Discogiraffen
Älskar att läsa kvällpressen, inte minst för deras underbara vokabulär!! Så nu startar jag en ny tråd med dagens kvällstidningsord och mitt första bidrag är Dödsdjurpark (från Aftonbladet). Har ni andra exempel att komma med? Andra favoriter är ju bröstkupp, porrchock osv. Eller är det bara jag som småfnissar åt liknande ord..? giggle.gif
Tobe3
Alla kvällstidningsord med CHOCK. smile.gif
nakenchock, porrchock, mm mm

Löpsedlarna blir mer och mer bedrövliga.
I går var den största händelsen i hela världen att man fick köpa till DVD med "Morden i Midsommer" crazy.gif
Anma
CITAT (Tobe3 @ 05-01-2008, 10:48) *
/.../
I går var den största händelsen i hela världen att man fick köpa till DVD med "Morden i Midsommer" crazy.gif


Men det kan man ju se som positivt, det betyder att inga katastrofer typ "Linda Rosings nagel sprack när hon tappade bh:n under sin VÄRLDSTURNE"... giggle.gif
Solstorm
Ett begrepp som användes flitigt för några år sedan men som jag inte sett på ett tag nu:

Militanta antifacister! rotfl.gif

Vad är det? Ett begrepp som motsäger sig själv
LadyG
CITAT (Solstorm @ 05-01-2008, 14:16) *
Ett begrepp som användes flitigt för några år sedan men som jag inte sett på ett tag nu:

Militanta antifacister! rotfl.gif

Vad är det? Ett begrepp som motsäger sig själv


Inte alls, egentligen. Fast sopprötter är de allihopa, de där militanta vad-de-än-vill-kalla-sig-och-vad-de-än-vill-slåss-för.

Ett styrelseskick som är totalitärt, militant och betonar våldets rätt över demokrati brukar kallas fascistiska. Mussolini var fascist t ex.
Anti-fascister är personer som är emot det fascistiska, alltså emot det totalitära och antidemokratiska.

Militanta antifascister är puckon som tror att folk lyssnar mer om de kastar sten på poliser och startar kravaller, i grunden påstår de sig ha samma ideologiska bas som antifascisterna. Fast analyserar man de militanta antifascisternas hierarki och tillvägagångssätt och bortser från "ideologin" (sådan den nu är hos de där idioterna) skulle man med gott samvete kunna stryka anti- ur benämningen.

Min personliga åsikt är att de egentligen bara tycker det är kul att slåss och vifta med påkar. De bryr sig inte om mänskliga rättigheter på riktigt, annars hade de gått med i Amnesty International och skänkt pengar till dem istället, där det gör nytta.
Solstorm
CITAT
Militanta antifascister är puckon som tror att folk lyssnar mer om de kastar sten på poliser och startar kravaller, i grunden påstår de sig ha samma ideologiska bas som antifascisterna.


Vet att det var i det syftet begreppet användes men anser att det är rent löjligt. Militant är facism för mig. De var ju absolut inte styrda av någon som var demokratiskt vald.
LadyG
CITAT (Solstorm @ 05-01-2008, 14:35) *
Vet att det var i det syftet begreppet användes men anser att det är rent löjligt. Militant är facism för mig. De var ju absolut inte styrda av någon som var demokratiskt vald.


Aah, det var så du menade smile.gif

Discogiraffen
Hmm, var ju lite meningen att det skulle handla om kvällspressen - inte en sidodiskussion om fascister...
Wilmer
Jag läser bara löpsedlar o framsidor i kön i affären. Går man efter dem händer det inte så mycket ont i världen det är ju skönt sweatingbullets.gif . Att någon råkar kyssa fel kvinna eller tappar silikon implantatet tycker jag inte gör så mycket jämfört med allt annat elände som kan inträffa w00t.gif .

Fast klimathotet smyger sig in ibland när ingen kysst fel, det låter lite otäckt fear.gif .

Wilma
Monica M zon 4
Idag har Expressen en rubrik där det står:

Snopphånet mot Stormare

Det tycker jag platsar i denna tråden! rotfl.gif
Discogiraffen
Även om det bara verkar vara jag som tycker det är kul så kommer dagens bidrag: sexhåna. Tydligen kan man sexhåna någon.... Den här gången är det Tito Beltran som blivit utsatt... Snopphån är ju annars ett ord som är värd att bli en klassiker!!
Monica M zon 4
Idag såg jag en ny rubrik i Expressens nätupplaga

Uffe vikthånades av juryn Efter sändningen
Tydligen är det populärt med sammansatta ord med hån på slutet. För några år sedan var inneordet chock.
Och man kan dessutom undra varför de har ett versalt E mitt i meningen.
Piccante
CITAT (Monica M zon 4 @ 13-01-2008, 09:35) *
Idag såg jag en ny rubrik i Expressens nätupplaga

Uffe vikthånades av juryn Efter sändningen
Tydligen är det populärt med sammansatta ord med hån på slutet. För några år sedan var inneordet chock.
Och man kan dessutom undra varför de har ett versalt E mitt i meningen.

Nä nu tycker jag du ordhånar Expressen laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon