Full version: blir detta bra?
malin72
ok nu har jag gjort klart det som ska ut..men vad lite det blev g.gif
men ser det bra ut??
jord blandat med vermiculite och sand.......och sand på toppen dunno.gif ser det bra ut så eller?? det ska väl stå inne ett dygn innan dom åker ut??
sen tänkte jag at den ska stå skyddat under tak på altanen så om jag lägger fiberväv över själva lådan och sen en ny låda på som skydd hur låter det???
men jag vill så mera nu när jag håller på -cry-.gif finns det inget mer av mina som ska sås som jag kan ta nu blush.gif
det som står i lådan är:
penstemonen
aklejan
rysk marton
allium
agapanthus

[attachment=11760:utesådd.jpg]
fröhamstern
tycker d ser helt ok ut. Ska resa på sem o kommer hem i slutet på feb,får väl börja då men d kliar i fingrarna. lycka till
kerstin z5-6
fast agapantus ska väl inte ha kyla ?

Så i Januari under 14 timmars ljus. Blöt fröna nån dag och så på lätt dränerat substrat (typ grus+jord); Hög fuktighet+undervärme hjälper till....glöm inte att vädra då och då.
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-01-2008, 21:36) *
fast agapantus ska väl inte ha kyla ?

Så i Januari under 14 timmars ljus. Blöt fröna nån dag och så på lätt dränerat substrat (typ grus+jord); Hög fuktighet+undervärme hjälper till....glöm inte att vädra då och då.


hm ok ska jag pilla loss fröna då?? eller ställa dom direkt på akvarie rampen?
då blir det ju ännu mindre att ha ute,vad löjligt det känns.....finns det inte annat jag kan ställa ut då...kommer kanske inte få plats med allt inne, det jag tänkte var att några kan få vara ute och sedan stanna där tills omskolning mm ..aklejan tar jag in g.gif


min när var och hur tråd
kerstin z5-6
Pilla lös ? Nää de ska vara i såjord i kruka med undervärme ...
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-01-2008, 09:13) *
Pilla lös ? Nää de ska vara i såjord i kruka med undervärme ...


jag tänkte bara på att jag har ju inte haft dom i blöt! det visste jag ju inte..men då ståller jag dom i påse på akvariet då..
men annars blir det bra så då dunno.gif dom kan väl åka ut nu
kerstin z5-6
Såjorden är ju fuktig -och det är lite sent för blötläggning nu hur som haver smile.gif
malin72
ok thanks.gif då ställs dom där nu..och resten åker ut. Jag vet att många perenner kan stå ute utan att må dåligt av det, ska jag vänta med dom eller finns det risker med att några ställs ut i väntan på plats inne så kanske jag ska säga.....
om dom står skyddat så ska dom ju inte få regn på sig , är det något annat som kan tex skada vissa???
jag känner nog att jag vill få ner några till i lådan blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon