Sidor: 1, 2, 3
AnnammA
Ibland funderar iallafall jag på vad som inspirerat till de olika nicknamen på Odlaforumet...

Mitt är inspirerat från mitt namn, och att vara lite trixig så är det ju så att när man anammar något, så är det något man gör, följer och står för. Ett handlande.

Det skulle vara kul om det är fler som vågar(?) avslöja vad deras nickname står för, eller varför man valt just det nicknamet...
Är jag för mycket nyfiken nu?
cic
Mitt är ett smeknamn på mitt riktiga namn Ciczie.

Här finns en tråd till i ämnet, men jag tycker det är kul att höra fler förklaringar. Och det kommer ju fler användare hela tiden. smile.gif
stennie
Jag heter Stennie i mellannamn....faktiskt den enda i Sverige... ninja.gif
Berith
Och jag heter det jag heter för att jag heter det jag heter. yes.gif Och jag ser också ut som jag ser ut, dock lite äldre.
MariaS
Heter MAria till dop och ohejdad vana. S:et står för efternamnet som sig bör.
Bee
Mitt nick är mina initialer på allas vårt "andraspråk, dvs engelska. Bi skulle det ha varit annars smile.gif
Farmor
Och jag heter Farmor för att jag är så stolt över att vara just det.

Valde det nicknamnet av den anledningen att mitt eget namn var upptaget och kanske var jag lite blyg också i början blush.gif och ville vara lite anonym.
LadyG
Förr kallade jag mig Lady Godiva efter den mycket viljestarka (mytologiska?) kvinnan i Coventry, hon vars make hävdade att "Jag sänker skatten för bönderna den dagen du rider naken genom Coventry" så då red hon naken genom Coventry och tvang honom att sänka skatten biggrin.gif

Förkortad form, LadyG, är en liten hyllning till mitt Quake-arv (ett spel där man under lång tid inte kunde ha mellanslag i namnet).
Anma
Mitt är ett hopplock av mitt namn, inget mer fantasifullt än så... smile.gif
Bookhousegirl
Och jag heter Bookhousegirl för att jag i mitt tidigare liv just var en Bokhusflicka... wink.gif

Aqvakul
Mitt "nick" kom till av en slump. Jag är lärare och alla lärare ska ha en lärarsignatur. Förr var det ofta två bokstäver i efternamnet, numera initialerna. Jag heter Anders. Min rektor hade dålig koll på mitt efternamn, men kom ihåg att där ingick ett Q. Alltså blev det AQ. 42 har varit en siffra som jag använt som en del i mitt lösenord på jobbet. När jag loggade in första gången på odla.nu så blev det aq42. Tycker att mitt nick är osedvanligt "tradigt". Har funderat på att ändra det till typ "Lundasnigeln", men nu är ju aq42 inarbetat så det blir kanske bara förvirrande.
Anma
CITAT (aq42 @ 08-01-2008, 14:28) *
Mitt "nick" kom till av en slump. Jag är lärare och alla lärare ska ha en lärarsignatur. Förr var det ofta två bokstäver i efternamnet, numera initialerna. Jag heter Anders. Min rektor hade dålig koll på mitt efternamn, men kom ihåg att där ingick ett Q. Alltså blev det AQ. 42 har varit en siffra som jag använt som en del i mitt lösenord på jobbet. När jag loggade in första gången på odla.nu så blev det aq42. Tycker att mitt nick är osedvanligt "tradigt". Har funderat på att ändra det till typ "Lundasnigeln", men nu är ju aq42 inarbetat så det blir kanske bara förvirrande.

Näää, byt du, vi lär oss snabbt! tummenupp.gif
titti49zon6
Titti är mitt smeknamn sen jag var liten(liten är jag fortfarande,fniss) 49 är mitt födelseår som jag la till eftersom enbart Titti var upptaget. zon6 la jag till senare för att ni ska veta vilken zon jag odlar i 000.gif
Alba
Jag hade precis tittat på fina bilder av Albatrosser, dessa stora mäktiga fåglar som seglar långa sträckor genom skyn.
Så hittade jag Odla och skulle rega ett nick. Det namn jag ville ha var upptaget och kom då att tänka på Albatross.
Men det lät lite konstigt tyckte jag så det fick bli Alba.
Biggan_
CITAT (aq42 @ 08-01-2008, 14:28) *
Har funderat på att ändra det till typ "Lundasnigeln", men nu är ju aq42 inarbetat så det blir kanske bara förvirrande.


Lundasnigeln= lokal läckerhet! giggle.gif
Att jag kallar mej Biggan har absolut inte med storleken att göra! flirting.gif Jag gillar Biggan som smeknamn bättre än Gittan som en del envisas med att kalla mej. (Säger nån Gittan, lyssnar jag inte! rolleyes.gif ) Jag kallas Biggan på jobbet och det är jag nöjd med och därför blev det mitt nick också.
Alba
CITAT (aq42 @ 08-01-2008, 14:28) *
Mitt "nick" kom till av en slump. Jag är lärare och alla lärare ska ha en lärarsignatur. Förr var det ofta två bokstäver i efternamnet, numera initialerna. Jag heter Anders. Min rektor hade dålig koll på mitt efternamn, men kom ihåg att där ingick ett Q. Alltså blev det AQ. 42 har varit en siffra som jag använt som en del i mitt lösenord på jobbet. När jag loggade in första gången på odla.nu så blev det aq42. Tycker att mitt nick är osedvanligt "tradigt". Har funderat på att ändra det till typ "Lundasnigeln", men nu är ju aq42 inarbetat så det blir kanske bara förvirrande.



Jag har läst ditt nick somAg . Jag måste nog ha missat en bokstav när jag gick i skolan
titti49zon6
Hihi, det har jag med gjort Alba,kanske fler som missat en bokstav i skolan
Magdis
Och jag kallas alltid för Magdis så det var ett självklart nick för min del.
Leia
CITAT (titti49zon6 @ 08-01-2008, 14:47) *
Hihi, det har jag med gjort Alba,kanske fler som missat en bokstav i skolan

Här är en till... whistling.gif


Mitt nick är det smeknamn jag hade på mitt förra jobb. Jag var enda tjejen på avdelningen och vi hade en del "starwarsnördar" som jobbade där. Så jag hette dagligen "prinsessan Leia", ibland var det bara prinsessan men mot slutet oftast bara "Leia".
När jag reggade mig på Odla tänkte jag heta mitt riktiga namn som är Jeanette, men det var upptaget, så då fick det bli "Leia".
messermark
mitt nick kommer från en travhäst som jag har skött om. en trevlig prick som tyvärr är död nu tror jag.
Betty
CITAT (Berith @ 08-01-2008, 14:02) *
Och jag heter det jag heter för att jag heter det jag heter. yes.gif Och jag ser också ut som jag ser ut, dock lite äldre.


Samma här! yes.gif
storm
Jag tog en av mina hundars namn smile.gif den stora som är på bilden.
karjo
och mitt nick är en kombination av mitt för- och efternamn. Heter Karin. smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (Leia @ 08-01-2008, 14:59) *
Mitt nick är det smeknamn jag hade på mitt förra jobb. Jag var enda tjejen på avdelningen och vi hade en del "starwarsnördar" som jobbade där. Så jag hette dagligen "prinsessan Leia", ibland var det bara prinsessan men mot slutet oftast bara "Leia".
När jag reggade mig på Odla tänkte jag heta mitt riktiga namn som är Jeanette, men det var upptaget, så då fick det bli "Leia".


Leia, hälsa på brorsan. Eller är det pappsen?



Varifrån mitt nick kommer står i profilen men många känner nog till folket i Grönköping ändå.
Pirum
Funderade först på något namn relaterat till potatis eller äpplen, då dessa är mina favoritobjekt i trädgården, men de funkade inte så bra på latin och någon specifik sort, tja, kunde inte tänka på någon att ta namn efter just då. Så det fick bli Pirum, efter ramsan äppel, päppel, pirum, parum; pirum är alltså det latinska namnet på päron.
Leia
CITAT (Gossen Ruda @ 08-01-2008, 15:54) *
Leia, hälsa på brorsan. Eller är det pappsen?

Numera har jag en son som gillar Starwars och har alla filmer. Jag har inte sett dem, men om jag förstått det hela rätt är väll Leia och Luke skywalker faktiskt tvillingar och han med svarta masken (det står stilla vad han heter) är väll deras far...eller?

JO förresten, Darf Wader hetar han ju`!
Gossen Ruda
CITAT (Leia @ 08-01-2008, 16:10) *
Numera har jag en son som gillar Starwars och har alla filmer. Jag har inte sett dem, men om jag förstått det hela rätt är väll Leia och Luke skywalker faktiskt tvillingar och han med svarta masken (det står stilla vad han heter) är väll deras far...eller?

JO förresten, Darf Wader hetar han ju`!


Jo, det stämmer förutom att det stavas Darth Wader.
skogstroll
CITAT (AnnammA @ 08-01-2008, 13:45) *
Ibland funderar iallafall jag på vad som inspirerat till de olika nicknamen på Odlaforumet...

Mitt är inspirerat från mitt namn, och att vara lite trixig så är det ju så att när man anammar något, så är det något man gör, följer och står för. Ett handlande.

Det skulle vara kul om det är fler som vågar(?) avslöja vad deras nickname står för, eller varför man valt just det nicknamet...
Är jag för mycket nyfiken nu?



Jag för att jag är ett, eller känner mig som ett i alla fall smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (skogstroll @ 08-01-2008, 16:20) *
Jag för att jag är ett, eller känner mig som ett i alla fall smile.gif


Troll kan vara småmysiga. Jag frågade i en annan tråd men du kanske inte såg det, varifrån kommer din avatar-bild?
Azola
Mitt nick tog jag från min 1:a Hovawart (hundras) .... Azola . Använder det lite här och där på nätet faktiskt. Finns ett ställe som heter Azolas space ( Windows Live Spaces) om ni vill kika på några bilder shy.gif

skogstroll
CITAT (Gossen Ruda @ 08-01-2008, 16:21) *
Troll kan vara småmysiga. Jag frågade i en annan tråd men du kanske inte såg det, varifrån kommer din avatar-bild?



njaa det är ju ett självporträtt flirting.gif
aanderss
heter anders där av aanderss
Sailor Pluto
Mitt nick kommer från min älsklings-serie "Sailor moon" wub.gif . Och till allas stora glädje går jag omkring i kortkort, tajt sjömansklänning och höga stövlar hela dagarna.
Leia
CITAT (Gossen Ruda @ 08-01-2008, 16:19) *
Jo, det stämmer förutom att det stavas Darth Wader.

Ja,ja, om man ska va så petnoga så.... biggrin.gif whistling.gif
Snöflinga
Mitt nick blev till efter 12:e försöket sweatingbullets.gif En av mina favoritsommarblommor biggrin.gif och även för att jag älskar snö wub.gif
herkules
min hund hette herkules
*Stintan*
Stintan kallades jag när jag va liten men det var upptaget så då satte jag ett par siffror efter
HelenN
Och jag heter lämås för att jag bor i Lämås! giggle.gif
Bettis
Heter Elisabeth men kallades förr i tiden för Bettis så då fick det bli det rolleyes.gif
Ciczi
Ciczi för att det är så jag kallas av familjen och min sambo. Från början tog jag det till ICQ (ingen stavde det som jag då) och sedan har det hängt med.

Ciczi
vindspel
När jag skulle registrera mig så tänkte jag och tänkte.....slutade tänka och tittade ut genom fönstret på mitt nyinköpta vindspel.....japp, så fick jag heta yes.gif
Gossen Ruda
CITAT (skogstroll @ 08-01-2008, 16:39) *
njaa det är ju ett självporträtt flirting.gif


Jaha. Hmm, passande nick iaf.
skogstroll
CITAT (Gossen Ruda @ 08-01-2008, 18:30) *
Jaha. Hmm, passande nick iaf.



Det är en bild ur Vem ska trösta knyttet av Tove Jansson. Passade in lite på mig tyckte jag smile.gif
Hannele
CITAT (AnnammA @ 08-01-2008, 13:45) *
vågar(?) avslöja vad deras nickname står för

jag är helt fantasilös - och blir förvirrad av att några har nick, men skriver under med nåt annat blink.gif
P.S. yaay.gif
Hade namnsdag i helgen
Biggan_
CITAT (Hannele @ 08-01-2008, 18:53) *
jag är helt fantasilös - och blir förvirrad av att några har nick, men skriver under med nåt annat blink.gif
P.S. yaay.gif
Hade namnsdag i helgen


Ett lite försenat grattis på namsdagen! rose.gif
Fint namn tycker jag!
anna_rispan
CITAT (Hannele @ 08-01-2008, 18:53) *
jag är helt fantasilös - och blir förvirrad av att några har nick, men skriver under med nåt annat blink.gif
P.S. yaay.gif
Hade namnsdag i helgen

o jag skulle bli ännu mer förvirrad om alla som hette anna hette anna1, anna2, anna 3, anna 4, anna5, osv osv osv. med alla vanliga namn
Gossen Ruda
CITAT (skogstroll @ 08-01-2008, 18:42) *
Det är en bild ur Vem ska trösta knyttet av Tove Jansson. Passade in lite på mig tyckte jag smile.gif


Jo, jag får lite Mumin-vibbar av den.
sqrulan
Ja,här bor det två Sqrulor,fniss.Men detta är den riktiga:


Ophelia
Jag gillar Shakespeare yes.gif

Ingen hemlighet hur jag ser ut, ska finnas om man klickar på kameran någonstans smile.gif
Ulf Eliasson
...och jag är tråkigast o forumet... så heter jag.

Ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon