Rossi
Nu tillhör inte jag som väl är de som gräver ner sig i vintermörkret och mår dåligt under den mörka årstiden men det är ju aldrig fel att pigga upp sig. Någonting jag kan rekommendera är det jag gjorde i måndags - då var jag nämligen på en privat make-up-lektion. Det var verkligen jätteroligt och jag fick en kick av det. Och så duktiga de är som sminkar en!!!

Jag har aldrig lagt ut så mycket pengar på smink - det brukar bli ögonskugga från H&M för 20 kronor - men nu testade jag ögonskugga för 130 kronor och det ÄR faktiskt stor skillnad. Mycket lättare att applicera och det sitter hela dagen. Men visst är det dyrt med alla dessa kvalitetsprodukter. Nu är det ju snart jul och sen får man köpa på sig lite pö om pö.

Jag ville bara dela med mig av ett tips i vintermörkret!
Felicia
Min ena tonårsdotter tjatar om att få "styla" mig nån dag - undrar om hon tycker jag ser tråkig ut... wacko.gif
Hon får väl sätta lite färg på mig då nån helg kanske crazy.gif
Rossi
CITAT (Felicia @ 28-11-2007, 18:40) *
Min ena tonårsdotter tjatar om att få "styla" mig nån dag - undrar om hon tycker jag ser tråkig ut... wacko.gif
Hon får väl sätta lite färg på mig då nån helg kanske crazy.gif


Och jag fick lektionen av min man i födelsedagspresent! biggrin.gif
Mollis
Det låter jättekul, och så bra att få lite tips! Det är inte så enkelt att veta hur man bäst duttar dit alla saker så att det ser snyggt ut.
Nu var det ju det här en present till dig, men vet du om det var fasligt dyrt eller?

//Mollis

Rossi
CITAT (Mollis @ 28-11-2007, 18:48) *
Det låter jättekul, och så bra att få lite tips! Det är inte så enkelt att veta hur man bäst duttar dit alla saker så att det ser snyggt ut.
Nu var det ju det här en present till dig, men vet du om det var fasligt dyrt eller?

//Mollis


Jag gick hos Make-Up Store och lektionen kostade 495,- men priset inkluderade köp av deras ordinarie produkter till samma pris. Så jag köpte ett julpaket bestående av tre concealers + pensel samt två ögonskuggor. Ordinarie pris för det hade varit drygt 600 kronor men nu fick jag bara betala drygt 100 kronor eftersom de 495 kronorna för lektionen räknades av.

Det var som de sa i butiken: Om du ändå tänker köpa produkter här någon gång för 500 kronor eller mer så boka samtidigt en lektion eftersom man ju då får den på köpet.
Felicia
CITAT (Rossi @ 28-11-2007, 17:41) *
Och jag fick lektionen av min man i födelsedagspresent! biggrin.gif

Vilken fin present smile.gif
gammelnalle
Don't overdo!!! Det kan gå illa...


http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=65341







rotfl.gif





b
Bookhousegirl
CITAT (Rossi @ 28-11-2007, 17:28) *
Nu tillhör inte jag som väl är de som gräver ner sig i vintermörkret och mår dåligt under den mörka årstiden men det är ju aldrig fel att pigga upp sig. Någonting jag kan rekommendera är det jag gjorde i måndags - då var jag nämligen på en privat make-up-lektion. Det var verkligen jätteroligt och jag fick en kick av det. Och så duktiga de är som sminkar en!!!

Jag har aldrig lagt ut så mycket pengar på smink - det brukar bli ögonskugga från H&M för 20 kronor - men nu testade jag ögonskugga för 130 kronor och det ÄR faktiskt stor skillnad. Mycket lättare att applicera och det sitter hela dagen. Men visst är det dyrt med alla dessa kvalitetsprodukter. Nu är det ju snart jul och sen får man köpa på sig lite pö om pö.

Jag ville bara dela med mig av ett tips i vintermörkret!



Jag var också på Sminkkurs hos MUS för någon månad sen, det var verkligen hur kul som helst, så inspirerande... Vad tyckte din man när du kom hem och hur har det gått med sminkandet efteråt?
Rossi
CITAT (Bookhousegirl @ 28-11-2007, 21:58) *
Jag var också på Sminkkurs hos MUS för någon månad sen, det var verkligen hur kul som helst, så inspirerande... Vad tyckte din man när du kom hem och hur har det gått med sminkandet efteråt?


Jo, han tyckte att det var fint! Men det är svårt att själv göra det lika bra! Med olika färger på ögonskuggorna och allt vad det är. Men man får väl öva! Hur har det gått för dig då? Lyckas du applicera tre ögonskuggsfärger på ett snyggt sätt?
Bookhousegirl
CITAT (Rossi @ 29-11-2007, 07:45) *
Jo, han tyckte att det var fint! Men det är svårt att själv göra det lika bra! Med olika färger på ögonskuggorna och allt vad det är. Men man får väl öva! Hur har det gått för dig då? Lyckas du applicera tre ögonskuggsfärger på ett snyggt sätt?


Jag tyckte till och med det blev något bättre när jag gjorde det själv, mest för att det blev lite mer lagom och dessutom kan man själv välja vad man vill ha för färger. Jag har ganska stora ögon så hon lärde mig hur jag ska rama in dem, vilket blev väldigt bra, så vi jobbade inte med flera skuggor utan mer hur jag ska framhäva de drag jag har. Dessutom fick jag massa bra tips på vilka fäger som passar mig som jag tidigare aldrig skulle valt men som jag nu är helt såld på. Då lade hon en vardagsmake så nu är jag jättesugen på att gå och göra en festmake, men vi får väl se... wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon