Full version: Städa bort julen
Bettis
Har ni plockat bort julen??
Det gjorde jag för 2 veckor sedan
ylvahi
Japp idag åkte granen och gardinerna yahoo.gif
skogstroll
tog bort några små tomtar som jag hängt upp... låter utegranen va tänd ett tag till och ljusstaken/stjärnan... blush.gif opps såg just att jag kanske ska ta bort julduken med pepparkakor... fast hur ofta tar man fram den egentligen... några dar till kanske...

Känns lite vårigare utan tomtarna faktiskt... måste ju börja göra plats för frön...
Lady Hamilton
-cry-.gif med stor sorg i hjärtat tvingas jag ta bort julen i helgen Men jag får trösta mig med att det bara är 340 dagar kvar innan jag får ta fram den igen santa.gif bravo.gif
Fenja
NÄÄ än är julen kvar här! Den lilla julgranen barrar inte ens än. Det är så mysigt med ljuset från alla ljusstakar och slingor att de får hänga kvar än ett tag så länge det är mörkt och trist.
Mvh
Fenja
Gillan
Näää, här var det längesen julsakerna packades ner naughty.gif flirting.gif whist.gif ...........i alla fall sisådär 12 dagar sen shy.gif giggle.gif
Bettis
CITAT (Lady Hamilton @ 12-01-2008, 14:30) *
-cry-.gif med stor sorg i hjärtat tvingas jag ta bort julen i helgen Men jag får trösta mig med att det bara är 340 dagar kvar innan jag får ta fram den igen santa.gif bravo.gif


rotfl.gif tack och lov för det , vi har kvar belysningen på utsidan för det blir så mörkt annars
Alba
Idag åkte julen ut.......både vemod och glädje. Nu kan man se fram emot ljusare tider och våren.
Ljusslingorna ute får hänga med än ett tag. De behövs så väl när kvällarna är mörka.
Monica M zon 4
Jag har julgranen och adventsstakarna kvar att plocka ner. Det tänkte jag göra imorgon. Tjugonda Knut dansas julen ut!

sqrulan
CITAT (Monica M zon 4 @ 12-01-2008, 14:52) *
Jag har julgranen och adventsstakarna kvar att plocka ner. Det tänkte jag göra imorgon. Tjugonda Knut dansas julen ut!

Samma här.Lite trist faktiskt för granen är så fin än,suck!
netaave
Håller på för fullt, men utegrejerna får vara kvar här ett tag till tror jag, iaf snögubben och snöstjärnorna i brist på riktiga grejer
MariaS
Har bara jul på utsidan och där får allt belysningen sitta ett tag till whistling.gif
Berith
Har också packat ner julsakerna idag, och granen blev förpassad tillbaka till skogen. Tiden går så himla fort, det är redan tre veckor sen vi plockade fram alltihop.
Aqvakul
I dag åkte granen och alla julsakerna ut. Hustrun blev nöjd. Själv tyckte jag kanske det var lite synd på granen som var lika fin som när den kom på plats för snart tre veckor sedan. Ljusslingan på balkongen (OBS! vita ljus med fast sken) har jag dock fått behålla.
Hej då Julen! wub.gif
ninnisky
Fick aldrig till det med ett riktigt julpynt i år. Vi kom hem från en långresa den 22.12. Av det lilla som kom upp åkte allt, förutom de små tomtarna från Yourstone, ut förra veckan. Barnbarnen kommer imorgon och bäddar ner dom rolleyes.gif

Aqvakul
OK! Alla trevliga julsakerna bortstädade. Men kvar finns den julsak jag gillar allra minst: TOAPAPPER MED TOMTAR PÅ! (tror att det bara är några rullar kvar) santa.gif
MariaS
CITAT (aq42 @ 12-01-2008, 17:26) *
OK! Alla trevliga julsakerna bortstädade. Men kvar finns den julsak jag gillar allra minst: TOAPAPPER MED TOMTAR PÅ! (tror att det bara är några rullar kvar) santa.gif

OK. Skickar honom då...
Magdis
Alla julsaker är uppe än så länge. VILL INTE ta bort dem än ju!!! -cry-.gif Det blir så mörkt och tomt.
Farbror Blå
CITAT (MariaS @ 12-01-2008, 17:39) *
OK. Skickar honom då...



Haha vilken underbar buskatt=)
Nybörjar-Linda
Otroligt söt katt!!!

Har städat undan allt utom kransen på ytterdörren och lite utebelysning. Sista amaryllisen är kastad - har nya begonior och murgrönor i köksfönstret - härligt!
Eva i Skåne
Idag har jag plockat undan tomtar och dukar och sånt. Granen åkte för ett par dagar sen.
Ännu en kväll får ljusstakarna och gardinerna vara kvar, men imorgon åker det sista.
Visst är det vemodigt, men samtidigt känns det så ljust och rent i rummet. Nu är det dags för tulpanbuketterna och vårstämningen. rose.gif

Julstjärnorna i köksfönstret tänker jag också slänga imorgon. Det är inte ofta jag kan med att kasta levande växter, men dom är ett undantag. Där ska snart sådder och sticklingar få plats istället.
ingrid fuxwall
Julen försvann för ett bra tag sedan.
De sista hyasinterna grävde jag ner i trädgården nu i veckan och det andra tog jag bort för ett bra tag sedan. Fast nu överdriver jag - inte adventstjärnan i köksfönstret, fast å andra sidan stoppade jag aldrig i kontakten i år blush.gif

Ytterbelysningen på altanen är kvar, är det hela året men det är bara kring jul kontakten sätts i
Cacki
Julpyntet åkte undan tidigare i veckan. Lite mörkt blir det men ändå skönt. Vi har några slingor kvar ute men att de inte är borttagna beror nog mest på att jag inte har någon lust att gå ut i det här sk-tvädret. Idag har jag börjat med sådderna och DET njuter jag mycket mer av än gammalt dammigt julpynt.
pejori
hade endast ljusslingan kvar på altanen....resten åkte på nyår tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon