Full version: Odla around the world
Farbror Blå
Flera av oss skriver om stegräknare och våra "personliga rekord"

Om vi börjar att här i denna tråden skriva om våra stegmätares resultat och lägger samma dessa, så kan vi få se hur långt vi tillsammans kan komma på ett år! ni vet 1000 steg är ju 15-1600 m=)(engelsk mile, som kommer från romarnnas millia passus= 1609 m)
Så vi räknar ett steg som vänster+höger, för så räknar stegmätaren.

Min gissning är två och ett halvt varv runt jorden, tror ni på mej då?

Alltså, vi läser av de dagar som vi har haft stegräknare på oss

skriver in resultatet i ett inlägg och adderar det med summan i förra inlägget, hänger ni med?

Så kan vi alltid ha en koll på läget=)

lycka till!

farbrorn
MariaS
Låter kul. Får köpa mig en ny. Den gamla tålde inte att ramla ur i en stentrappa whistling.gif
renate
Det där låter jobbigt,har min nästan aldrig på,använder GPS för att ser hur många km jag gått mycket roligare.
Krolliljan
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2008, 16:40) *
Flera av oss skriver om stegräknare och våra "personliga rekord"

Om vi börjar att här i denna tråden skriva om våra stegmätares resultat och lägger samma dessa, så kan vi få se hur långt vi tillsammans kan komma på ett år! ni vet 1000 steg är ju 15-1600 m=)(engelsk mile, som kommer från romarnnas millia passus= 1609 m)
Så vi räknar ett steg som vänster+höger, för så räknar stegmätaren.

Min gissning är två och ett halvt varv runt jorden, tror ni på mej då?

Alltså, vi läser av de dagar som vi har haft stegräknare på oss

skriver in resultatet i ett inlägg och adderar det med summan i förra inlägget, hänger ni med?

Så kan vi alltid ha en koll på läget=)

lycka till!

farbrorn



Ska leta fram min stegräknare. sweatingbullets.gif
Bra initiativ. tummenupp.gif bravo.gif
Börjar du?
Susanna
14752!
Lilla Birka
det är bara det att stegräknare räknar olika beroende på sort, tror jag. Inte verkar de särskilt tillförlitliga, men det blir väl ett ungefärligt tal ändå. Kul kan det väl vara även om det inte är särskilt vetenskapligt. Men GPS, skulle det fungera med en sån man har i bilen? Jag har en Navigon och den blir nog lite klumpig att bära med sig.
ingrid fuxwall
Hänger på och sätter fast min stegräknare i morgon

ingrid
Lady Hamilton
33426

anna_rispan
Jag måste fråga en sak. Måste man inte räkna om sitt resultat till meter/km innan man skriver in det här??
Leia
Äsch, läste ju´tråden igår och tänkte att jag skulle sätta på mig den när jag jobbar men glömde bort det. Gör ett nytt försök i morgon!
MariaS
30165
ingrid fuxwall
CITAT (MariaS @ 17-01-2008, 19:34) *
30165

Hur tillbringar du dagarna????

ingrid
MariaS
CITAT (ingrid fuxwall @ 17-01-2008, 20:16) *
Hur tillbringar du dagarna????

ingrid


Jag plussade på mina steg, till föregående antal steg. Det var ju så det stod...

CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2008, 16:40) *
Alltså, vi läser av de dagar som vi har haft stegräknare på oss
skriver in resultatet i ett inlägg och adderar det med summan i förra inlägget, hänger ni med?

farbrorn[/b]
ingrid fuxwall
CITAT (MariaS @ 17-01-2008, 23:05) *
Jag plussade på mina steg, till föregående antal steg. Det var ju så det stod...

blush.gif
och jag som fick för mig att du rusade runt och aldrig var stilla och tänkte - hur i hela friden ska jag lyckas slå det giggle.gif
Cathis
39 744
KURT
CITAT (ingrid fuxwall @ 18-01-2008, 00:07) *
blush.gif
och jag som fick för mig att du rusade runt och aldrig var stilla och tänkte - hur i hela friden ska jag lyckas slå det giggle.gif


Det går utmärkt att gå åtminstone drygt 60000 steg på en dag, men då får man hålla på och gå 10-12 h!
Gillan
Och nu har jag satt på mig min. Ska bli intressant hur många steg det kan bli så här i början när man(jag) inte är ute så mycket än rolleyes.gif
Lady Hamilton
skrev fel

Lady Hamilton
61402
Krolliljan
Var är min stegräknare. confused.gif Måste leta upp den idag. yes.gif
anna_rispan
Farbror Blå: menade du att att du ska räkna om allas steg till km sen? eller ska man göra om stegen till km själv???
Gillan
70337

inte så mycket, men en början i alla fall naughty.gif
Lady Hamilton
81256
MariaS
98052
Lady Hamilton
127406
Cathis
151 742 (2.5 dagar)
MariaS
179532 (2 dagar)
Lady Hamilton
194825
Lady Hamilton
224676 (la in 2 dagar)
Cathis
251 867 (3 dagar)
Cathis
270 503
ingrid fuxwall
CITAT (Cathis @ 25-01-2008, 22:28) *
270 503

Har plockat fram min stegräknare och i går tog jag 13 223 steg men hittar inte räknaren och huvudet har jag också slarvat bort blush.gif
Nu har jag lagt fram den och bestämt mig för att sätta fast den varje dag.

ingrid
Cathis
CITAT (ingrid fuxwall @ 25-01-2008, 22:41) *
Har plockat fram min stegräknare och i går tog jag 13 223 steg men hittar inte räknaren och huvudet har jag också slarvat bort blush.gif
Nu har jag lagt fram den och bestämt mig för att sätta fast den varje dag.

ingrid



283 726 tummenupp.gif
Gillan
Jag har faktiskt en lapp här där det står 34753 för tre dagar, men jag hade totalt glömt bort det blush.gif . De dagarna är lörd-månd och sammantaget blir det till

318479
Lady Hamilton
350600
ingrid fuxwall
Vad duktiga Ni är som kommer ihåg att sätta på er denna manik. Min ligger i hallfönstret så jag borde komma ihåg men ...

ingrid
Lady Hamilton
383241 ( sweatingbullets.gif de flesta stegen har jag gått i natt)
Cathis
399482
ingrid fuxwall
417 363
Lady Hamilton
455022
Cathis
Ojdå här rör det inte på sig så mycket, fullt upp vid såbordet kanske giggle.gif

487 340
ingrid fuxwall
Har inte hittat tråden på några dagar så nu måste jag ta fram räknaren - 540 230
Lady Hamilton
577642
Cathis
Oj här har ingen varit på länge.

672658 (inte allt på en dag blink.gif )
ingrid fuxwall
Vore bra om någon puttade upp denna tråd varje dag, själv lägger jag till 120 000 ca. orkar inte räkna
Cathis
CITAT (ingrid fuxwall @ 11-02-2008, 21:26) *
Vore bra om någon puttade upp denna tråd varje dag, själv lägger jag till 120 000 ca. orkar inte räkna


792658 tummenupp.gif
Cathis
Då puttar vi upp

816731
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon