Full version: Robin Hood !
stennie
Köpte en Robin hood i sommras. Än är den ju inte så stor, Hur klipper jag den bäst så jag får en stor och fyllig planta?
Kajsa
Det är en myskros och den blommar på både gamla och nya grenar. Jag har Robin Hood sedan många år på min kalla framsida och trots att det är en zon 5 ros har den frusit tillbaka en del vintrar. Du kan beskära den hårt ibland på våren ner till ca 50 cm, min har aldrig blivit mer än 1.20 och 1 m bred i zon 3 -4.
stennie
Tack....då ska jag klippa ner den rätt kraftigt, då de skott den har är rätt tunna.
Dag
Robin Hood står sannsynligvis på egen rot og vil sette mange skudd, men ofte tynne. Jeg har hatt en RH i krukke i snart 15 år. Den er 75 cm høy og mere enn 1.5 meter bred. Det er en fantastisk flott rose. Jeg tar den inn om vinteren og setter den i veksthuset i mars til driving slik at den står i blomst allerede i slutten av mai.
Dag
kerstin z5-6
jag klipper inte min -grenarna är naturligt tunna men många :)den är otroligt rikblommig
stennie
thanks.gif Jaha ! Då ska jag inte klippa den då, utan det kommer fler grenar nerifrån.

Sånna här konstiga fråger blir det när man inte vet något om rosor! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon