Full version: Någon bilkunnig?
mamamaggan
Har varit och besiktat min mans gamla SAAB 9000 ( 97 års modell) . Vi fick nedslag på en balk ( aluminium) som sitter bak och som man skruvar fast draget i. Är det någon här som vet vad den balken heter? Ska leta efter en begagnad sådan på nätet och det underlättar ju en del att veta vad den heter.

En ny kostar 5000:- inkl montering och det är alldeles för mycket pengar att kosta på en sådan gammal bil som gått drygt 22.000 mil.
MariaS
BAkre tvärgående balk, eller fästbalk för drag. Kolla med en skrot om de kan ha denna balken i gott skick. Det brukar gå bra.
mamamaggan
Tack MariaS! Du verkar veta det mesta!

Jo man kan nog hitta den på skroten och man kan söka på nätet efter en skrot i närheten.
Starfight
Vet inte om du vet om denna sidan för att leta begagnade bildelar http://www.lagabasen.se
mamamaggan
thanks.gif Den sidan hade jag inte hittat.
Hannele
CITAT (mamamaggan @ 14-01-2008, 23:56) *
En ny kostar 5000:- inkl montering och det är alldeles för mycket pengar att kosta på en sådan gammal bil som gått drygt 22.000 mil.

Min personlige bilmekaniker hämtar begagnade reservdelar på skroten åt mej, jag behöver inte göra det själv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon