Full version: HJÄLP
Gertie
Behöver hjälp med ett ord.
Frågan är: Kan sägas vara införd just när ingenting införs.

*U*A*K*

Tacksam för svar.
Kathy
CITAT (Gertie @ 14-01-2008, 14:16) *
Behöver hjälp med ett ord.
Frågan är: Kan sägas vara införd just när ingenting införs.

*U*A*K*

Tacksam för svar.



Autarki?
Eva i Skåne
Jag fick också fram det ordet HÄR
Fattade först inte ordet, men när jag läst om det så kan det handla om självhushållning, eventuell påtvingad och då förs inga varor in och man har infört AUTARKI.
Så lärde jag mig ett nytt ord (som jag antagligen glömt igen imorgon dunno.gif ) trots att det inte var mitt korsord. biggrin.gif
skogstroll
nu blev jag jättesugen på korsord, nån som vet nån sajt där man kan printa ut korsord (som man kan lösa på bussen eller nåt)? Kan man vinna nåt är ju inte det fel whistling.gif
gammelnalle
CITAT (Eva i Skåne @ 14-01-2008, 14:30) *
Jag fick också fram det ordet HÄR
Fattade först inte ordet, men när jag läst om det så kan det handla om självhushållning, eventuell påtvingad och då förs inga varor in och man har infört AUTARKI.
Så lärde jag mig ett nytt ord (som jag antagligen glömt igen imorgon dunno.gif ) trots att det inte var mitt korsord. biggrin.gif




TACK för den länken... sparad i favoriter..

Får man använda "korsordslexikon" ???? sos.gif










JAAAAAAA... ett korsord utan svåra saker - dvs att jag lär mig nåt nytt- är inget för mig...


b
MariaS
CITAT (gammelnalle @ 14-01-2008, 17:44) *
TACK för den länken... sparad i favoriter..

Får man använda "korsordslexikon" ???? sos.gif
JAAAAAAA... ett korsord utan svåra saker - dvs att jag lär mig nåt nytt- är inget för mig...
b


Men det är väl det korsord är till för; att hålla hjärnan igång och lära sig nya saker whistling.gif
KURT
CITAT (skogstroll @ 14-01-2008, 15:32) *
nu blev jag jättesugen på korsord, nån som vet nån sajt där man kan printa ut korsord (som man kan lösa på bussen eller nåt)? Kan man vinna nåt är ju inte det fel whistling.gif



Ingen praktisk erfarenhet, men http://www.korsord.se/ kanske kan vara något?
Mollis
CITAT (MariaS @ 14-01-2008, 17:46) *
Men det är väl det korsord är till för; att hålla hjärnan igång och lära sig nya saker whistling.gif


Ja så tänker jag när jag konstruerar korsord, det ska inte bara vara att fylla i på en kvart utan vara en liten utmaning.. gärna med lite underfundiga nycklar som man när man kommer på dom säger "-Jaaaa, såklart!"va dum jag är (och så tänker man i sitt stilla sinne att den där konstruktören vill jag strypa whistling.gif

//Mollis
Farbror Blå
CITAT (MariaS @ 14-01-2008, 17:46) *
Men det är väl det korsord är till för; att hålla hjärnan igång och lära sig nya saker whistling.gif


Håller med!
Prenumererar på Tävla och Vinnsom kommer varje månad och det mesta är bara "fylla-i" (fylleri?), så man behöver inte tänka efter, ser nästa ord medans man skriver det första. Såna korsord klarar man av på tre minuter.

Roligare när det kommer nåt svårt, så man lär sej nåt nytt=)
Mollis
CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2008, 18:03) *
Håller med!
Prenumererar på Tävla och Vinnsom kommer varje månad och det mesta är bara "fylla-i" (fylleri?), så man behöver inte tänka efter, ser nästa ord medans man skriver det första. Såna korsord klarar man av på tre minuter.

Roligare när det kommer nåt svårt, så man lär sej nåt nytt=)


Prova Mästarkryss istället, den är bra!

//Mollis
gammelnalle
CITAT (Mollis @ 14-01-2008, 17:56) *
Ja så tänker jag när jag konstruerar korsord, det ska inte bara vara att fylla i på en kvart utan vara en liten utmaning.. gärna med lite underfundiga nycklar som man när man kommer på dom säger "-Jaaaa, såklart!"va dum jag är (och så tänker man i sitt stilla sinne att den där konstruktören vill jag strypa whistling.gif

//Mollis



Hur blir man korsordskonstruktör??? Dvs hur får man dem publicerade???

b
Mollis
CITAT (gammelnalle @ 14-01-2008, 18:10) *
Hur blir man korsordskonstruktör??? Dvs hur får man dem publicerade???

b



Jag bestämde mig bara. Skickade in arbetsprov till redaktören för en stor veckotidning och dom gillade det och sen var det bara att skaffa programvaran (Illustrator) som dom ville ha det gjort i och sätta igång....


//Mollis
Gertie
thanks.gif för hjälpen.

Kryssakuten.se är också en bra hjälp.
Kathy
CITAT (Gertie @ 14-01-2008, 18:43) *
thanks.gif för hjälpen.


Var det rätt ord?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon