Mollis
Alltså mitt kök börjar likna en krigszon nu...oj oj oj, först brann handmixern upp, släpade istället fram köksmaskinen i rena ilskan och hade nära på paj hela skiten...fick ihop alla delar till slut men den startade ju inte! OCH VEM HAR GÖMT INSTRUKTIONSBOKEN??? tror jag blir galen....nu har jag i alla fall hackat allt för hand istället och leverpastejen står i ugnen och köket behöver definitivt saneras help.gif Tar en kopp kaffe....hoppas det går bättre för er!

//"Händiga" Mollis
Marina i Hällekis
Stackars dig! trostar.gif
Hoppas ändå att du får en fin, lugn jul.

Marina
Alba
Lite tröst Mollis trostar.gif
Ja ibland är det som om allt går galet.......börjar det ena så vill det gärna fortsätta.

Här är läget under kontroll. Jag har precis bakat en mjuk kaka i långpanna.
Men....jag har inte slagit in en enda julklapp.........hoppas jag hinner innan tomten ska hämta dem. giggle.gif

Netha
Inte kul när det tjorvar så där. Hoppas det funkar bättre med resten av stöket.

Här är lugnt och skönt, vaknade nyss efter 1 tim sömn efter maten.smile.gif
Pirum
Knappt en julklapp inhandlad än...och jag som skulle köpt dem redan förra veckan, hade jag föresatt mig...
Lady Hamilton
Jo här går det bra sweatingbullets.gif ..................i går morse vaknade jag upp på morgonen utan vatten crying.gif (har kallkälle vatten med 6 st grannar varav de flesta är sommargäster eller "gamla/sjuka") Och min gubbe kunde ABSOLUT inte stanna hemma från jobbet för att försöka fixa felet mad.gif Utan det föll på min lott ranting.gif (jag anser att det är "karl-göra")
Sagt å gjort inväntade att andra i byn skulle vakna så vi kunde börja. Felet hittades och det resulterade i en massa grävande o vridande av stopp kranar av mig (jag var "nerstoppad" i en brunn 1½m djup eftersom det vara bara jag som teoretiskt skulle ha en chans att kunna ta mig upp ur brunnen igen giggle.gif ) Felet hittades och avhjälptes fram emot eftermiddagen så nu är Julen räddad för min del yahoo.gif
Monica M zon 4
Å här är allt under kontroll också! Har 2 julklappar till maken att slå in. Å han kommer inte förrän vid 16-tiden så jag har gott om tid.

All mat inhandlad och det mesta ligger klart i frysen. Sill och skinka gör vi imorgon och på söndag.

Sen är det bara städning och pyntning kvar. Tänkte gå ett varv med dammtrasa och dammsugaren idag. Sen storstädar jag efter jul när allt pynt ska bort. whist.gif
MariaS
Har tagit paus i packandet. Åker till "ungarna" i Gävle i år. Allt klart!
olgak
Jag förstörde vår espressokanna, glömde ha i vatten...

Annars har vi olika renoveringsprojekt och hantverkare på gång, men ska inte fira jul hemma, så det är ju på plus.

På söndag gör vi knäck och annat godis, och sen får det vara bra. men det är precis som jag vill ha det i år, ja förutom det där med renoveringarna, det har ju varit lite krångligt, men det blev nästan ett måste att göra på detta vis...

God Jul!
pejori
och här ä'r det som vanligt när grinchen firar jul ranting.gif
inget är under "kontroll" trots att klappar är fixat och maten står i kylen/frysen crying.gif
nu ska bara "stämningen" infinna sig tummenupp.gif
Aqvakul
[attachment=10809:elak_tomte.jpg]
pejori
CITAT (aq42 @ 21-12-2007, 14:04) *
[attachment=10808:elak_tomte.bmp]



en tomte helt i min smak naughty.gif giggle.gif
pia i sundsvall
Här går det bra, skall hänga upp apelsiner med nejlikor, det doftar underbart laugh.gif
Mollis
CITAT (pejori @ 21-12-2007, 13:56) *
och här ä'r det som vanligt när grinchen firar jul ranting.gif
inget är under "kontroll" trots att klappar är fixat och maten står i kylen/frysen crying.gif
nu ska bara "stämningen" infinna sig tummenupp.gif



Är du också projektledare giggle.gif

Kan meddela att jag hunnit slå in julklappar med tillhörande rim, hämta ved och pusta ut innan leverpastejen var klar...men....hur smakar den! ingenting ännu...blir liiite orolig, måste den kanske kallna lite mer eller fear.gif
anna_rispan
Jag har inte julstökat nånting. Juklappar handlas i dag eller morgon förmiddag och i veckan som komkmer ska vi skriva kort och brev.

För jag hoppas ju att mottagare av kort och brev uppskattar dem även om de inte kommer innan julafton. smile.gif
MariaS
Fördelen med att vänta med julkortsutskicken är att då vet man vilka man kan skicka nyårshälsning till istället blush.gif
anna_rispan
CITAT (MariaS @ 21-12-2007, 14:57) *
Fördelen med att vänta med julkortsutskicken är att då vet man vilka man kan skicka nyårshälsning till istället blush.gif

Precis!! Det är min taktik. Eller så får de ett påskkort istället. smile.gif
MariaS
CITAT (anna_rispan @ 21-12-2007, 14:58) *
Precis!! Det är min taktik. Eller så får de ett påskkort istället. smile.gif


Den låter ännu bättre tummenupp.gif
Bettis
Här är det väldigt lugnt, har köpt sista julklappen till gubben idag, i morgon ska jag slå in klapparna till barnbarnen, kanske kokar skinkan i kväll annars har jag det lugnt.
Anki V
CITAT (Lady Hamilton @ 21-12-2007, 12:44) *
Felet hittades och avhjälptes fram emot eftermiddagen så nu är Julen räddad för min del yahoo.gif


Bravo bravo.gif Kvinnor kan....! Vad ska man ha karlar till egentligen whistling.gif

God jul på er alla önskar Anki santa.gif

Anma
CITAT (Mollis @ 21-12-2007, 14:17) *
Kan meddela att jag hunnit slå in julklappar med tillhörande rim, hämta ved och pusta ut innan leverpastejen var klar...men....hur smakar den! ingenting ännu...blir liiite orolig, måste den kanske kallna lite mer eller fear.gif

Farmor lärde oss ett tips. stek upp en liten fläck ur smeten i stekpannan ock smaka om det saknas något. Det är så trist om en hel sats går åt pipsvängen... Fast den brukar smaka mer efter att den svalnat så än är inte loppet kört.
Mollis
CITAT (Anma @ 21-12-2007, 16:03) *
Farmor lärde oss ett tips. stek upp en liten fläck ur smeten i stekpannan ock smaka om det saknas något. Det är så trist om en hel sats går åt pipsvängen... Fast den brukar smaka mer efter att den svalnat så än är inte loppet kört.


Jag hade hört talas om det tipset men mitt i all röra så blev det inte av..men nu har jag smakat igen och den är fantastiskt god, kanske till och med godare än någon jag smakat hittills. Jag hade ju äkta tryffel (inhandlad på en av hallarna i stan), vanligen i leverpastej har man ju tryffelersättning gjord av t ex fårticka...ja jag vet inte men gott blev det!
skogstroll
Går lite långsamt här, är fortfarande på jobbet .... thumbdown.gif
Aqvakul
CITAT (Anki V @ 21-12-2007, 15:17) *
Bravo bravo.gif Kvinnor kan....! Vad ska man ha karlar till egentligen whistling.gif

God jul på er alla önskar Anki santa.gif

Allting är föränderligt. Men en "sanning" verkar alltid stå fast: "Män är odugliga". Fy på er! rtfm.gif
Anki V
CITAT (aq42 @ 21-12-2007, 16:33) *
Allting är föränderligt. Men en "sanning" verkar alltid stå fast: "Män är odugliga". Fy på er! rtfm.gif


Förlåt…… blush.gif men du förstår säkert att jag skojar. Jag gillar män i allmänhet och en för mig speciell i synnerhet. wub.gif

/Anki
netaave
Dom få julkort jag skickar m snigelpost är skickade
Bröd o godis är klart
skinka, lutfisk o must är inhandlat
Granen står om än oklädd på plats
köttbullar, sill, sillsallad o jansson ska göras i morrn
laxen ska gravas i kväll
Städningen görs efterhand o det mesta är klart, fejar inte så mycket som jag gjort tidigare.
Manglingen av stora linnedukarna är kvar, tycker det är såååå trist, gruvar mig riktigt.
Julklapparna är inhandlade

Tycker jag har rätt bra koll.
Inga från Närke
Har städat klart med hjälp av gubben som torkade golven när Nemo och jag var ute.
Inget julpynt är framme mer än ljusstakarna som kom fram första advent så det skall göras.
Baka brödkakor och bullar görs imorgon, koka skinka och grilljera görs också imorgon, jansson görs på söndag.
Idag har Nemo varit hos frissan och klippt sig så nu är han julfin. För mattes och husses del blir det väl julbad på söndag kväll.
Ska handla det sista till maten på söndag också.
Har redan fått julklappar förresten. De var inte inslagna så därför vet jag.
Fick en ryggsäck från jobbet och ett presentkort på en bok som man kan beställa via nätet vad man vill ha, sedan har jag vunnit 1000,00 på jobbets motionslotteri tack vare Nemo eftersom promenader räknas som motion och så skulle man bocka i 4 dgr/vecka i 10 veckor och det har jag gjort och vann.
Det var en överraskning att man vann trots att man inte jobbar längre utan arbetsbefriad i ett år med lön som går ut den sista mars 2008. Sedan får man sälla sig till de arbetslösa.
Netha
CITAT (Inga från Närke @ 21-12-2007, 21:09) *
Har städat klart med hjälp av gubben som torkade golven när Nemo och jag var ute.
Inget julpynt är framme mer än ljusstakarna som kom fram första advent så det skall göras.
Baka brödkakor och bullar görs imorgon, koka skinka och grilljera görs också imorgon, jansson görs på söndag.
Idag har Nemo varit hos frissan och klippt sig så nu är han julfin. För mattes och husses del blir det väl julbad på söndag kväll.
Ska handla det sista till maten på söndag också.
Har redan fått julklappar förresten. De var inte inslagna så därför vet jag.
Fick en ryggsäck från jobbet och ett presentkort på en bok som man kan beställa via nätet vad man vill ha, sedan har jag vunnit 1000,00 på jobbets motionslotteri tack vare Nemo eftersom promenader räknas som motion och så skulle man bocka i 4 dgr/vecka i 10 veckor och det har jag gjort och vann.
Det var en överraskning att man vann trots att man inte jobbar längre utan arbetsbefriad i ett år med lön som går ut den sista mars 2008. Sedan får man sälla sig till de arbetslösa.

Grattis Inga!
Man brukar ju säga att hunden är pensionärens livförsäkring. smile.gif
Bee
Men jösses vad ni har hunnit med! Här är det mesta ogjort. Jag angriper den annalkande paniken så som jag alltid gjort - med att sätta mig på bakhasorna. Jag vill göra så mycket men så lite som blir gjort! Never-ending story som det verkar. I morgon är en annan dag och då skall vi upp tidigt och börja göra iordning för "Den Perfekta Julen". Är det nån som går på det? - Trodde väl det. Det får bli som det alltid blir - något blir gjort, det mesta ogjort. Med andra ord, väldigt lite hemmalagat (förutom köttbullarna och revbensspjällen som blir klara på söndag tillsammans med skinkan), städningen tål inte närsynta ögon -kristallkronan är inte tvättad i år - får bli nån annan gång. SEn har vi det här med klappar o rim. H H ja ja. Tur att det finns rimsajter på nätet!
Mitt favvisrim: Om storleken passar och färgen klär bra, blir ingen så glad som just lilla jag! Passar till det mesta som är gjort av textil. Nackdelen är att alla i familjen älskar detta rim så det förekommer på flera paket...Fast DET är rätt kul. Att kolla hur många som har med det alltså smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon