Alexander-VG-zon3
hej hej alla

finns det platser kvar uppe i kiruna ?? g.gif ( tänkte halva skåne har väl immigrerat uppåt i landet help.gif , så det börjar väl tryta i kiruna ) , tur det finns så mycket yta för ev förvirrade skåningar som knappt hanterar svenskan där uppe dunno.gif

jag fryser här nere -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -fear-.gif crying.gif crying.gif
Tosan
Jobb finns det väl iaf... Däremot kan det säkert va halvkärvt med bostäder.
Annars är inte Lycksele så tokigt heller, och 50 mil närmare flirting.gif
Aqvakul
ENLIGT NÅGRA NORRBOTTNINGAR JAG KÄNNER, SÅ ÄR KIRUNA INTE SÄRSKLIT NORRLÄNDSKT. DÄR BOR TYDLIGEN MYCKET INFLYTTAT FOLK.
Netha
CITAT (flaxss @ 17-12-2007, 18:54) *
hej hej alla

finns det platser kvar uppe i kiruna ?? g.gif ( tänkte halva skåne har väl immigrerat uppåt i landet help.gif , så det börjar väl tryta i kiruna ) , tur det finns så mycket yta för ev förvirrade skåningar som knappt hanterar svenskan där uppe dunno.gif

jag fryser här nere -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -fear-.gif crying.gif crying.gif

Jaaa... det finns några platser kvar Linus. smile.gif Du är sååå välkommen hit. wub.gif

Kika in .... HÄR ... så ser du allt vi har att erbjuda dig.

PS. Sidan är precis nyöppnad (nyomgjord) idag och jag har inte hunnit kika igenom den, så jag vet inte om det kanske fattas en del info osv.

Aqvakul
crazy.gif Man kanske skulle flytta upp och starta flyttfirma eller något i riv- och bygg?
Netha
CITAT (aq42 @ 17-12-2007, 20:42) *
crazy.gif Man kanske skulle flytta upp och starta flyttfirma eller något i riv- och bygg?

Kan du förklara hur du menar? el är du bara allmänt "rolig"?
Kathy


Kiruna är fantastiskt fint om sommaren. wub.gif
Gossen Ruda
Kanske menar ag42 det faktum att hela? stan måste flyttas pga gruvan. Järnvägen är på gång vad jag läst.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 17-12-2007, 21:57) *
Kanske menar ag42 det faktum att hela? stan måste flyttas pga gruvan. Järnvägen är på gång vad jag läst.

Precis! thanks.gif
Snöflinga
Är jag alldeles ute och seglar eller skall inte hela Kiruna flyttas för annars rasar sta'n ner i underjorden confused.gif rolleyes.gif -fear-.gif dunno.gif ninja.gif ohmy.gif santa.gif

Asch, nu hann dom före ranting.gif
sqrulan
CITAT (Tosan @ 17-12-2007, 19:38) *
Jobb finns det väl iaf... Däremot kan det säkert va halvkärvt med bostäder.
Annars är inte Lycksele så tokigt heller, och 50 mil närmare flirting.gif

Jag var i Lycksele idag,härligt skönt bli väder. yahoo.gif
kerstin z5-6
Det räcker med Västerbotten Linus vi har + 5 smile.gif-haha -jag ska sätta ut en palm om detta fortgår smile.gif

Finns gott om hus och mark till er -fast jobb kanske är lite knepigare ..
Tosan
CITAT (sqrulan @ 17-12-2007, 22:09) *
Jag var i Lycksele idag,härligt skönt bli väder. yahoo.gif

Ja det var riktigt härligt idag biggrin.gif Vi passade på att ställa in granen i garaget innan det blir kallt igen.

CITAT (kerstin z5-6 @ 17-12-2007, 22:46) *
Det räcker med Västerbotten Linus vi har + 5 smile.gif-haha -jag ska sätta ut en palm om detta fortgår smile.gif

Finns gott om hus och mark till er -fast jobb kanske är lite knepigare ..

Jag tänkte börja med magnolia, fast alla dessa vana odlare skrattar åt mig tongue.gif
Netha
CITAT (Gossen Ruda @ 17-12-2007, 21:57) *
Kanske menar ag42 det faktum att hela? stan måste flyttas pga gruvan. Järnvägen är på gång vad jag läst.

OK ... "hela stan" ... tål ju att diskutera.
Kanske del av staden måste flyttas ... eller kanske är det dags att riva de byggnader
som i framtiden hamnar i sprickzonen.

Några hus blir aktuellt att tömma om ca 8 -10 år tror jag det är beräknat.
Järnvägen ... en bit av den måste dras om.
Var resecentrum kommer att hamna, det vet man inte ännu.
Det är så mycket skriverier an stadsflytt så man tror att det ska ske i nästa vecka. ohmy.gif -fear-.gif

Sanningen är att om ca 30 år är sprickszonen i kyrkans närhet ... den står i centrum.
Området där jag bor, finns öht inte med på några kartor ang sprickzon.
Gossen Ruda
Det är ju bra att dom är ute i god tid så folket hinner vänja sig, det är trots allt ett faktum att en del av stan kommar att rasa om man inte gör något. Flyttar staden eller stänger gruvan.
Netha
Visst är det bra att det planeras i god tid, men media haussar upp det så enormnt
En del utländska media skriver att stan redan är flyttad ...

Men, visst händer det saker i underjorden. För inte så länge sedan, en em, kände och hörde vi en riktigt otäck smäll.
Det visade sig vara bergutfall i gruvan, ingen människa kom till skada.
Mätinstrument som sitter ett par m från min dörr, visade 1,2 på skalan ... normalt vid sprängningar är 0,3
och de både känns och hörs om man råkar vara vaken. (sprängn sker alltid nattetid)
titti49zon6
Netha du har glömt att tala om för sörlänningarna som inte varit norröver hur
underbart vackert det är där uppe på hösten yes.gif
åker man tåg mellan Kiruna och Narvik i september så kan man se hela färgspektrat i
alla de olika skiftningar som naturen kan ge , synd att jag inte har några bilder från min
resa förra hösten men det var det vackraste jag har sett i naturväg tummenupp.gif
men man ska åka tåg för att kunna se ordentligt, med bil blir upplevelsen inte lika fin
även om det är vackert från bilrutan med
Eva i Skåne
CITAT (Netha @ 18-12-2007, 08:36) *
Området där jag bor, finns öht inte med på några kartor ang sprickzon.


Det måste i alla fall kännas tryggt. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon