Full version: 2008-års Gladtråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Betty
yahoo.gif Startar härmed 2008 års gladtråd yahoo.gif
Vad är du extra glad åt just idag?


Jag är glad för att det snöar, tycker att det ska vara vitt på marken i januari - i alla fall om man som jag bor uppe i norra Norrland. biggrin.gif

LadyG
Jag är glad för att jag får springa idag och jag är glad för att jag alls kan springa.
Det har inte alltid varit ett alternativ, inte när jag var som tyngst för då hade knäna blivit till mos.
Bettis
Vilken trevlig tråd tummenupp.gif Jag är glad för att vi fick ha snö igår i några timmar sedan började det regna igen. Vill inte ha snö whist.gif
skogstroll
Jag är glad att vägarna inte var hala i morse så man slipper slå ihjäl sig smile.gif
Wilmer
Jag är glad att någon är så glad att de skriver i denna tråd kompiskram.gif

Wilma
Magdis
Jag är glad att Lilleman inte har svårt att acceptera nya saker, som i detta fall att han fått sluta med sömnätandet. smile.gif
Myosotis
CITAT (skogstroll @ 07-01-2008, 13:15) *
Jag är glad att vägarna inte var hala i morse så man slipper slå ihjäl sig smile.gif


Var de inte?



Så här ser grusvägen ut här. Jag är glad att jag inte behöver köra nånstans idag!!


Bookhousegirl
Jag är glad att jag inte längre tycks ha någon feber så jag kanske kan bli frisk till mina tentor nästa vecka och att min älskade kom hem om några timmar och tar hand om mig wub.gif
Kathy


Jag är glad....glad....glad!! yahoo.gif
Skrev om det i husdjursavdelningen. blush.gif
|Birgitta|
*raderat*
Betty
Jag är glad idag för att jag råkade snubbla över en så skön låt på Youtube.
Jättehärlig att gala med i om man som jag är ensam hemma på dagarna... whist.gif
Länk till musikvideon
Biggan_
CITAT (Betty @ 08-01-2008, 15:30) *
Jag är glad idag för att jag råkade snubbla över en så skön låt på Youtube.
Jättehärlig att gala med i om man som jag är ensam hemma på dagarna... whist.gif
Länk till musikvideon

Skön låt Betty! tummenupp.gif
Kathy
Något som får en att dra på smilbanden... happy.gif

"Skattkammarön" från Estrad.
Alba
CITAT (Kathy @ 09-01-2008, 16:17) *
Något som får en att dra på smilbanden... happy.gif

"Skattkammarön" från Estrad.



Åh vilka minnen....den är bara så bra. Fantastiska skådespelare.......skratta och njut.
Kathy
CITAT (Alba @ 09-01-2008, 17:07) *
Åh vilka minnen....den är bara så bra. Fantastiska skådespelare.......skratta och njut.



Margareta Krook är för underbar.
"NU spelar jag, tviä, tviä, tviä"
laugh.gif
vindspel
Jag är glad att min bästa vän har satt in min nya bilstereo och hötalare.......medans han roade sig med det så fikade och pratade jag med hans fru inne i värmen.....De är sååååå trevliga yes.gif
Så då blir det två saker att vara glad över ....att jag har så bra vänner och att bilstereon är på plats yahoo.gif
Betty
Ääääntligen! yahoo.gif Har varit utan bredbandsuppkoppling, "nåt tekniskt fel", hela dan och ända till för en stund sen.
Inser hur beroende jag är av internet...
Netha
edit fel tråd
Lars-Olof Arvids
CITAT (Myosotis @ 07-01-2008, 13:48) *
Var de inte?



Så här ser grusvägen ut här. Jag är glad att jag inte behöver köra nånstans idag!!


Jag är glad att grusvägen hemma INTE ser ut så där längre. Det har den gjort fram till igår på morgonen, men nu går den bra att cykla på igen.

Olle
ylvahi
Jag är glad att solen äntligen skiner lite på mej.
Marina i Hällekis
CITAT (ylvahi @ 10-01-2008, 09:18) *
Jag är glad att solen äntligen skiner lite på mej.



Samma här! coolgleam.gif
Berith
CITAT (Betty @ 09-01-2008, 22:34) *
Ääääntligen! yahoo.gif Har varit utan bredbandsuppkoppling, "nåt tekniskt fel", hela dan och ända till för en stund sen.
Inser hur beroende jag är av internet...

För att inte tala om hur irriterande det är att inte kunna berätta för dom på nätet som behöver veta, att man är utan nät.
Betty
CITAT (Berith @ 10-01-2008, 10:05) *
För att inte tala om hur irriterande det är att inte kunna berätta för dom på nätet som behöver veta, att man är utan nät.

Eller hur! flirting.gif
LadyG
Är glad för att livet inte är så dumt ändå. Det finns mycket att vara glad åt om man är glad åt småsaker smile.gif
silos
Idag är jag glad åt att jag hittade en gammal foto från 1947 och på den fanns min söta mamma,2 av mina syskon och jag förstås. smile.gif
torvan
Jag är så glad och nervös för jag ska flyga
till USA på lördag. Alldeles själv crazy.gif
Ska äntligen få krama min dotter för första
gången på ett år wub.gif
sen får jag krama min svärson också som jag
aldrig har träffat. Jättenervös men förväntansfull.
Funderar på att ha min mans mobilnummer runt
halsen eftersom jag kan få lite "blackouter" pga
min skallskada. Skulle kanske behöva en flygvärdinna
som hjälper mig laugh.gif torvan
EKLO
Glad att min azalea otippat klarade sig ensam i två veckor när jag var på landet - plockade bort lite vissna blommor, men många blommar än och fler knoppar på väg. Det var en tapper krukväxt, de som vill ha så lagomprecist med vatten...

eklo
Tosan
Jag är så glad att min ridlektion gick så bra idag smile.gif Riktigt jättebra faktisk, fast jag red en häst som ser spöken i varje vrå.
vildvittra
hakar på tråden fast jag är rätt ny här, bara för att den är så trevlig smile.gif
jag är glad för att jag vågade prova en ny sak på gymmet idag, bodypump
och för att det är fredag imorgon:)
/Nina
Betty
CITAT (vildvittra @ 10-01-2008, 23:08) *
hakar på tråden fast jag är rätt ny här, bara för att den är så trevlig smile.gif
jag är glad för att jag vågade prova en ny sak på gymmet idag, bodypump
och för att det är fredag imorgon:)
/Nina

Och jag är glad att du hakade på och skrev, tråden är för alla - ny som gammal - Välkommen till Odlas trevliga forum förresten! kompiskram.gif
Gillan
Och jag är så himla glad över att ha fått sovit utan "kikhosteliknande" hostattacker för första gången på flera veckor yahoo.gif

Sen är jag jätteglad över att jag äntligen håller på att få till ett bibliotek/kartotek i Excell för mina frösådder och plantor yahoo.gif . I framtiden slipper jag kanske förlita mig på det där teflonminnet jag har giggle.gif

För att inte tala om vad glad jag är över att det blir lite ljusare ute för var dag som går..........Välkommen älskade ljus wub.gif smiley_small_hug.gif
Bee
Jag är glad idag för att det är fredag.

GLAD FREDAG till er alla!
LadyG
Jag är glad för att jag lärt mig ett nytt recept på ädelostsås som var syndigt gott. Syndigt goda saker ska man vara glad för. smile.gif
Netha
Fick nyss mail från 72-årig syrra. wub.gif
Hon har i höst gått datakurs för seniorer ... har aldrig tidigare suttit vid en dator.

Det om något visar väl ... man kan lära sig så länge man lever. smile.gif

zissi
Jag är glad för jag just ätit upp en Gillansaffransbulle..........Mmmmmmm

och

även för mina två arbetskamrater på trafikskolan..........de är så mysiga. Tyvärr ska en av dem gå i pension snart.

Kathy


Har precis fått telefonsamtal från Kina och mannen som är där. wub.gif Resan dit hade gått bra.
Eva i Skåne
CITAT (Netha @ 12-01-2008, 21:40) *
Fick nyss mail från 72-årig syrra. wub.gif
Hon har i höst gått datakurs för seniorer ... har aldrig tidigare suttit vid en dator.

Det om något visar väl ... man kan lära sig så länge man lever. smile.gif


Kul Agneta!
Min 75-årige pappa har gått datakurser för pensionärer, i kommunens regi, i många år. dom fick gå nybörjarkurs hur många gånger dom ville och sen kunde dom fortsätta på lite svårare nivå när dom kände sig redo.
Jag är så glad att han fortsätter och han tycker det är jättekul. Han har köpt ny dator och ny skrivare under senaste halvåret och han provar allt möjligt. sitter där säkert flera timmar varje dag. Inte är han rädd för att ställa dumma frågor heller - barnbarnen hjälper honom ofta. Härligt att hitta ett sånt intresse i den åldern.
Netha
CITAT (Eva i Skåne @ 13-01-2008, 17:54) *
Kul Agneta!
Min 75-årige pappa har gått datakurser för pensionärer, i kommunens regi, i många år. dom fick gå nybörjarkurs hur många gånger dom ville och sen kunde dom fortsätta på lite svårare nivå när dom kände sig redo.
Jag är så glad att han fortsätter och han tycker det är jättekul. Han har köpt ny dator och ny skrivare under senaste halvåret och han provar allt möjligt. sitter där säkert flera timmar varje dag. Inte är han rädd för att ställa dumma frågor heller - barnbarnen hjälper honom ofta. Härligt att hitta ett sånt intresse i den åldern.


Skönt att höra om din pappa.
Frågar man inte så får man heller inga svar. smile.gif
Detta måste jag berätta för syrran.
Det är först nu när hon bröt upp och är ensam som hon haft möjlighet att börja utforska denna värld. wub.gif
Barn och barnbarn är stor skatt för oss äldre när det gäller nya tekniker. smile.gif
Blomstertanten
Jag är så glad ....
... i nån wub.gif
Eva i Skåne
Oj oj Blomstertanten blomma.gif Vårkänslor redan.

Alla vårtecken måste man vara glad för, även de som andra upptäckt, så därför är jag glad biggrin.gif
lottapotta
Jag har så mycket att vara glad för, så jag kan inte räkna upp allt...

Men jag kan berätta en av dem - jag har gått ner 23 kilo! yahoo.gif
Biggan_
CITAT (lottapotta @ 14-01-2008, 10:54) *
Jag har så mycket att vara glad för, så jag kan inte räkna upp allt...

Men jag kan berätta en av dem - jag har gått ner 23 kilo! yahoo.gif



Ett stort GRATTIS! blomma.gif blomma.gif blomma.gif
lottapotta
Tack snälla du! thanks.gif blush.gif
Magdis
Jag blir glad av att se mina barn leka och busa tillsammans och skratta högt båda två. smile.gif Lilleman tycker att storasyrran är ett lagom högt Lära-gå-stöd så han ses ofta gå tätt bakom henne och hålla i sig omkring midjan och så går de omkring som en fyrbent varelse genom huset, i rask takt. Det ser jätteroligt ut! biggrin.gif
Alba
CITAT (Magdis @ 14-01-2008, 15:29) *
Jag blir glad av att se mina barn leka och busa tillsammans och skratta högt båda två. smile.gif Lilleman tycker att storasyrran är ett lagom högt Lära-gå-stöd så han ses ofta gå tätt bakom henne och hålla i sig omkring midjan och så går de omkring som en fyrbent varelse genom huset, i rask takt. Det ser jätteroligt ut! biggrin.gif



Men så gulligt.
Kathy
CITAT (lottapotta @ 14-01-2008, 10:54) *
....//.....Men jag kan berätta en av dem - jag har gått ner 23 kilo! yahoo.gif





Vad duktig du är!!

Jag har själv gått ner 20 kg, så jag vet vilket hästjobb det ligger bakom men även vilka fantastiska vinster man gör i och med det.

CITAT (Magdis @ 14-01-2008, 15:29) *
Jag blir glad av att se mina barn leka och busa tillsammans och skratta högt båda två. smile.gif Lilleman tycker att storasyrran är ett lagom högt Lära-gå-stöd så han ses ofta gå tätt bakom henne och hålla i sig omkring midjan och så går de omkring som en fyrbent varelse genom huset, i rask takt. Det ser jätteroligt ut! biggrin.gif


Åsså vill vi har bilder på det, förståss. flirting.gif
Magdis
Här är den fyrbenta varelsen på väg in i lekrummet. biggrin.gif
[attachment=11659:C_E080108.jpg]
Varelsen går i passgång. smile.gif
gunvor
har ägnat ett par timmar åt trädgårdsarbete - så skönt. Hundarna gräver upp gräsmattan och beskär vinbärsbuskarna. Den stora glädjen var när solen gick i molm och jag insåg att det var dags att gå in - då såg jag ett grått streck långt borta och katten kom farande som en virvelvind - svansen i vädret och lite av "vänta på mig" över det hela. Den katten gör mig oft glad! Hundarna gör mig oxå glad - nu skall dom få mat så blir dom glada!
Magdis
4-fotingen är i full gång igen...så fort storasyrran kom hem från skolan så hakade de ihop med varann igen. biggrin.gif
[attachment=11701:C_E080115.jpg]
Irene_L
CITAT (Magdis @ 15-01-2008, 14:44) *
4-fotingen är i full gång igen...så fort storasyrran kom hem från skolan så hakade de ihop med varann igen. biggrin.gif
[attachment=11701:C_E080115.jpg]


Vilka härliga barn du har Magdis!! kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon