Eva i Skåne
Vad ska man tro när man ser denna bild?


Det är ju inte svårt att få det till en människa... dunno.gif
Bettis
Mysko unsure.gif
cic
Eller hur! biggrin.gif laugh.gif
Anders zon 1
crazy.gif
mamamaggan
CITAT (Eva i Skåne @ 24-01-2008, 13:21) *
Vad ska man tro när man ser denna bild?
Det är ju inte svårt att få det till en människa... dunno.gif



Och liv måste alltid betyda att det är människoliknande ? OBS! Eva i Skåne , det är inte dig jag klagar på!

OM det sedan finns liv på Mars måste väl i så fall bevisas på ett annat sätt.

Eva i Skåne
Såklart att liv inte behöver betyda människor Maggan.
Jag tyckte bara bilden var spekulativ och rubriken skulle jag gärna velat framföra sjungande (men med min sångröst så tror jag ni är lika glada att ni bara läser den) yes.gif
mamamaggan
CITAT (Eva i Skåne @ 24-01-2008, 13:49) *
Såklart att liv inte behöver betyda människor Maggan.
Jag tyckte bara bilden var spekulativ och rubriken skulle jag gärna velat framföra sjungande (men med min sångröst så tror jag ni är lika glada att ni bara läser den) yes.gif


Jodå jag förstår vad du menade.

Sjung du gärna , sämre än mig kan du knappast vara! giggle.gif
Piccante
Man kan se bilderna i ett nyhetsinslag här http://www.youtube.com/watch?v=m5lnavfxZWo

Rubriken sjungande kan man få här http://www.youtube.com/watch?v=ueUOTImKp0k

wonder if they ever will know, they are in the best selling show, is there life on Mars?


Angående den ursprungliga frågan, visst kan man få det till en människa. Men det har man lyckats med förr oxå när man har sett optiska fenomen och skuggor på planeternas ytor som spelar oss spratt. Utomjordiskt liv måste inte vara människolikt, vet inte om det vore optimalt på Mars?

På frågan finns det liv i universum? svarar jag som en astronom en gång sa: Ja ! vi finns ju. Sen om det finns just på Mars är för tidigt att uttala sig om.
Kakaduan
Jag tittade noga och tyckte att det såg ut som ytterligare en av de skarpa klippor som stack ut över kanten. Den var bara så ljus att översidan inte syns - däremot den skuggade sidan som bildade "figuren".

Kakaduan
Myosotis
Sånt trams.
Aqvakul
Så klart att det inte är någon människa. På Mars finns det bara marsmänniskor och dom ser ju helt konstiga ut. crazy.gif
LadyG
Liv finns det otvetydligt i universum, vi finns ju.

Intelligent liv i universum ställer jag mig mer skeptisk till wink.gif
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 24-01-2008, 18:48) *
Liv finns det otvetydligt i universum, vi finns ju.

Intelligent liv i universum ställer jag mig mer skeptisk till wink.gif


Du finns ju, betraktar du inte dig själv som intelligent? whist.gif
Bettis
CITAT (aq42 @ 24-01-2008, 18:47) *
Så klart att det inte är någon människa. På Mars finns det bara marsmänniskor och dom ser ju helt konstiga ut. crazy.gif

rotfl.gif rotfl.gif crazy.gif
LadyG
CITAT (aq42 @ 24-01-2008, 18:51) *
Du finns ju, betraktar du inte dig själv som intelligent? whist.gif


Njaaa, det vete katten faktiskt, om man ska titta på en del dumheter man åstadkommit genom tiderna smile.gif
pejori
varför skulle vi vara dom enda levande varelserna i universum???? confused.gif
är övertygad om att det finns någon planet där det förekommer liv, mer eller mindre intelligent tummenupp.gif
Eva i Skåne
CITAT (aq42 @ 24-01-2008, 18:47) *
Så klart att det inte är någon människa. På Mars finns det bara marsmänniskor och dom ser ju helt konstiga ut. crazy.gif



Tänkte inte på det duh.gif Varken grön eller några antenner. Klart att det är ett berg. laugh.gif
Alexander-VG-zon3
det är ingen ''utvecklad'' livsform på bilden och jag tror säkert att det finns liv i universum men inte på mars ( ev nån livsform )

första tror jag det både är för kallt och för blåsigt och för torrt m.m. för att det ska finnas nån högre livform på mars .

vindspel
Frågan är om det finns något liv på nätet?????
kanske datororna pratar med varandra whist.gif
Gudrun i Göteborg
Har ni läst scence fictionförfattaren Isaac Asimov? I hans berättelser är jorden bara en liten plupp i Vintergate-imperiet. Snacka om perspektv, alltså coolgleam.gif
Aqvakul
Tänk om jorden bara är ett obetydligt gruskorn i någon annan civilisations sandlåda. whist.gif
Lilla Birka
Ibland kan man ju faktiskt tro att det är så......
Aqvakul
CITAT (Lilla Birka @ 24-01-2008, 21:12) *
Ibland kan man ju faktiskt tro att det är så......

hmm
Miamamma
[attachment=12128:mouse_on_mars.jpg]



giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Miamamma @ 24-01-2008, 21:13) *
[attachment=12128:mouse_on_mars.jpg]
giggle.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Gossen Ruda
Allting går att fixa med Photoshop. Beträffande bildens äkthet styrks det av publiceringen på Aftonbladet. Beträffande ev intelligent liv i rymden hänvisar jag till Eric Idle i Monthy Python.
Piccante
Vill man se bilder från Mars kan man kolla på NASAs sajt http://www.nasa.gov/mission_pages/MRO/main/index.html
Fizzgigg
CITAT (Eva i Skåne @ 24-01-2008, 13:21) *
Vad ska man tro när man ser denna bild?


Det är ju inte svårt att få det till en människa... dunno.gif



Så, de har äntligen hittat Elvis. yahoo.gif

Det skulle vara intressant att se originalbilden.
Ophelia
CITAT (Miamamma @ 24-01-2008, 21:13) *
[attachment=12128:mouse_on_mars.jpg]
giggle.gif



rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon