Magdis
CITAT (Tosan @ 01-02-2008, 10:41) *
Samma här... Och städa på reningsverket, nygravid, härdar vansinnigt bra åxå... Jag är nog den som brukar kunna äckla andra, tyvärr. Jag har inga betänkligheter om samtalsämnen runt matbordet tex.

Hahah, ja det är samma sak här. rotfl.gif
Solstorm
I vår familj byter vi kanal när reklam och trailers kommer. Tror nog att de flesta gör så. Tyvärr så har ju många kanaler sin reklam samtidigt, men då blir det ju att man fastnar vid någon reklamfri kanal i stället. Nog borde det märkas på tittarsiffrorna att att ju mer reklam de visar desto fler tittare tappar de. Det är ju därför det har blivit så viktigt med produktplacering i stället.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Varför har man TV på när man äter??? Förstår inte det riktig

Halva nöjet med maten är ju borta om man samtidigt stirrar på TV:n

Elisabeth
skogstroll
Jo visst kan man byta kanal. Men det har blivit mycket underlivsrelaterad reklam på sistone tycker jag giggle.gif som analklåda, svamp i underlivet, blöjor, bindor... fotsvamp... är det nåt säsongsbetonat? Snart kanske det är dags för rengörings- och tvättmedel framåt våren....

På tal om analklåda så var sambon på apoteket häromdan och då gapade en gubbe ut till personalen (och alla andra för den delen) att han behövde hjälp mot analklåda giggle.gif så reklamen glädjer ju en del tydligen flirting.gif
Bettson
CITAT (grycken @ 01-02-2008, 07:49) *
Låt bli att äta framför TV:n!!!


Varför det?


CITAT (gammelnalle @ 01-02-2008, 09:36) *
Om alla som har teve betalade sin licens skulle nog public service (läs kanal 1 och 2) visa fler BRA program och ni skulle slippa reklamskiten.

Och en lite undran? Måste man ha teven på när man äter???

f.ö. gäller Ciczis svar !!!!
b


Måste det måste man väl inte, Vi äter vi d matbordet när alla är samlade. Men så är det inte alltid i en familj där fyra jobbar. I stället för att sitta själv och stirra på köksväggen tar man då tallriken med sig och sätter sig hos de andra. Jag tycker det är myckt trevligare at vara med min familj än sitta själv och glo i köket.

På den tiden jag åt socker (läs bullar och kakor) så kvällsfikade vi framför TV-apparaten. Det har vi nog gjort sedan 1959 eller så tror jag.
Bettson
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-02-2008, 12:54) *
Varför har man TV på när man äter??? Förstår inte det riktig

Halva nöjet med maten är ju borta om man samtidigt stirrar på TV:n

Elisabeth


Ja du, Vi har inte så himla stort och därför har vi kombinerat matrum, TV-rum. Har vi riktig middag stänger vi nog va TV;n ,men tex. fredag kväll köper vi Pizza, käkar, tar ett glas vin. Pizzan är slut på tio minuter men vinglaset räcker länge...............

Och om vi tycker det är ett OK sätt att glida i hamn en fredag kväll eftersom vi är så himla trötta att vi inte orkar förlusta oss i större utsträckning så må det väl vara hänt. VI sätter ned ljudet oftast och slötittar pratar och tittar när det är något vi vill se.

Andra kanske roar sig en fredag kväll eller har gäster men vi orkar inte. Vi jobbar lite för hårt.
Netha
Jag äter ganska ofta framför teven ... har man dålig matlust och svårt att få i sig maten
så går det mycket bättre om man sitter och "glor på burken" tongue.gif
Innan man vet ordet av så är tallriken tom tummenupp.gif biggrin.gif

Fjärrkontrollen intill tallriken ... snabbt byta kanal när det blir reklam.

Här blir det dubbelt nöje av maten istf halva.smile.gif


CITAT (skogstroll @ 01-02-2008, 13:06) *
Jo visst kan man byta kanal. Men det har blivit mycket underlivsrelaterad reklam på sistone tycker jag giggle.gif som analklåda, svamp i underlivet, blöjor, bindor... fotsvamp... är det nåt säsongsbetonat? Snart kanske det är dags för rengörings- och tvättmedel framåt våren....

På tal om analklåda så var sambon på apoteket häromdan och då gapade en gubbe ut till personalen (och alla andra för den delen) att han behövde hjälp mot analklåda giggle.gif så reklamen glädjer ju en del tydligen flirting.gif


Ja usch ... fotsvampen såg jag en gång ... hade inte fjärren i närheten sick.gif
analklåda såg jag en gubbe ha i tryck på tröjan ... ohmy.gif
bear
Tycker ALL reklam är äcklig tjatig o enerverande..........för att slippa detta undviker jag reklamkanalerna om det är något jag ändå vill se ........spelar jag in det och tittar när det passar med fingret på snabbspolningen på köpet sparar jag väl in ungefär 15 min per timme som jag kan slösa på mig själv..........äta vid tv fungerar också ibland
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Bettson @ 01-02-2008, 16:57) *
Andra kanske roar sig en fredag kväll eller har gäster men vi orkar inte. Vi jobbar lite för hårt.


Det var länge sedan jag orkade gå ut en fredag käll och roar mig. Den tiden är förbi sedan många år tillbaka
Lisapo
Håller med om att den reklamen om toabesöket är vidrig. Jag har tappat matlusten några gånger då jag äter framför tv:n.
Bettson
CITAT (Lisapo @ 01-02-2008, 20:06) *
Håller med om att den reklamen om toabesöket är vidrig. Jag har tappat matlusten några gånger då jag äter framför tv:n.



Jaså det är flera än jag som har den lilla ovanan.

Jag fick svar från tittarombudmannen med en länk där det står att reklamfilmer får innehålla vad som helst.

Jag kontrade med att jag ville ha mailadressen till den firma som betalr för att sända såden "skit" men det har jag itne fått.

Är det någon som hínner se vem som står bakom reklamen (jag blindar och håller för öronen för annars kräks jag) så man kan skriva och klaga?
pejori
CITAT (Bettson @ 01-02-2008, 21:51) *
Jaså det är flera än jag som har den lilla ovanan.

Jag fick svar från tittarombudmannen med en länk där det står att reklamfilmer får innehålla vad som helst.

Jag kontrade med att jag ville ha mailadressen till den firma som betalr för att sända såden "skit" men det har jag itne fått.

Är det någon som hínner se vem som står bakom reklamen (jag blindar och håller för öronen för annars kräks jag) så man kan skriva och klaga?


är det inte antipiratbyrån????
zaaritha
Tycker också att den är vidrig och urlöjlig!
Piccante
Egentligen borde man väl försöka bojkotta de företag som gör "äcklig" reklam. Det kan ju inte vara så svårt för motbjudande reklam ökar väl inte direkt lustan att köpa deras produkter.
mamamaggan
Bojkottar redan en del företag där deras reklam gör mig negativt inställd t ex gyllene stjärtens reklam för ett par år sedan med en liten baby som grinade när den inte kunde se deras skylt. Menade de verkligen att snabbmat är till för bebisar? Iof sig så var de redan innan inte mitt förstahandsval när jag ska handla snabbmat.
Betty
CITAT (Bettson @ 01-02-2008, 21:51) *
Jaså det är flera än jag som har den lilla ovanan.

Jag fick svar från tittarombudmannen med en länk där det står att reklamfilmer får innehålla vad som helst.

Jag kontrade med att jag ville ha mailadressen till den firma som betalr för att sända såden "skit" men det har jag itne fått.

Är det någon som hínner se vem som står bakom reklamen (jag blindar och håller för öronen för annars kräks jag) så man kan skriva och klaga?

Varför byter du inte bara kanal en liten stund, tills den där killen har pinkat färdigt och släppt en liten prutt?
CITAT (pejori @ 01-02-2008, 21:52) *
är det inte antipiratbyrån????

Japp, det är det.

CITAT (mamamaggan @ 02-02-2008, 22:50) *
Bojkottar redan en del företag där deras reklam gör mig negativt inställd t ex gyllene stjärtens reklam för ett par år sedan med en liten baby som grinade när den inte kunde se deras skylt. Menade de verkligen att snabbmat är till för bebisar? Iof sig så var de redan innan inte mitt förstahandsval när jag ska handla snabbmat.

Jag med regaerade på den reklamen, tycker att det var en osedvanligt korkad reklam - bebisar äter väl inte hamburgare heller!
Och jag för min del föredrar snabbmat med norrlänskt ursprung, MAX - man är väl lokalpatriot! flirting.gif
Och på tal om negativa vibbar... Den där hemska, sura kärringen i Lidl-reklamerna... *ryyyyser* när jag hör hennes röst, då zappar jag till en annan kanal en stund.
Bettson
CITAT (Betty @ 02-02-2008, 23:05) *
Varför byter du inte bara kanal en liten stund, tills den där killen har pinkat färdigt och släppt en liten prutt?


Jodå, det kan man visst göra. Det är bara det att numera vänder det sig i magen redan när jag ser starten.Redan när gubbe nummer ett lägger slanten i dörren. Får vär sluta att se på kanalen överhuvudtaget kanske.

Det är något som är konstigt. Jag kan de en deckare som är hur osmaklig som helst. Det är ju inte verkligt, så det berör mig inte.
Fast en gubbe som pinkar på toan har jag träffat på och just ljudet när det strilar i toan och så stönandena. Urk!!!!! Det är verkligt och det sätter obehag i hela kroppen.

Själv är jag så noga med att ingen ska höra mig på toan. Kanske en fobi eller nåt. Men när jag går på en allmän toalett(hemska tanke) och det inte är väggar som går ända upp så kissar jag tyst, eftersom jag tycker det är så extremt äckligt att höra andra kissa. Man får veta lite föööööööööör mcyket om man säger så.
sqrulan
giggle.gif Äcklig reklam borde dom ta bort,vad är det för vits med sånt?Det skrämmer ju bara bort och äcklar den
eventuella köparen!Jag gillar inte den där G.W Persson,kriminalaren(eller vad han heter),sitter och stånkar och stönar
och påstår sig vara en "riktig"karl? confused.gif
skogstroll
ja om jag hade frågor om det manliga könet känns det inte helt naturligt att tänka på honom som ett praktexemplar direkt giggle.gif
Pirum
Tror inte att vitsen med den reklamen (med GW) är att representera vettiga män, vitsen är väl att alla kvinnor som valt fel män ska kunna få reda på just hur dessa män tänker och funderar rolleyes.gif Kanske kan bli en succé?

(Kvinnor som anser sig inte ha några problem med sina män tillhör nog inte reklamens målgrupp:) )
Siska
man blir ganska blazé på all reklam som man för det mesta inte kommer ihåg, (Ja möjligtvis lite roliga inslag som "men inte lika lågt som Glocalnet."), men enligt undersökningar som gjorts så är det ändå så att man undermedvetet påverkas, vilket reklammakarna naturligtvis utnyttjar.
mamamaggan
CITAT (skogstroll @ 03-02-2008, 13:59) *
ja om jag hade frågor om det manliga könet känns det inte helt naturligt att tänka på honom som ett praktexemplar direkt giggle.gif



Fast jag har ändrat min uppfattning om honom efter att ha sett ett program där man fick lära känna honom lite mer på " djupet". Han avslöjade, för mig iaf , helt okända sidor av sig själv.
Solstorm
CITAT
vitsen är väl att alla kvinnor som valt fel män ska kunna få reda på just hur dessa män tänker och funderar


Tack! För första gången fattar jag hur den kan fungera som reklam för något.
skogstroll
aha han ska liksom symbolisera mansgrisar giggle.gif
Anma
Jag stör mig fruktansvärt mycket på Kellogg's SPECIAL reklamen, hon den trådsmala som provar kläder tusentals gånger för att allt är så smått, så råkar hon dra in hakan och då måste dölja dubbelhakan (den som inte finns) med en randig polo!
Den reklamen får mig att tappa matlusten, åtminstone till Kellogg's SPECIAL....
Bra förebild den reklamen, eller... NOT!
maramara
Själv reagerar jag mer mot allt våld realistiskt per nyheter eller s k underhållningsvåld, för att inte tala om förnedringsprogrammen. Reklamen känns alltid uttråkande för övrigt. Nej ska man äta och njutaa ska man inte ha TV på, tycker jag.
renate
CITAT (Bettson @ 31-01-2008, 22:07) *
Man sitter i TV-rummet och fikar. Och så komnmer denna äckliga reklam med gubben som tränger sig in och går på toaletten samtidigt som en annan betalande gubbe.

Ibland fikar man i fredags satt vi och åt pizza.

Det är så himla äckligt. FInns det inga som helt gränser eller är ni andra härdade?

Stänger av tv n
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon