Full version: Magont - te lindrar!?
Lilla Selma
Satt och diskuterade med en vän idag - vad är det som gör att vanligt te lindrar magont? Och vad för slags magont är det bra emot, egentligen? Kaffe har ju inte alls samma effekt... tvärtom oftast!

Hälsar frågvisa Selma
Alba
Ja det var en bra fråga. Jag har inte tänkt på att te skulle lindra magont. Kaffe kan ju framkalla magont men varför te lindrar hoppas jag någon vet något om......spännande att höra.
Ophelia
Jag brukar alltid ha kamomillte (köper hela torkade blommor) hemma mot mensvärk men det ska vara bra om man även har stressmage. Kamomill har använts under många år mot detta och innehåller en hel del olika ämnen. Det är bl a flavonoid, apigenin och eteriska oljor (a-bisabolol, chamazulene, farnesene och herniarin) som är de ämnen som framförallt ska vara motgörande gällande mens/magvärk, lugnande och antiinflammatoriskt.
Eva i Skåne
Sen är ju te lite stoppande och kan hjälpa lite mot diareér.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon