Full version: Jag är imponerad
LadyG
Riverdance måste ju vara något alldeles fruktansvärt underbart roligt att kolla på live?

Först den här, som är både trevlig och underhållande:
http://www.youtube.com/watch?v=By4NUxd6z3s

Och sen det här avslutningsnumret som är rätt och slätt grymt imponerade!
http://www.youtube.com/watch?v=C-pGzCre7Po

Att så många kan dansa så exakt i takt övergår mitt förstånd.
zaaritha
De som dansar är fantastiskt skickliga!
LadyG
Ja, verkligen! Det måste ligga ohyggligt mycket träning bakom att bli så skickliga som de är!

Har iofs sett Feets of flame på DVD, men jag kan inte låta bli att bli lika imponerad varje gång jag ser de där styckena. De har en alldeles otrolig balans också, inte att förglömma!

Jisses, den som kunde dansa så..!
Kajsa i Arvika
Riverdance e verkligen helt OTROLIGT live.. !!! Rekommenderas varmt.. såg dem i London i slutet av 90talet och e en helt oförglömlig upplevelse.. det var varmt och vi satt trångt men när föreställningen började glömde man ALLT! masseffekten e helt grym och de e såååå samtränade.. Det vibrerade i bröstbenet av rytmen.. -cry-.gif blir alldeles grinfärdig av minnet.. helt otroligt verkligen... tummenupp.gif
LadyG
Nån som vet om de turnerar fortfarande?
Castea
CITAT (LadyG @ 09-12-2007, 12:26) *
Nån som vet om de turnerar fortfarande?


Ja, de kommer till Cirkus i Stockholm i januari.

Ticnet

Såg showen på Globen för ett antal år sedan. Fantastiskt!!!
Gossen Ruda
För att få svar på den frågan är det bara att googla och VIPS!

Fast nog var den första föreställningen med Michael Flatley bäst och frächast men sen blev han utmanövrerad på något sätt. Jean Butler dansade som en fjäril.
Castea
Flatley blev inte utmanövrerad. Däremot turnerade hans tre dansgrupper parallellt med varandra, och han själv var endast med i den grupp som turnerade i USA. Nu senaste tiden har han bara dansat i sin nyaste show "Celtic Tiger" i USA.
LadyG
CITAT (Castea @ 09-12-2007, 12:52) *
Ja, de kommer till Cirkus i Stockholm i januari.

Ticnet

Såg showen på Globen för ett antal år sedan. Fantastiskt!!!


Tack smile.gif

Gissa om jag är sugen...!

Fast det vore ju dumt att boka själv, strax före jul. Men jag vet vad jag ska skriva i önskelistan biggrin.gif
Gossen Ruda
Exakt vad som hände kommer jag inte ihåg och vad man skall kalla det kan man ju alltid diskutera men han slutade inte frivilligt med just Riverdance, men han har fortsatt syssla med mycket annat liknande.
Lady Hamilton
Jag var och såg "Lord of the Dance" för ca 2 mån sedan Och den showen var regigerad av Michael Flatley Kan gissa att åldern håller på att ta ut sin rätt. Och han väljer att dansa på scen mindre ofta nu för tiden
Gossen Ruda
CITAT (Lady Hamilton @ 09-12-2007, 14:00) *
Jag var och såg "Lord of the Dance" för ca 2 mån sedan Och den showen var regigerad av Michael Flatley Kan gissa att åldern håller på att ta ut sin rätt. Och han väljer att dansa på scen mindre ofta nu för tiden


Det kan man förstå med tanke på att han fyller 50 nästa år. Det är ju inte precis en stilla vals dom dansar.
Castea
Ja, det är nog jobbigt att hålla sig på topp hela tiden. Såg en intervju med honom, där han berättade att riverdansandet krävde en mycket sträng diet och att han gav upp sitt privatliv till förmån för dansjobben. Numera är han ju som sagt äldre, har gift sig och nyligen fått barn. "Var sak har sin tid", kanske även för Flatley.
AnitaO
Håller med till 100%. Dom är oerhört skickliga!
Gossen Ruda
Tyvärr försvann en timme för mig nu eftersom jag kände för att plocka fram mitt gamla videoband och titta igenom det. Skäms LadyG. rolleyes.gif
renate
Den gruppen skulle jag verkligen vilja se live.Har sett de på tv en gång.Otroligt bra dansare.
Tack för länkarna.
LadyG
CITAT (Gossen Ruda @ 09-12-2007, 18:20) *
Tyvärr försvann en timme för mig nu eftersom jag kände för att plocka fram mitt gamla videoband och titta igenom det. Skäms LadyG. rolleyes.gif


Förlåt smile.gif
stennie
Har alltid viljat se det live...och idag bokade jag biljetter yahoo.gif

Det var inte många biljetter kvar!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon