Full version: ABBA - The Museum
Kathy
Nu börjar Stockholms nya turistmagnet, ABBA the Museum, att byggas i Stora Tullhuset på Stadsgården. 6500 kvm i fyra våningar kommer att fyllas med allt om en av våra största svenska ikoner - ABBA. Den 3 – 7 juni 2009 invigs attraktionen med en festvecka i Stockholm.


ABBA - The Museum.
anna_rispan
Ja vad roligt. Jag ska nog ta mig dit när det är aktuellt. Gick på utställningen på Nordiska museet? i Stockholm och den var intressant. Minns inte tiden exakt men sommaren 2000 kanske??
Tobe3
Lite väl lång väntan på öppningsdagen.
Nästan 1,5 år!
Inte lönt att börja köa än. w00t.gif
Ralf
Såg i DN att dom siktade på att få 500 000 besökare.
Blyga anspråk när tex Wasa-museet har 800 000 besökare på år. Har jobbat utanför detta museum och sett tex Ryska och japanska turisbussar besöka Wasa. Undrar verkligen hur man ska få ihop så mkt besökare som tex ska få se på scenkläder och själv sjunga ABBA-låtar. Tror endast dom inbitna fansen kommer... och dom är ju idag i 45-års ålder...
Kathy


Jag gissar att ABBA-febern kommer sätta in ju närmare öppningsevenemanget man kommer.

Siska
Kommer med säkerhet att få många många besökare ska bli jättekul att besöka Abba museum synd att vi får vänta så länge.

Kathy

Kul också att gamla Tullhuset kommer till användning.

Ralf
Undrar vem som ska finansiera detta museum...
Här kommer en till besökssiffra som man kan jämföra med. Stholms stadshus har ca 300.000 besökare varje år.
Precis som med Wasa-museet så är stadshuset obligatoriska besökspunkter på många sightseeingresor.
Jag tror ABBA-musset kommer att dra några hundra-tusen per år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon