Full version: Tuppkärlek...
Tant Ester
Här kommer en rapport från den ärvda trädgården som pryds (!?) av det galande infernot Devil, världens största (och kanske fulaste) tupp!

Tro det eller ej, jag har nu fäst mig vid tuppen! Han är ju för go där han springer runt bredbent som en pampersbäbis! Han är så gott som tam och när vi sitter ute under körsbärsträdet och fikar kommer han och hans flickor genast oppandes och tigger mat. Ibland har jag sett honom stå under körsbärsträdet och fixera ett körsbär med sin gula genomborrande blick och sen, innan man hinner blinka, hoppar han upp med öppen näbb och hängande ben och kniper bäret! Ett gott skratt förlänger livet, heter det väl!?

Det här med höns kan jag verkligen rekommendera! Bra i landet är de också, de följer alltid med mig och plockar ogräs. Även om jag inte har lyckat dressera dem att käka åkervinda än...

Annars är allt bra i min trädgård... En köpegurka gick och dog, bladen blev gulfläckiga och torra, vet nån vad det är för fel då!?
Och så tror jag att hösten är här och är lite vemodig, bara sådär för att vara ute i god tid!

Förresten kanske jag ska bli förlovad under skördefesten, i såna fall för andra gången i mitt liv men definitivt med den rätta! Har föga med trädgård att göra, men för nån måste man ju skvallra...
wub.gif
Ti bee
Ja se grattis!! smile.gif Till både förlovningen och den charmfulla tuppen! wub.gif Jag följer Devils äventyr med glädje måste jag säga. biggrin.gif Skulle gärna ha haft höns, men det är nog inte lämpligt just där vi bor, tyvärr.
Ha ha ha biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif !!! Nu har jag kuliga bilder av Devil och hans flickor med mig, tack för dem! biggrin.gif
Jag har en liten pampersbäbis här hemma jag med! Min gal ibland den med! biggrin.gif
Posse
CITAT (Tant Ester @ 02-08-2003, 23:58)
Här kommer en rapport från den ärvda trädgården som pryds (!?) av det galande infernot Devil, världens största (och kanske fulaste) tupp!
(---)
Ibland har jag sett honom stå under körsbärsträdet och fixera ett körsbär med sin gula genomborrande blick och sen, innan man hinner blinka, hoppar han upp med öppen näbb och hängande ben och kniper bäret! Ett gott skratt förlänger livet, heter det väl!?

Kanske får vi läsa och se en hel liten bok om Devil så småningom? rolleyes.gif

Vad gör Devil med körsbärskärnan? unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon