Full version: Sorg i hjärtat
storm
Till Sundsvall -cry-.gif tyst och tomt och svullna ögon,snorig näsa ,att det kan vara så jobbigt fy.



Flyttlasset gick i dag
Kathy
CITAT (storm @ 16-12-2007, 20:57) *
Till Sundsvall -cry-.gif tyst och tomt och svullna ögon,snorig näsa ,att det kan vara så jobbigt fy.
Flyttlasset gick i dag



smiley_small_hug.gif
Men, snälla nån....så tråkigt att höra. Förstår att det känns tomt...
Hur långt är det mellan där du bor och Sundsvall?
Magdis
Usch vad jobbigt för dig! trostar.gif Det måste kännas jättekonstigt just nu men det blir bättre efter ett tag när du vant dig. Bor du långt från Sundsvall?
storm
Märsta ...snyft ,de känns som hundra men ca:40 mil
Netha
Så tråkigt att du tar det så hårt.
För egen del har jag sett det som något helt naturligt, när barnen flyttat ut.

Mindes hur jag kände när jag packade mina grejer och flyttade till eget ... längtade ut till "nytt eget liv"
medans mamma var tårögd.

Så ville jag inte att våra barn skulle känna när de gav sig av.
Hur man än vrider och vänder på saken, så blir barnen ledsna om de ser att mamma och/el pappa är ledsen.

Hoppas att du kanske mår bättre nu när det gått en stund sen flytten. kompiskram.gif

storm
Man tror inte att det ska kännas så svårt,men sen när lasset går och kännslan av tomheten kommer så då brister det.
Anki V
CITAT (storm @ 16-12-2007, 20:57) *
Till Sundsvall -cry-.gif tyst och tomt och svullna ögon,snorig näsa ,att det kan vara så jobbigt fy.
Flyttlasset gick i dag


Men Sundsvall är en jättetrevlig stad trostar.gif, full med trevliga och pålitliga människor.

Plus att det bara tar drygt 3,5 timmat med X2000 hit upp tummenupp.gif .

/Anki
storm
Sundsvall är en underbar stad ,det är därför han flyttar dit tummenupp.gif
Lilla Birka
Den i särklass största löneförhöjningen kommer när sista barnet flyttat hemifrån. Plötsligt får man en massa mer pengar att röra sig med! yahoo.gif Och du - var glad att gossen inte hänger mamma i förklädesbanden för länge.... det är meningen att han ska leva sitt eget liv, vi har faktiskt bara våra barn till låns. trostar.gif
storm
Ärligt så har jag ju sett fram mot detta men jaa den känslan kommer väl till baka.det är väl just nu som det värker i hjärteroten.




Ni är så härliga ,måste bara säga det.
Kathy
CITAT (Lilla Birka @ 16-12-2007, 21:52) *
Den i särklass största löneförhöjningen kommer när sista barnet flyttat hemifrån. Plötsligt får man en massa mer pengar att röra sig med! yahoo.gif ...//.....


Jamen, storm, då har du möjlighet att åka och hälsa på sonen ju. kompiskram.gif
storm
Jaa och se vackra Sundsvall rolleyes.gif Nu har jag ett semester mål.
Kathy
CITAT (storm @ 16-12-2007, 22:18) *
Jaa och se vackra Sundsvall rolleyes.gif Nu har jag ett semester mål.


Precis. tummenupp.gif
Anki V
CITAT (storm @ 16-12-2007, 22:18) *
Jaa och se vackra Sundsvall rolleyes.gif Nu har jag ett semester mål.


Låt dig inte avskräckas av södra infarten bara..... no.gif Den är en katastrof, norra med förresten. Men stadskärnan med stenstaden är fantastisk och vår två "stadsberg" får du inte missa tummenupp.gif .

/Anki
storm
Det känns faktiskt jätte bra med erat stöd smiley_small_hug.gif Tack alla ni som har svarat,nu kan jag sova gott och tänka på min semester till Sundsvall och se hans nya lägenhet.
Snöflinga
Du kan också se det så att du varit en förälder som gett din son självförtroende nog att själv prova sina vingar, genom att flytta hemifrån tummenupp.gif Visst blir det tomt och tyst men han lever ju och ni kan ses när ni vill ... Vem vill ha barn i trettioårsåldern som fortfarande bor hemma och inte vill flytta av bekvämlighetsskäl unsure.gif Usch så trist ...
storm
giggle.gif Ja så sant.
netaave
Vet precis hur du känner det men navelsträngen måste ju av.
Inte bara tomhetskänsla, man lagar för mycket mat, telefonen blir så tyst, och inga slängda grejer att gorma om, man saknar ALLT
MariaS
Vänta bara tills han gifter sig -cry-.gif... För att inte tala om när de fixar dig barn-barn. Då är det bara att ta fram den stora näsduken (Läs handduk)
Själv åker jag till Gävle för att fira jul med min älsta dotter, tillsammans med den yngsta. Just nu känns det riktigt bra att ha "ungarna" samlade happy.gif
Jan Lindgren
Hej!
Visst är det tråkigt att ungarna flyttar hemifrån när de äntligen blivit så gamla att man har lite nytta av dem. Men tänk så skönt. När våra barn flyttade så kunde man göra som i ungdomen. Du vet, göra vad som helst, när som helst, hur som helst och var som helst.
En liten nytändning även om orken inte var som förr.
MVH
Jan Lindgren
HelenN
Usch....känns det sååå illa....det kan man inte tro i nu läget när man har 3 ungar hemma......jag nästan längtar tills de flyttar hemifrån så man kan rå om sig själv & bli lite ego. men jag kan tänka mig att det blir tomt......o ledsamt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon