lena:-)
Har just försökt att mekka med spisen. Barnsäkerhetsknappen som låser ugnsluckan har lossnat. Enligt servisstället så var det bara en skruv som lossnat bakom fronten..Sagt och gjort..bort med överdelen( spishällen) och så skulle ju panelen med reglagen bort..men hur i hela friden får man bort reglgen till plattorna. Tycker mig sett spisreparatören bara dra bort dem men jag vågar inte ta till det "våldet". Någon som brukar reparera sin spis lite nu och då och som vet hur det brukar göras...För visst borde det finnas lite mer spismekkare här på odla? sweatingbullets.gif
Såg nu att det nog inte behövs tas bort någon reglagefront, det går att mekka ändå men det verkar fattas nåt..nån liten sprint eller så eller kanske är det förståndet som fattas ?
fröhamstern
:idea: tjingeling Hoppas de löste sej m spisen. Ta till våld angående reglagen d sitter ju ofta mysiga matrester o håller fast dom. Lycka till
MariaS
Jag brukar sticka in två bordknivar bakom reglagen och försiktigt bända loss reglagen. Passar naturligtvis på att gör rent samtidigt.
"Kläppen" till ugnen brukar sitta med en liten plåtskruv. Kan ibland gå av. Lätt att sätta dit en ny plåtskruv med försänkt skalle.
lena:-)
Hitta mycket smått och gott......men ingen sprint eller dylikt. hurk å jag som städat bakom spisen nyss..aldrig städat inuti den.... wacko.gif

CITAT (MariaS @ 16-01-2008, 18:44) *
Jag brukar sticka in två bordknivar bakom reglagen och försiktigt bända loss reglagen. Passar naturligtvis på att gör rent samtidigt.
"Kläppen" till ugnen brukar sitta med en liten plåtskruv. Kan ibland gå av. Lätt att sätta dit en ny plåtskruv med försänkt skalle.

Men själva Reglaget till kläppen då ? hur är den förhindrad att dras ut= sitta kvar, den har lossnat nämligen.

Visste väl att det fanns spismekkare.... tummenupp.gif
MariaS
Aha, menar du den som sitter mellan fronten och insidan?
Det brukar sitta små skruvar från sidorna på ugnsluckan eller ganska långt ner. Lossa dessa försiktigt så ser du nog problemet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon