svennis
Anette! Har du fel på Datorn. Hattrosen , de nya namnet, mycket lättare.
Hatt rosen c.jpg

noranettan
Närå Svennis, jag har inte fel på datorn. Har firat några barnbarn idag och kom nyss hem! Nu hann jag lägga in en ny kvällsgallica innan jag såg att du hade gjort det, jag fyller på med min Scharlachglut om en stund.
flirting.gif Varför kallar du den för Hattrosen???
noranettan
Då kör jag Scharlachglut Svennis!! Lars-Åke Gustavsson klassar den här som modern buskros, i Europa (och hos mig) klassas den som gallica. Ena föräldern är gallican Alika och den andra en tehybrid. Den är väldigt högvuxen ~2-metersskott är inte ovanliga. Växtsättet är också något spretigt. Jag har prövat att hålla den kort, men då blir växtsättet inte så fint, så nu får den ränna iväg och jag bara putsar skotten. Den är enastående när den blommar. Både för att själva blomman är vacker, men mest för färgen. Namnet har inte kommit till av en slump. Den får som bonus också fina nypon.

Fast din bild är mycket finare Svennis./Anette
Kajsa
En riktig " Julros " ser jag, så vacker !
svennis
Jag tänkte att du var nog inte färdig.
Sissinghurst Castle var ju före. Men jag var ju inte helt säker.
Marianne Agetorp i Spjutaretorp hade en Scharlachsglut mindes jag, vilket namn att stava och uttala.
Marianna är ju med i Gunnels senaste Gröna där hon sätter en Ros i Hatten när hon gör sig fin. En Hattros.
Tyckte det blev fint och namnet köper jag.
Vilka stora nypon den har. Jag har James Mason intill, den har ocksåp nypon.
Har sått lite av dom idag. Kan kanske bli något.

hattrosen.jpg
zaaritha
Waoow! Så vacker!
svennis
Bild på de stora nyponen Scharlachsglut

Hattrosen Scharlachglyt.jpg

Nyponen med blixt


Scharlachsglut blixt.jpg
cool.gif
Anna NV Uppsala
Vilka läckra nyponbilder!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon