Full version: Varning för virus!
Biggan_
Kollade mailen i dag och hittade detta:


VARNA ALLA DU KÄNNER!!!!!!

[/color]

[color="#444444"]Om du får ett mail från Powerpoint presentation 'Welcome to the matrix

pps..' så ska du ABSOLUT INTE öppna
det!
Det visas en bild i ca 10 sek. och sen kommer en text 'You´re hard drive is over' och sen är allt för sent; alla adresser, allt sparat har suddats ut.
Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat som kallar sig Nwin2.


KOPIERA DETTA TILL ERA KOMPISAR! DET ÄR ENORMT VIKTIGT!!
Sänd detta till ALLA dina kontakter!

Vänliga Hälsningar
Moniqa Sahlgren
TeliaSonera Sverige AB
Nätdisponering /Oder & Leverans
Broadband Services
Stockholm Farsta

Jag har inte haft tid att läsa här på några dar så någon har kanske redan varnat. unsure.gif





Netha
Skicka absolut inte vidare mailet! Jag fick det för ett tag sedan,
mailade och ringde upp Telia Sonera, fick höra att det var som jag misstänkte FALSK varning.

Dagen därpå fick jag mail från Moniqa Sahlgren där hon tackade för att jag tog kontakt
och bad samtidigt att vidarebefordra till så många som möjligt att mailet inte ska skickas vidare.

Kunskapsdatabasen om HOAX
Kathy
CITAT (Netha @ 17-01-2008, 17:14) *
Skicka absolut inte vidare mailet! Jag fick det för ett tag sedan,
mailade och ringde upp Telia Sonera, fick höra att det var som jag misstänkte FALSK varning.....//.....


När såna här falska virusvarningar kommer på mailen om att man ska skicka dem vidare så är det just det som blir "viruset" eller rättare sagt spammet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon